X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 317

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    In wezen sluit om het even welke attractie altijd vroeger dan om het even welk park, je moet immers na die rit nog het park uit geraken. Al snap ik wel waar bovenstaande - case 'BJL' - over handelt. Er zijn nog parken die hun bezoekers 'buiten jagen', er zijn er ook die het je vriendelijk verzoeken en er zijn er die je als laatste klant iets extra gunnen. Drie illustraties:

    Tijdens m'n eerste bezoek in Legoland Billund (2008) stopte de waterspeeltuin plots met sproeien. Terug omgekleed bleken ook alle andere attracties gesloten te zijn. Met veel minder pretpark-ervaring dan nu, had ik de parkopeningstijden dus even verkeerd geïnterpreteerd. Er stond immers op het plan aangegeven dat rijdende en draaiende attracties om 18:00 zouden sluiten. Eigenaardig - en in ons geval: ook ambetant - sloten ook meteen de meeste eettenten, terwijl het park en de shop tot 20:00 open bleven. Met die kennis gingen we bij latere bezoeken in Billund pas na 18:00 naar Duploland en Miniland, die wel ruimer toegankelijk bleven.

    Tijdens m'n allereerste keer PHL (2011) werden we rond 19:00 (officiële sluitingstijd van het park) persoonlijk door fietsende parkmedewerkers verzocht om het park te verlaten. We waren ons toen aan het amuseren in dat mini-avonturenparcours (tussen Wakobato en buurtbewoners, nu met riet overgroeid).

    Bij m'n eerste keer Liseberg (2014) kwamen we exact om park-sluitingstijd (0:00) aan van een front-ritje Helix. De operator in het halflege station vroeg of we nog een rondje wilden! Uiteindelijk verlieten we het park om ca. 0:15.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    In wezen sluit om het even welke attractie altijd vroeger dan om het even welk park, je moet immers na die rit nog het park uit geraken. Al snap ik wel waar bovenstaande - case 'BJL' - over handelt. Er zijn nog parken die hun bezoekers 'buiten jagen', er zijn er ook die het je vriendelijk verzoeken en er zijn er die je als laatste klant iets extra gunnen. Drie illustraties:

    Tijdens m'n eerste bezoek in Legoland Billund (2008) stopte de waterspeeltuin plots met sproeien. Terug omgekleed bleken ook alle andere attracties gesloten te zijn. Met veel minder pretpark-ervaring dan nu, had ik de parkopeningstijden dus even verkeerd geïnterpreteerd. Er stond immers op het plan aangegeven dat rijdende en draaiende attracties om 18:00 zouden sluiten. Eigenaardig - en in ons geval: ook ambetant - sloten ook meteen de meeste eettenten, terwijl het park en de shop tot 20:00 open bleven. Met die kennis gingen we bij latere bezoeken in Billund pas na 18:00 naar Duploland en Miniland, die wel ruimer toegankelijk bleven.

    Tijdens m'n allereerste keer PHL (2011) werden we rond 19:00 (officiële sluitingstijd van het park) persoonlijk door fietsende parkmedewerkers verzocht om het park te verlaten. We waren ons toen aan het amuseren in dat mini-avonturenparcours (tussen Wakobato en buurtbewoners, nu met riet overgroeid).

    Bij m'n eerste keer Liseberg (2014) kwamen we exact om park-sluitingstijd (0:00) aan van een front-ritje Helix. De operator in het halflege station vroeg of we nog een rondje wilden! Uiteindelijk verlieten we het park om ca. 0:15.
    Het kan nog sraffer hoor! Ergens in april 2011 zaten wij met enkele anderen in Europa-Park op één van de drukste weekends van het jaar, waarbij het park een verlengd openingsuur had tot 21u30! Rond 20 uur begon al een groot deel van de bezoekers huiswaarts te gaan, maar wij bleven rerides knallen. EP is EP en alles bleef dan ook (zelfs de kleinste molen) open tot 21 uur 30. Na een laatste ritje op één van de achtbanen om 21 uur 45, kuierden wij rustig terug naar de ingang. We hadden het park pas verlaten rond 23 uur 's avonds, doordat wij ook gezellig ergens zijn gaan zitten, nabij het Russisch themagebied, en genoten van de rust rondom ons. Overal was al personeel in de weer om de boel klaar te maken voor de dag nadien, maar niemand die ons zei dat wij moesten ophoepelen. Na even heerlijk nakletsen, namen wij toch ons tochtje naar de uitgang waar we door verschillende werknemers nog een fijne avond werden gewenst. Ook in datzelfde park zat ik in het openingsjaar van Wodan en we waren de laatste gasten van de dag. We kwamen terug in het station, maar toch werden onze (onder een luid enthousiaste gejuich dat smeekte om een reride) beugels nogmaals dichtgegooid en werden we nogmaals de baan opgestuurd. Wat een geweldig park blijf het toch...

    Ik ben is benieuwd wat Bobbejaanland nu gaat doen. Bellewearde gaat een zwempark bouwen, Walibi gaat flink uitbreiden volgens de vele geruchten en feiten, Plopsaland blijft ook doorraggen en Bobejaanland... Tja, het staat er maar dat is het ook. Zo boos word ik er van als ik naar het park kijk. Wat ooit mijn thuispark was, is nu een attractiedonor van Parque Reunidos en het krijgt voor de moeite een symbolische vuile sticker opgekleeft als 'Het Plezantste Land'. Zelfs zo erg, dat ik verzoeken om het park te bezoeken liever weiger... Maar niets in mij wilt dat dit park zijn deuren moet sluiten. Laten wij hopen dat dit nooit of te nimmer zal gebeuren...

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Het kan nog sraffer hoor! Ergens in april 2011 zaten wij met enkele anderen in Europa-Park op één van de drukste weekends van het jaar, waarbij het park een verlengd openingsuur had tot 21u30! Rond 20 uur begon al een groot deel van de bezoekers huiswaarts te gaan, maar wij bleven rerides knallen. EP is EP en alles bleef dan ook (zelfs de kleinste molen) open tot 21 uur 30. Na een laatste ritje op één van de achtbanen om 21 uur 45, kuierden wij rustig terug naar de ingang. We hadden het park pas verlaten rond 23 uur 's avonds, doordat wij ook gezellig ergens zijn gaan zitten, nabij het Russisch themagebied, en genoten van de rust rondom ons. Overal was al personeel in de weer om de boel klaar te maken voor de dag nadien, maar niemand die ons zei dat wij moesten ophoepelen. Na even heerlijk nakletsen, namen wij toch ons tochtje naar de uitgang waar we door verschillende werknemers nog een fijne avond werden gewenst. Wat een geweldig park blijf het toch...
    Gelijk heb je! Mijn eerste bezoek aan EP, eveneens rond 2011, blijft me nog steeds goed bij. We logeerden toen in een hotel van het park zelf (dat met de toren met de goeie cocktails en een nog mooier zicht). Na het eten in het hotelrestaurant, konden we vrij in het park rondlopen. Ik ga er op de dag van vandaag nog steeds van uit dat dit komt doordat de bioscoop aan de ingang van het park eveneens toegankelijk is voor hotelgasten. Nog nooit in het donker in een rustig park rondgelopen tussen de attracties. Fantastische ervaring.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •