Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Zelfs dat zou ik durven betwisten. Dat Goliath erboven uitsteekt, daar zal iedereen wel akkoord mee gaan. Al kan dat misschien nog veranderen met de toekomstige hyper voor WB! Van de andere coaster van Walibi Holland weet ik niet welke ik er zou verkiezen boven die in België. Vampire is pakken soepeler dan El Condor, makkelijke keuze. Lost Gravity vond ik teleurstellend. Weerwolf vind ik duidelijk de betere woodie tegenover Robin Hood. Hun boomerang is dan natuurlijk wel weer wat specialer en daardoor leuker. Xpress is dan weer geen slechte launch coaster maar dat is Psyke ook niet. En dan heeft Walibi België Pulsar nog wat ik als een bescheiden toppertje zie.

Dus qua coasters beter, dat vind ik toch van niet.
Het hangt er vanaf hoe je Lost Gravity ziet, want ik vind het juist wel een goeie baan in tegenstelling tot vele hier. Daarnaast vind ik SLC's echt niet meer plezant, dus die tel ik bij beide niet mee. Maar dan krijg ik dit overzicht vandaag rekening houdende met de beste coasters wat mij betreft:
- Walibi Belgium: Weerwolf, Psyké Underground, Pulsar, Calamity Mine
- Walibi Holland: Goliath, Lost Gravity, Speed of Sound, Xpress

Dus aan de hand van die verhouding, vind ik persoonlijk van wel. Maar bon, na 2021 ben ik vrij wel zeker dat Walibi Belgium ver boven Walibi Holland zal staan, tenzij ze toch een verassende top coaster in petto hebben voor 2020 maar zoals het er nu uitziet...