X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 46 van de 47 EersteEerste ... 3644454647 LaatsteLaatste
Resultaten 901 tot 920 van de 927
  1. #901

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hallo allemaal, om persoonlijke redenen (iets te ingewikkeld om hier snel uit te leggen) ben ik informatie aan het verzamelen over attracties waar een maximumlengte geldt voor de bezoekers.

    Mijn twee vragen:
    1) Als je kinderattracties niet meetelt: hoeveel procent van alle attracties (in Europese parken) heeft een maximumlengte en hoeveel procent heeft géén maximumlengte?
    2) Bij hoeveel procent van alle attracties met maximumlengte is dit 1m95cm? En bij hoeveel procent is het een andere maximumlengte?

    Ik weet dat niemand het exacte antwoord zal kennen, maar hoop dat jullie als pretparkfans een min of meer realistische schatting kunnen maken?

    Misschien leg ik later eens uit waarom ik zo'n gekke vragen stel. Momenteel helaas geen tijd voor een echt grondige uitleg, maar ik heb wel degelijk goede redenen om dit te vragen.

    Alvast bedankt voor de hulp ;-)

  2. #902

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Hallo allemaal, om persoonlijke redenen (iets te ingewikkeld om hier snel uit te leggen) ben ik informatie aan het verzamelen over attracties waar een maximumlengte geldt voor de bezoekers.

    Mijn twee vragen:
    1) Als je kinderattracties niet meetelt: hoeveel procent van alle attracties (in Europese parken) heeft een maximumlengte en hoeveel procent heeft géén maximumlengte?
    2) Bij hoeveel procent van alle attracties met maximumlengte is dit 1m95cm? En bij hoeveel procent is het een andere maximumlengte?

    Ik weet dat niemand het exacte antwoord zal kennen, maar hoop dat jullie als pretparkfans een min of meer realistische schatting kunnen maken?

    Misschien leg ik later eens uit waarom ik zo'n gekke vragen stel. Momenteel helaas geen tijd voor een echt grondige uitleg, maar ik heb wel degelijk goede redenen om dit te vragen.

    Alvast bedankt voor de hulp ;-)
    1m95 komt wel regelmatig voor denk ik.

  3. #903

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als ik via de websites van verschillende pretparken een heel ruwe schatting maak, dan kom ik uit bij ongeveer 25% met maximumlengte en 75% zonder maximumlengte. Zou dat een realistische inschatting zijn van het aantal attracties met lengterestrictie?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #904

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je komt het alleszins vaker tegen dan 10 jaar terug.
    Vooral bij intamin attracties dan.
    Zelf ben ik 1m94, maar helaas al enkele keren geweigerd omdat de lat te laag opgehangen is of ik met schoeisel te lang ben.
    Maar 25% van de attracties voor volwassen met maximale lengte lijkt me wel veel. Ik denk dat 10% al ruim geschat zal zijn. Beugels worden ook moderner. Ook voor de corpulente mensen zijn er nu veel meer (recent gebouwde) attracties toegangelijk dan vroeger.

  5. #905

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor de info. Intussen heb ik enkele websites van parken bekeken. Bij DLRP, Plopsaland de Panne en Parc Asterix zie ik nergens maximumlengtes. Anderzijds weet ik intussen dat sommige parken hierin nogal slordig zijn (dan vermelden ze op hun website wel de minimumlengtes maar niet de maximumlengtes).

    Ik heb slechts één van deze drie parken bezocht en dat is alweer jaren geleden. Weet iemand of er in deze drie parken attracties met een maximumlengte zijn (1m95 of anders)?

  6. #906

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je kan deze info misschien wel terugvinden op de parkplattegronden ?

  7. #907

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet er iemand of deze site https://queue-times.com/nl/parks accuraat is?

    is wel een goede site en ik vroeg me af hoe juist deze site is. Bezoekers aantalen kloppen toch al maar kwa wachttijden? ik ga het zeker eens bekijken als ik naar Parc Asterix.

    Groeten

  8. #908

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Volgens mij halen zij de wachttijden gewoon automatisch uit de apps van de parken. Ik heb de site zelf veel gebruikt in de US en hij was toen altijd accuraat met de apps van de parken zelf.

    Of de wachttijd dan effectief klopt, is een andere vraag, maar dat ligt aan de parken zelf natuurlijk.

  9. #909

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ok Bedankt voor u antwoord.

  10. #910

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    queue-times.com gebruikt inderdaad data afkomstig van de parken zelf. Wat ik persoonlijk ook nog een goede functie op die site vind is dat gebruikers zelf ook wachttijden kunnen indienen die dan naast de 'officiële' wachttijden verschijnen. Handig voor bepaalde parken (bijvoorbeeld Plopsaland) waar hun aangegeven wachttijden vaak voor geen meter kloppen...

