X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 35 van de 47 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Resultaten 681 tot 700 van de 927
  1. #681

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Wij waren er dit jaar op de eerste zaterdag van augustus bij 25 graden en echt druk kon je het niet noemen. Alles goed kunnen doen op 1 dag, Untamed en Goliath meerdere malen. Walibi Holland is alleen echt druk tijdens Halloween.

    Ik zou het op 1 dag houden, het park is rond die tijd toch open tot 20 uur normaal.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #682

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Inderdaad. Ik ben 2x een zondag geweest, 1x juli, 1x augustus en het was beide dagen best rustig te noemen. Op één dag telkens meermaals alle toppers kunnen doen. De app met wachttijden in de gaten houden en een goed aanvalsplan zijn wel een aanrader.

  3. #683

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    1 dag is inderdaad wel voldoende voor Walibi Holland.
    Als je liever alles wat relaxter doet, dan kan je twee dagen achter elkaar gaan.

    Als je niet gewoon bent om lange afstanden met de auto te doen, zou ik zeker wel twee dagen aanraden.
    Dan hoef je dag 1 niet supervroeg te vertrekken en kan je op dag 2 rustig naar huis rijden.

    Indien je met meerdere personen gaat kan je ook eens overwegen om eventueel een huisje in het vakantiepark te boeken.
    In het laagseizoen en met 3/4 personen valt dat qua prijs heel goed mee!

  4. #684

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Let op: juni = schoolreistijd!

    Mijn ervaring - niet specifiek in Wal. Hol. maar algemener - is dat het soms drukker is/aanvoelt kort voor de lokale zomervakantie dan aan het prille begin van die vakantie. Die schoolplichtige pubers gaan vaak voor zo veel mogelijk attracties en schuwen soms het voordringen niet. Daardoor lijkt het in wachtrijen soms drukker dan op typische gezinsdagen (zondagen) met meer volk. Al is Wal. Hol. niet echt een typisch gezinspark.

    Zoals anderen hierboven melden: 1 dag volstaat, zeker als je zaterdagen kan vermijden. Ik zou zeker op voorhand in de buurt overnachten, er zijn best wel wat kempings aan het Veluwemeer. Van Wal.Hol. terug naar Belgenland is wel te doen. Vaak is het park in de zomer tot 20:00 open, dan zijn de meeste files al weg. 2e dag Slagharen is een optie maar dan ben je nog verder van thuis. Een andere mogelijkheid is Duinrell op de volgende dag. Dat deden wij nog eind aug.

  5. #685

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik sluit aan bij Earlyspencer: algemeen is het begin van de zomervakantie relatief rustig in verhouding tot de laatste dagen van juni. In augustus neemt de volkstoeloop weer wat toe.

    Walibi Holland is goed te combineren met Slagharen. Ik heb daar een behoorlijk onpraktisch adresje voor gevonden bij airbnb. Blijkbaar waren zowel Movie Park als de Efteling dichter bij op het punt dat in mijn hoofd halverwege tussen beide parken hoorde te liggen.

  6. #686

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Met een Plopsa Funcard geniet je 40% korting op de toegangsprijs van Phantasialand, maar die geldt enkel voor het zomerseizoen (volgens plopsafuncard.be). Wat met Wintertraum? Krijg je dan ook korting met een Plopsa Funcard en is men die vergeten aan te passen? Of is een korting dan niet aan de orde?

  7. #687

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Goeje topic die je hebt opgemerkt Simon. Ik ging er ook van uit dat het 40% korting is het ganse jaar door met een Plopsa funcard. Blijkbaar maar tot 3 november verkrijgbaar.
    Gelijkaardig trouwens voor houders van een Bellewaerde Adventure pass: normaal 50% korting op een ticket voor Phantasialand maar het telt niet van 25 november tot 19 januari.
    Wordt Wintertraum dan toch de volle pot betalen? Iemand andere wegen/acties om aan korting te raken?

  8. #688

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op de website van PHL zelf kan je op veel dagen toch serieus korting vangen. In december zijn de meeste dagen in vkk maar € 29 ipv volle pot. Ik denk dat die periode nog wel zal opschuiven en dat binnen enkele weken ook de dagen in januari goedkoper verkocht zullen worden, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

    Edit: hou er wel rekening mee dat ook die prijzen voor december nog kunnen wijzigen! Vorig jaar was dat alleszins het geval. Hoe dichter je naar een datum toe ging, hoe hoger de prijs werd. Dat ging van pakweg 25 naar 30, naar 35, naar 40 en vervolgens naar volle pot.

  9. #689

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat wijzigen is nu al gaande, want niet lang geleden kon je nog voor onder de €25,- tickets scoren. Het park heeft via nieuwsbrieven etc. ook geregeld laten weten dat de prijzen gaandeweg omhoog gaan.

  10. #690

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De prijzen waren gisteren inderdaad nog goedkoper in de vvk, maar vandaag zijn ze gestegen... Wat wel nog mogelijk is, is korting via Lidl Funtrips, Social Deal of tickets scoren via Vakantieveilingen en met een beetje geluk met korting via Nieuwsblad of HLN. Zo heb ik het nog in het verleden gedaan in elk geval.

    Jammer dat ik te lang gewacht heb, want ik dacht ook dat mijn Plopsa abonnement geldig ging zijn in de winterperiode.

  11. #691

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Intussen is er alweer een andere vraag gesteld, maar ik wil iedereen alsnog bedanken voor de info over Walibi Holland

    Hoe dan ook ga ik twee dagen. Ten eerste voor het geval er een topper de hele dag in storing ligt, dan heb ik een tweede kans. En ten tweede omdat ik inderdaad geen lange autoritten gewend ben. Dat is zelfs de reden waarom ik deze trip wil maken. Walibi Village heb ik op de website bekeken maar is duidelijk op groepen gericht en dus te duur voor 1 enkele persoon. Mijn onzekerheid over autorijden overwinnen is iets dat ik alleen moet en wil doen, vandaar mijn beslissing om alleen te gaan. Gelukkig heb ik al contact met de uitbaters van een camping in de buurt.

    In ieder geval weet ik nu dat twee dagen zeker ruim voldoende is om het hele park te zien (dat verwachtte ik eigenlijk al).
    Once you sit back, you never go back.

  12. #692

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Over Phantasialand gesproken. Doen zij soms acties van korting op abonnementen? Zoals Bobbejaanland vaak korting geeft voor het seizoen begint? Of is dat daar steeds een vaste prijs? Heb nooit eerder abo gehad dus is wat nieuw voor mij maar wil natuurlijk een goede deal scoren Alvast bedankt!

  13. #693

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    PHL abo's zijn te vergelijken met die van Efteling: best duur en wel eenmalig per jaar gratis toegang tot enkele top-parken (EP, Liseberg, ...). Kortingen op de abo-prijs zou ik daar niet verwachten. Trouwens, Heide Park doet nu niet mee aan zwarte vrijdag, vorig jaar heb ik daar een hele vette slag geslagen. Verschil met Efteling: kinderen betalen minder voor een PHL-abo, maar mogen dan b.v. maar 10 keer per seizoen / jaar het park binnen.

    Als je voor 2020 een 5-tal bezoeken plant aan PHL, zou ik eerder voor een Belgisch of Nederlands abo gaan (helaas niet meer BJL, wel Zoo Antw. of Walibi of Plopsa of Hellendoorn):
    1 keer in voorjaar 1/2 prijs (Plopsa -40%) + gratis terugticket scoren voor voorjaar of najaar (hint: najaar -> F.L.Y.)
    1 keer zomerticket scoren aan 1/2 prijs en terugticket voor de zomer (hint: einde schoolvakantie in NRW al rond 12 aug. 2020)
    Tijdens een najaar-bezoek een Winterraum ticket scoren of er tijdig bij zijn bij online pre-verkoop.

    Zonder enig abo, lijkt een midweekse tweedaagse eind aug. mij een goede optie.

    Nee, bovenstaande is niet mijn planning voor volgend jaar. Enkel begin juli ligt al vast, met Plosa- of Efte-abo. Veel hangt af van de verlenging van hun gratis terugkom-actie. Wie weet gaan ze dat afschaffen wegens stormloop op F.L.Y. Of net blijven hanteren in het voorjaar, opdat er anders te veel mensen hun eerste bezoekje zouden uitstellen. Toen Taron erbij kwam eind juni 2016, werd die terugkom-actie iets verscherpt (i.p.v. geldig tot 7 juli werd dat tot 30 juni en terug vanaf 1 sept.). Een jaar later kwam er wel de extra terugkom-actie voor de zomer bij.

    BTW: ook gratis inkom op je verjaardag, maar natuurlijk geldt dan de gratis terugkom niet.

  14. #694

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In een Belgisch of NL abo ben ik eigenlijk niet meteen geinteresseerd. Met korting via het werk van mijn vriend kunnen wij al zeer goedkoop naar bijna alle BE parken en die parken staan ook zeker niet jaarlijks op onze planning.
    Phantasialand en Disneyland (arrangement of dagticket met eerder genoemde korting) wel, en Europapark ook regelmatiger. Phantasia rijden we maar iets langer dan een uur op dus is dat onze voorkeur geworden voor daguitstappen (Taron quanten en eten bij Rutmor). We gaan bijna altijd doordeweeks buiten vakanties. Dit jaar 2x gegaan met inderdaad de terugkom-actie. En wintertraum hadden we willen doen was het niet dat een verhuis wat roet in het eten kwam gooien (verdorie dat neemt veel tijd in beslag!). Maar ok, bedankt voor je reactie; zo weet ik dat ik allesinds niet hoef te wachten met kopen tot er speciale acties komen want dat die er normaal toch niet komen!

  15. #695

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Met een Plopsa Funcard geniet je 40% korting op de toegangsprijs van Phantasialand, maar die geldt enkel voor het zomerseizoen (volgens plopsafuncard.be). Wat met Wintertraum? Krijg je dan ook korting met een Plopsa Funcard en is men die vergeten aan te passen? Of is een korting dan niet aan de orde?
    De Wintertraumtickets met korting voor januari staan nu online. De maand december (en de voorgaande jaren) hebben ons geleerd dat die prijzen soms behoorlijk snel stijgen, dus als je wil gaan, is snel zijn de boodschap!

    https://shop.phantasialand.de/Ticket...aum-2019-2020/

  16. #696

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    op dit moment op National Geographic - Europa vanuit de lucht, met een stukje over Energylandia….

  17. #697

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een technische vraag deze keer: er wordt vaak beweerd dat een achtbaan beter rijd als hij opgewarmd is en ik heb dit zelf al aan den lijve ondervonden. Maar welke onderdeel/onderdelen worden er dan precies warm en waarom heeft dat zo'n effect?
    Once you sit back, you never go back.

  18. #698

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ik zou denken aan de wiellagers...

  19. #699

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dit komt inderdaad door de rollagers in de wielen. Door de warmte gaat de smering in de lagers vlotter, waardoor je dus minder weerstand hebt.

  20. #700

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik ben met mijn vader bezig om volgende zomer een tripje naar Energylandia te plannen. Het zou de bedoeling zijn om twee volledige dagen in het park door te brengen. We hebben al een paar mogelijke data voor ogen, maar we weten nog niet goed welke. De mogelijkheden zijn: dinsdag 7 en woensdag 8 juli, zondag 6 en maandag 7 september of dinsdag 15 en woensdag 16 september. Wat denken jullie dat de beste optie is i.v.m. drukte, ... ?
    Andere tips zijn ook welkom.
    Alvast bedankt!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •