Was een paar weken geleden voor het eerst in PortAventura en Ferrariland. Ik was echt onder de indruk hoe beide parken eruit zagen. Echt prachtig!

De nieuwe kinderzone zag er ook mooi uit. Heb wel alleen de nieuwe achtbaan gedaan... Deze vond ik eigenlijk zeer pijnlijk, maar deze is natuurlijk voor kinderen bedoeld. Het is wel een leuke uitbreiding wat het park toch meer attracties biedt, wat dit park echt wel nodig heeft.

Ik wist niet zo goed in welk Topic ik het volgende moest plaatsen:

Toen ik aankwam in Ferrariland waren de operations voor mij toch even schrikken. Ik durf zeggen dat deze de slechtste operations waren dat ik ooit gezien had. Red Force begon ongeveer 5 minuten voor opening te testen. Toen de poorten open gingen liep iedereen naar Red Force; er waren ongeveer 30 personen voor ons. Dit heeft ongeveer 40 minuten geduurd! Alleen 1 trein in gebruik en elke keer er een trein gelanceerd werd met personen, moesten er daarna twee treinen zonder mensen de baan opgaan. Natuurlijk is veiligheid het belangrijkste, maar dit probleem kon echt wel voor opening opgelost zijn. Daarom hebben we maar 2 ritjes kunnen maken, ook al was het niet zó druk. In PortAventura waren de operations voor Furious Baco onwaarschijnlijk efficient, maar Shambhala (soms zelf met 2 operators in het station!, wat veel chaos bezorgde voor de toewijzing van plaatsen (single, fastpass, etc.)) en Dragon Khan op 1 trein op een drukke dag. Ik was echt verrast door Stampida en Furious Baco (op de eerste rij), na het horen van verschillende opmerkingen, en hoe leuk deze achtbanen eigenlijk wel zijn!

Mijn verwachtingen voor Shambhala waren echt heel hoog en na mijn eerste ritje vond ik hem niet zo goed als ik verwacht had... Het blijft natuurlijk wel een topper, maar ik verwachte veel meer airtime. De first drop was wel ongelooflijk! Maar het duurde toch 5 ritjes (met onwaarschijnlijk slechte operations) om mij toch écht te overtuigen hoe goed deze achtbaan is. Anderzijds was ik direct na mijn eerst ritje op Red Force écht verkocht. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Die lancering is echt zeer krachtig, gecombineerd met het prachtige zicht en de airtime, maakt dit toch wel een speciale achtbaan voor mij. Voor mij persoonlijk, misschien ietwat controversieel, blijft het moeilijk kiezen tussen Shambhala en Red force.

Operations aside, zijn dit wel onwaarschijnlijk mooie parken met, in mijn ogen, toch wel de selectie met beste attracties van Europa!