Zoals beloofd in het Phantasialand topic, een korte TR van Phantasialand. Geen foto's jammer genoeg. Ik doe dat nooit echt, foto's pakken in een park. Geen tijd, mijn GSM zit altijd in een rugzak etc...

Wegens omstandigheden waren we pas om half 12 in het park. De parking zag er goed vol uit en de reserveparking was open gezet (als je onder het park door rijdt, heb je links een hek en een veldje. Gelukkig moesten we daar nog niet in, maar zaten we op de parking aan de Mystery ingang (ook op de grasvelden helemaal achter de parking). Kortom, het zag er naar uit dat het pittig druk ging worden.

Wonder boven wonder viel het blijkbaar dus wel mee. De waterattracties waren 0-5 minuten (tja, het koude weer natuurlijk) en Taron zat een hele dag rond de 60 minuten. (Wat op zich ook wel meevalt uiteindelijk...). Ik ga kort alle attracties eens afgaan en opmerkingen bijvoegen.

- Taron, no surprise there. Zelfs na de 4de keer blijft dat beestje mij verbazen. Wat een ding!

- Raik is ook een goed baantje. Hij verraste me toen van zijn snelheid. Misschien omdat het al wat had geregend en het al laat op de dag was (17u30) dat hij sneller ging dan ik me herinnerde? Zeker een must do eigenlijk.

- Chiapas; 0 minuten. Moet je mij geen 2x zeggen! Het waterniveau aan de eindsplash stond (uiteraard) lager, wat er voor zorgde dat de rit genietbaar was bij het koude weer.

- Black Mamba (30min), talocan (5min), winja's (45min), Colorado (10min) - niks op aan te merken. Al moet het gezegd blijven dat de capaciteit van Winja's toch een ramp is hoor. Niet dat ze er veel aan kunnen doen natuurlijk. Een nieuwe/andere wachtrij daarentegen (een buitengedeelte zou bijvoorbeeld wel aangenaam kunnen zijn, al zit je met de buurtbewoners natuurlijk...).

- River Quest: Man. Wat een ramp is me dat geworden kwa capaciteit zeg. Die transportband staat echt té traag. Eenmaal je instapt zit je nog 4-5 minuten op die band in het station... Ondanks dat ook hier het waterniveau verlaagd was blijkbaar (volgens de personeelsleden toch) kwamen we hier doorweekt uit. Thank god resevetrui en schoenen.

- Temple of the nighthawk & Hollywood tours heb ik dit jaar niet links (durven) laten liggen. Opvallend vind ik toch dat de eerst genoemde toch echt wel te genieten valt. Lekker soepel, goeie capaciteit... Voor mij mag hij nog een paar jaar blijven hoor. Die laatste daarentegen mag er wel uit. Paar effecten werkten niet meer, verouderd... Hoe heerlijk fout het ook is, soms is het tijd voor iets nieuws.

- Mystery castle was bedroevend kort. Ook geen acteurs in de wachtrij. Méh. Dat kan echt pakken beter Phantasialand. Opvallend was dat ik voor het eerst in een andere ruimte stond voor de binnendeuren (voor de eigenlijke attractie dus). Normaal is dat toch die ruimte met die buizen en die professor achter dat glas? Nu stond ik een soort van bib/labo met fluo flesjes en brouwsels. Vond het persoonlijk mooier dan de originele ruimte, maar wist niet dat die 2 ingangen had? Waarom ook?

MaC, hotel Tartüff, de zweefmolen, GR hebben we niet kunnen doen uit tijdsdruk. Prioriteiten stellen.

Bonuspunten ook voor het eten in het restaurantje aan Chiapas. Prijs/kwaliteit echt dik in orde. Hamburgers met écht vlees. Goede frietjes... Ja, ik ben fan.

Al bij al een goed dagje Phantasialand. Al ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik beter in juli ergens tijdens de weekdagen ga. Goed weer, amper volk én het park is langer open. Maargoed, beter dit, dan een jaartje géén Phantasialand.)