  11. #911

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik zag net dat Movie Park Germany voor het eerst in de winter opengaat dit jaar onder de naam ‘Hollywood Christmas’.
    Zouden alle attracties dan geopend zijn of is hier nog niks over bekend?

  12. #912

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Zouden alle attracties dan geopend zijn of is hier nog niks over bekend?
    Nee, niet alle attracties zijn geopend, men spreekt in het persbericht enkel over "geselecteerde attracties".
    Let op, abonnementen zijn niet geldig. Abonnee houders kunnen in augustus wel een voordelig ticket kopen. Ook dagjesmensen kunnen in de zomermaanden een goedkoper terugkom-ticket gaan halen bij Guest Services.

  13. #913

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vernam ergens dat de Movie park Studio tour attractie al ongeveer 1 week gesloten is, weet iemand wat er hier aan de hand is en wanneer die weer open gaat?

  14. #914

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Iemand die toevallig vandaag naar de summer boost in Bobbejaanland gaat?
    Wij overwegen 12 augustus te gaan maar hadden graag een beetje indicatie gehad of de BBQ de moeite is of niet. Mocht er iemand gaan die het ziet zitten om wat foto's te maken van wat het aanbod is of die hier een korte mening over wil uittypen, dit zou zeer welkom zijn.

    Daarnaast ook de vraag of iemand al ervaring heeft met de Speedy pas bronze? Zoals ik het begrijp heeft dit wat weg van het vroegere gratis fastpass systeem in Disneyland Parijs? Ik ga er vanuit dat je zoals daar ook maar 1 attractie tegelijk virtueel kan queuen? Dit vind ik op de BBJL website namelijk niet heel duidelijk terug, enkel dat het unlimited is, maar ik ga er vanuit dat ik niet de hele tijd voor bij wijze van spreken alle attracties tegelijk in een virtual queue kan staan.

  15. 27-07-23, 15:02


  16. #915

    Weinig volk in pretparken!

    De laatste weken heb ik enkele Belgische pretparken bezocht en het valt me op dat er daar weinig volk aanwezig was! Is dit normaal? Worden pretparken nu als een luxe gezien die alleen toegankelijk zullen zijn voor de mensen met geld? Wat is jullie ervaring daarover?

  17. #916

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik denk dat het probleem vooral bij het weer van de afgelopen weken ligt. Wanneer er regen voorspeld wordt trekken er doorgaans niet veel "reguliere" bezoekers naar pretparken en zijn het vooral de fans die dan wat rides gaan scoren wetende dat het met zulke weersvoorspellingen veel kalmer zal zijn dan anders tijdens de vakantieperiode.
    Voor de regenval hadden we dan weer een hittegolf wat voor jan modaal ook niet meteen gelijk staat aan pretparkweer.

  18. #917

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb een gelijkaardige indruk bij bezoeken in BBJ en PDP in de laatste weken, en als ik bij vrienden en kennissen hoor wordt een dagje pretpark voor veel gezinnen inderdaad toch te duur.

    Dat is evenzo voor een dagje Zoo-Planckendael en zeker voor Pairi Daiza - €44 per persoon + parking + horeca = snel € 250 en meer voor een daguitstap met vier personen.....

  19. #918

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Er is blijkbaar toch een trend in de knip op uitgaven van gezinnen, als zelfs Plopsa haar prijzen voor horeca laat dalen....
    https://www.looopings.nl/weblog/2311...goedkoper.html

  20. #919

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    IK ben gisteren naar Walibi geweest... Ze voorspelde regen... ik had al schrik... maar geen regen gezien en super rustig dagje van gemaakt. nergens lang moeten wachten... Langste dat we gezien hebben was Pulsar 25 min... Maar hij reed maar om 1 boot/trein...

    Ff zeggen kondaa was 5 min maar hij reed wel met 2 treinen vampire ook. Weerwolf ook( wat is erdaar mee gebeurd???)Zo schokken dat hij deed. Ok ik zat in het laatste bakje maar ik heb toch een paar klappen gekregen...) Chapaeu voor Walibi. Op zoeen rustig dag toch 2 treinen op de baan zetten.

  21. #920

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Loup Garou berijden is al een paar jaar een schokkende bezigheid. Onlangs deed ik de enige overige woodie van Vekoma: Thundercoaster is Tusenfryd. Wat een vorte rammelaar was me dat!

    Nu was ik er op twee verschillende dagen meg twee sterk verschillende weertypes (warm & droog versus nat en matige temp). Hij bleef rammelen, ongeacht de zitplaats. Ik doe dit park / deze coaster quasi elke zomer, maar dit voelde ik daar nooit eerder. De prima zitting van dezelfde soort treinen à la Twister in Gröna compenseren niet langer het lateraal geschud.

    Misschien zijn beide Vekoma’s ’op’. Om nog een parallel te trekken: ook in Noorwegen reden er op de woodie twee treinen ondanks weer-gerelateerde ondrukte.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •