X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 43 van de 47 EersteEerste ... 334142434445 ... LaatsteLaatste
Resultaten 841 tot 860 van de 927
  1. #841

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Can Can Coaster heeft een maximum van 1,95 m, dat weet ik. En eerlijk gezegd, zoals de track in die bol gepropt zit begrijp ik dat wel
    De andere attracties hebben voor zover ik weet geen maximum lengte.
    Euro mir heeft ook een maximum lengte van 1,95m. Medewerkers kijken hier wel streng op toe. Heb meermaals mensen weggestuurd zien worden aan de ingang omdat ze te groot waren.

  2. #842

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt!
    Dat waren inderdaad de enige 2 die ik vond met een maximum lengte beperking, maar aangezien Shambhala in PA er geen heeft en het daar toch een probleem bleek te zijn, was hij nu al wat nerveus dat er in EP hetzelfde probleem zich zou gaan voordoen... Hij zit normaliter nog wel onder de 195cm, en zijn probleem situeert zich ook niet aan zijn bovenlichaam maar het zijn vooral zijn benen die behoorlijk lang zijn. Schouderbeugels vormen geen issue maar bij sommige lapbarsystemen in combi met iets lagere of schuin opstaande zit, zitten zijn bovenbenen in de weg omdat die dan helemaal omhoog geduwd worden door zijn onderbenen die te lang zijn(zie het voor je als wanneer een volwassen persoon op een kinderstoeltje gaat zitten, dan staan je benen niet meer in de "juiste" hoek ). In DLP is Crush coaster geen probleem dus ik veronderstel dat Euro Mir en Cancan dan ook wel moeten lukken.

  3. #843

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ter informatie: Ik ben in de afgelopen 10 jaar nog nooit tegengehouden bij EuroMir en Can Can/Eurosat. En dit met mijn 2m lichaamslengte. De toegang tot de VR versie van Can Can word ik wel consequent geweigerd. Ik word in Europese pretparken eigenlijk bijna nooit de toegang tot attracties ontzegd omdat ik te groot ben.

  4. #844

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hartelijk dank allemaal! Inmiddels geboekt, 7-10 augustus slapen we in hotel Kronasar. Vermoedelijk rijden we dan de 6e al op en boek ik voor die nacht nog een hotel of pension in de buurt zodat we 7/08 meteen een volledige parkdag kunnen benutten. Hopelijk hebben we zo voldoende tijd om alles te ontdekken.

  5. #845

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Onlangs hoorde ik dat voor een volledig nieuwe pagode in de Efteling 20-25 miljoen nodig zou zijn. Naar mijn aanvoelen is dat wel wat te veel van het goede voor zo'n simpele observatie-attractie. Wat denken jullie daarover?

  6. #846

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat lijkt mij ook wel heel erg veel... De Pagode kostte indertijd 8 miljoen gulden volgens Eftepedia, wat neerkomt op ongeveer 3,6 miljoen euro. Dat zou inflatie indachtig neerkomen op zo'n 6,9 miljoen euro 'vandaag' (tussen aanhalingstekens want de calculator berekende nog op 2021). Dus toch minder dan de helft van de prijs die jij daar noemt.

  7. #847

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat lijkt mij ook wel heel erg veel... De Pagode kostte indertijd 8 miljoen gulden volgens Eftepedia, wat neerkomt op ongeveer 3,6 miljoen euro. Dat zou inflatie indachtig neerkomen op zo'n 6,9 miljoen euro 'vandaag' (tussen aanhalingstekens want de calculator berekende nog op 2021). Dus toch minder dan de helft van de prijs die jij daar noemt.
    Er komt meer bij kijken dan dat.

    Om te beginnen moet de oude pagode afgebroken en afgevoerd worden. Dat kost ook al een flinke duit en wordt in jouw berekening eigenlijk volledig genegeerd.

    Ten tweede moet een nieuwe pagode ook aan de veiligheidseisen van nu voldoen. Dat wil zeggen dat alle veiligheidssystemen drievoudig uitgevoerd moeten zijn. Een nieuwe pagode zal dus een veel beter en duurder beveiligingssysteem hebben dan de oude. Hetgeen ook flink bij draagt aan de prijs.

    Daarnaast bestaat er nog een kans dat er hierdoor infrastructuur aangepast moet worden.

    De sloop van de oude pagode lijkt me echter verreweg de grootste veroorzaker van de prijsstijging.

  8. #848

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Europa Park vraagje: in hoeverre is het reserveren van restaurants op voorhand nodig? Ik ben gewend om voor DLP maanden op voorhand alles vast te leggen, zeker voor de populairdere buffetrestaurants en table service.
    Is het in EP hetzelfde verhaal, of kunnen we dat gerust laten voor na aankomst en ter plekke eerst even de opties verkennen? Ter info: we gaan begin Augustus, dus wel midden in de zomerverlof.

  9. #849

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Voor in het park zou ik er niet mee inzitten, maar voor 's avonds als je in 1 van de hotels wilt eten zou ik toch reserveren op voorhand.

  10. #850

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als je bv. in het foodloop restaurant wilt eten, is reserveren wel aangeraden (als dat mogelijk is). Daar staan vaak heel lange rijen. Bij andere restaurants heb ik nog nooit erg lange wachttijden gezien.

  11. #851

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Als je bv. in het foodloop restaurant wilt eten, is reserveren wel aangeraden (als dat mogelijk is). Daar staan vaak heel lange rijen. Bij andere restaurants heb ik nog nooit erg lange wachttijden gezien.
    Bij foodloop kan/kon (het is even geleden) je niet reserveren. Je zal idd wel even staan wachten

  12. #852

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Voor de liefhebbers, Lego heeft een nieuwe rollercoaster in het aanbod, verkrijgbaar vanaf 1 juli...
    Met verticale lift en twee loopings....

    https://www.lego.com/nl-be/product/loop-coaster-10303

  13. #853

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik ga zaterdag naar Parc Asterix (lang geleden tickets gekocht op datum) en PA toont nu zelf op hun site dat ze een buitengewoon drukke dag verwachten. Ik ben dus voor eens geneigd misschien toch een Filotomatix pass te kopen om zo de wachtrijen toch wat de baas te kunnen (ga met een gezelschap dat niet zo heel vaak parken doet, dus als die lange wachttijden van vorig weekend zich herhalen, wordt dat een ramp).

    Er zijn heel wat verschillende soorten, maar de Filotomatix Bronze spreekt mij eigenlijk nog het meest aan. Je betaalt €10 en dan kan je bij de grote attracties virtueel wachten ipv in de fysieke wachtrij. De wachttijd wordt dus niet korter/geskipt, maar je hebt tussendoor wel tijd om andere dingen te doen (systeem van Walibi Holland). De overige opties zijn een stuk duurder en daar krijg ik mijn gezelschap niet in mee vrees ik.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Als je dat in de app op voorhand koopt, kan je dat dan op de juiste datum zetten? Als ik dit via de app wil kopen, gaat het meteen naar een betaalpagina, maar ik vrees dat dit dan op de dag van aankoop geregistreerd staat? Moet dat gelinkt worden aan je tickets?

    De uitleg online is vrij karig en ik vind bitter weinig PA-fans die hierover spreken in hun blogs/vlogs...

  14. #854

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Ik ga zaterdag naar Parc Asterix (lang geleden tickets gekocht op datum) en PA toont nu zelf op hun site dat ze een buitengewoon drukke dag verwachten. Ik ben dus voor eens geneigd misschien toch een Filotomatix pass te kopen om zo de wachtrijen toch wat de baas te kunnen (ga met een gezelschap dat niet zo heel vaak parken doet, dus als die lange wachttijden van vorig weekend zich herhalen, wordt dat een ramp).

    Er zijn heel wat verschillende soorten, maar de Filotomatix Bronze spreekt mij eigenlijk nog het meest aan. Je betaalt €10 en dan kan je bij de grote attracties virtueel wachten ipv in de fysieke wachtrij. De wachttijd wordt dus niet korter/geskipt, maar je hebt tussendoor wel tijd om andere dingen te doen (systeem van Walibi Holland). De overige opties zijn een stuk duurder en daar krijg ik mijn gezelschap niet in mee vrees ik.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Als je dat in de app op voorhand koopt, kan je dat dan op de juiste datum zetten? Als ik dit via de app wil kopen, gaat het meteen naar een betaalpagina, maar ik vrees dat dit dan op de dag van aankoop geregistreerd staat? Moet dat gelinkt worden aan je tickets?

    De uitleg online is vrij karig en ik vind bitter weinig PA-fans die hierover spreken in hun blogs/vlogs...
    wij hebben het systeem overlaatst gebruikt omdat we iemand meehadden die niet voldeed aan de regels voor toegang met verminderde mobiliteit, maar toch niet de ganse tijd in de wachtrij kon blijven rechtstaan. Ik vond het een goed systeem, maar raad wel aan om het van bij het begin van de dag te gaan gebruiken, en onmiddelijk de drukste attracties ermee te doen (zeus, pegase, goudurix & oziris). Voor de rest ging het heel vlot. Gewoon die ochtend zelf aangeschaft.

  15. #855

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    wij hebben het systeem overlaatst gebruikt omdat we iemand meehadden die niet voldeed aan de regels voor toegang met verminderde mobiliteit, maar toch niet de ganse tijd in de wachtrij kon blijven rechtstaan. Ik vond het een goed systeem, maar raad wel aan om het van bij het begin van de dag te gaan gebruiken, en onmiddelijk de drukste attracties ermee te doen (zeus, pegase, goudurix & oziris). Voor de rest ging het heel vlot. Gewoon die ochtend zelf aangeschaft.
    Merci voor je feedback! Ok, dan wacht ik met het aankopen tot de dag zelf. Zal zorgen dat we op tijd zijn zodat ik het kan aankopen van zodra we het park binnenwandelen.

    Moet je dat op een bepaalde manier linken aan tickets of personen, of maakt dat allemaal niet uit?

  16. #856

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Merci voor je feedback! Ok, dan wacht ik met het aankopen tot de dag zelf. Zal zorgen dat we op tijd zijn zodat ik het kan aankopen van zodra we het park binnenwandelen.

    Moet je dat op een bepaalde manier linken aan tickets of personen, of maakt dat allemaal niet uit?
    de persoon die het koopt krijgt het aantal filomatixen op z'n gsm, en die kan ze reserveren. wilt er iemand niet mee, dan reserveer je er 1 minder en heb je er zo nog 1 over voor die attractie bvb

  17. #857

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Sorry, weer een EP vraagje, maar met onze eerste trip die dichterbij komt, komen de vragen ook meer en meer boven.
    Inmiddels onze restaurants gereserveerd voor het diner (Bubba Svens buffet, Harborside buffet en Antica Roma buffet, hopelijk goede keuzes gemaakt, deze zagen er qua aanbod het meeste onze smaak uit).

    Ik zie dat EP ook een Virtual Line systeem heeft via de app. Begrijp ik het goed dat dit een soort systeem is zoals wijlen de fastpass in DLP? Je reserveert (digitaal) een tijdslot voor een attractie, en kan dan tijdens dat tijdslot via een aparte ingang naar binnen, zodat je de "wachttijd" kan gebruiken om ondertussen iets anders te doen of ergens anders aan te schuiven? Zijn er attracties waarvoor het zeker aan te raden is deze te gebruiken (m.a.w bepaalde attracties waarvan we zeker mogen verwachten dat de gewone wachtrij altijd langer wachten zal zijn)? Ter info onze reisdata zijn 7-10 augustus in hotel Kronasar (we arriveren reeds de 6e voor een nachtje in een hotel in de omgeving om de 7e gelijk een hele parkdag mee te kunnen pikken).

    Nog een tweede vraagje: Rulantica, echt must do, of gaan we aan EP zelf al meer dan genoeg hebben om onze dagen op te vullen? Ik twijfel heel erg om tickets te pre-booken of niet. Een optie die ik nog overweeg is om 6/8 toch 's ochtends op te rijden ipv in de middag zoals we oorspronkelijk gepland hadden, en eventueel die dag een namiddag Rulantica mee te pikken. Anderzijds moet ik eerlijk bekennen dat het al een behoorlijk duur tripje op zich is, en ik niet helemaal zeker ben of het de extra kost wel waard is? Could be me maar 42€ voor een dagticket voor een waterpark pp vind ik nogal goed doorgeteld?
    Mocht het heel warm zijn is de verfrissing zeker aangenaam maar on the other hand mogen we tijdens ons verblijf in Kronasär als ik het goed begrepen heb ook gaan zwemmen in de zwembaden van de overige parkhotels zoals Colosseo e.d, en dan weet ik niet of het het wel waard is om 42€ bij te betalen om daar dan wat glijbanen bij te hebben.

    Alvast zeer bedankt voor advies en ook voor eerdere respons op mijn vele vragen! Word zeer geapprecieerd en gaat ons ongetwijfeld enorm helpen om het maximale uit ons eerste bezoek te halen!

  18. #858

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eten koop ik in de nabije Lidl, daar speel ik wel enkele afdelingen lager dan jou

    Ik was laatst in EP midden dec. 2021 op twee weekdagen. Zeer korte wachtrijen, waardoor de ’gewonnen’ tijd met de app vaak nihil was en dat onnodig digitaal gepruts me ging enerveren. Op dag twee waren de drie blauwe coasters volledig of langdurig in onbruik, waardoor het een klein beetje langer aanschuiven was. En wanneer BF dan plots om 17:00 opent, is het handig al wat app-ervaring te hebben om in dat korte en felbegeerde tijdslot te springen.

    We gaan begin juli 2022 voor één weekdag naar EP. Enerzijds enerveert het me om te lezen dat we opnieuw zullen moeten app’en, anderzijds zal ik er wel dankbaar gebruik van maken. De vergelijking met de gratis FP van Disney Paris gaat grotendeels op: gratis, je kan nog steeds in de ’gewone’ wachtrij (niet als Wal. Hol.) en (vermoed ik) een deel van de bezoekers (vnl. gezinnen met kleine kinderen) gebruikt het systeem niet. Het is technisch misschien iets complexer dan een papieren kaartje halen maar je moet er wel minder voor omlopen. Extra voordeel in geval je met je gezelschap steeds samen attracties wil berijden: je kan op één app (makkelijk te koppelen aan de online ticket-aankoop indien die voor het hele gezelschap in één betaalbeurt is uitgevoerd) en dus op één toestel steeds samen eenzelfde attractie reserveren (ook zoals Wal. Hol.).

    Nog voordelen:

    1. Je kan altijd uit meerdere tijdslots kiezen, al zijn die wel kort in tijdsduur. Je kan dit vergelijken met Python in de Eft., al kies je in EP best niet voor een tijdslot ver vooruit in de tijd. Want tot het betreden van de fast-rij vanaf het begin van je tijdslot, kan je natuurlijk geen andere reservatie maken.

    2. Nooit gsm- internet- of batterij-stress gehad in EP. Het gaat hier om een ’echte’, te downloaden app. Als je die app ter plaatse sluit of offline gaat en daarna terug opstart, zitten je persoonlijke coördinaten er nog in. Dat was mss ook in Wal.Hol. maar daar was (is?) het allemaal via een browser-link te doen. Ik was als de dood om die browser of die webpagina te sluiten.

    3. Hier kan je makkelijk een reservatie annuleren. Toch een bemerking hierbij: zolang je de fastpass-rij met scan-controle nog niet hebt betreden of zolang je nog niet geannuleerd hebt, kan je op de app geen andere attracties met hun digitale tijdsloten raadplegen. Misschien logisch omdat anders massaal wordt gecanceld en herboekt, maar ik vond dit in sommige gevallen een nadeel.

    Een echt nadeel was dat elk gereserveerd tijdslot tot heel kort voor de start van het slot NIET meer zichtbaar is in je persoonlikke app ... of ik vond het toch nergens terug. Ik heb dan elke keer een screenshot gemaakt van de reservaties, om de starttijd van het slot niet te vergeten. Mogelijk heeft de ICT-dienst van EP (of een extern bedrijf) dit ’probleem’ ondertussen al verholpen. Eén of twee minuten voor aanvang van het tijdslot ontvang je wel automatisch een ’reminder’.

    Wat Rulantica betreft: We hadden op een maandagavond midden december het complex bijna voor ons alleen. Mijn ervaring is dus wat (roze) gekleurd en mogelijk niet toepasbaar op een drukke zomerdag zonder corona-gerelateerde bezoersaantal-restructies.

    Qua theming is dit park wereldklasse. Moeilijk te vergelijken met Tropical Islands omdat het geval in Brandenburg in mijn opzicht meer is dan enkel een waterparadijs. Maar in Rulantica heb je natuurlijk meer en betere slides.

    Toppers zijn o.a. de buiten-wildwaterbaan, dus ook geopend in de winter, twee klepjesglijbanen en de raft-attractie waar je in een kruisvormige vierzitter plaatsneemt. Twee nadelen aan die laatste: 1. Ook wij moesten - doodkalm, remember - tot een kwartier wachten. Extrapoleer naar een zomerse topdag of bekijk geregeld de wachttijden op OOO. 2. Je kan in deze attractie enkel met twee of vier personen, dus niet solo of met drie. Er werd door operatoren niet samengesteld uit verschillende huishoudens, wat zeker ik coronatijden nogal controversieel zou zijn. Of ze dit nu wel doen?

    Nog meer azijn: mijn jongste zoon en ik deden ook de onderwater-VR-tekenfilm-attractie. Dat is - EP is helaas PHL niet, geldgewin en reclame zijn nooit ver weg - een betaal-attractie. Je krijgt naast de bril ook een snorkel. Wegens corona moesten wij dit laatstgenoemd attribuut in tweevoud kopen i.p.v. lenen. Tijdens de 5 min tekenfilm met wat water-tegenstroom en 2 handbeugels kwam een vijftal keer water in mijn VR-bril. 2 x € 6 weggegooid, dus. Ook bijna weggegooid waren onze snorkels. Die legden we tijdens een zwem- of glijbeurt elders in één van de vele open schoenkastjes. Toen ze verdwenen waren, vroeg ik uitleg aan een nabije ’redder’. Die had onze nagelniewe luchtpijp-verlengstukken in de vuilbak gegooid !?!&*%€@#. De man heeft wel wat gemompelde Antwerpse scheld(e)woorden mogen aanhoren tijdens het uit-de-vuilbak-vissen. Maar voor al het andere personeel: dikke pluim.

    Tijdens ons bezoek waren de meeste buitenattracties niet open. Of dat een nadeel is? Gecombineerd met het weinige volk was Rulantica wel een prima aanvulling op een dagje EP. Ik denk dat we er van 19:30 tot 21:00 waren. Met combo-tickets vond ik het ook nog wel betaalbaar (omgerekend ca. € 28 p.p.). Maar als je € 42 moet betalen, ga je er m.i. best als dag-attractie heen en niet als aanvulling. Ondertussen zijn de buitenattracties nog verde uitgebreid. Maar een volle dag in zwembroek - zonder phone of eten van de Lidl - spreekt me weinig aan. Viel (nasse) Spass.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-06-22 om 21:30.

  19. #859

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Goh in tegenstelling tot Earlyspencer, ik vind rulantica zeker de moeite waard en wij doen het eigenlijk iedere keer als we er heen gaan. We vertrekken ook altijd in de ochtend en dan een namiddag/avond in Rulantica genieten na de reis is de ideale ontstressing voor ons :-) Ik zou het aanraden!

  20. #860

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Wij hebben er vorig jaar (in Coronatijden) een halve dag gespendeerd. 's ochtends nog relatief rustig, rond de middag waren de wachttijden al vrij hoog opgelopen, waardoor we elke glijbaan maar één keertje gedaan hebben. 42 Euro per persoon is eigenlijk wat te veel, 28 Euro is het het zeker waard. De toppers zijn hierboven opgelijst.

    nog een tip: als je boekt in je hotel, en je hebt geen tickets voor die dag zelf, krijg je meestal een gratis ticket waarmee je het laatste uur voor sluitingstijd gratis binnen kan in EP. Ideaal om bijvoorbeeld als eens naar Blue Fire of Silver Star te wandelen.

    Voor de rest vind ik 2 dagen EP meer dan voldoende om alle attracties te doen. Het zijn uiteindelijk ook vrij vermoeiende dagen.

    De kwaliteit van hotels en restaurants in die hotels is verder uitstekend en kan ik enkel maar aanraden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •