Omdat ik in dit topic of elders weinig (geen) ervaringen heb gelezen over de Ptyhon-reservering, vermeld ik graag mijn wedervaren en tips.

- Nog voor de park-ingang kregen we op afgelopen drukke zondag van een personeelslid een klein infoblaadje over de Python-reservering. Niet informatiever dan wat op de webstek staat.

- Via de app reserveerde ik in het park - de functie 'mijn locatie' moet actief zijn - een tijdslot (11:15 - 11:30) voor drie personen. Er verscheen een grote QR-code waarvan ik voor de veiligheid een screenshot nam.

- We konden quasi elk kwartier van de dag vrij kiezen, dus niet zoals bij Disney waar één slot wordt bepaald. Je kon 's ochtends ook een tijdslot kiezen dat amper 5 à 10 minuten na de reële tijd zou aanvangen.

- Omdat we tijdens het tijdslot nog in de rij van Piraña stonden, kon ik het tijdslot rond 11:25 simpel via de app veranderen in 11:50 - 12:05. Of we dat initiële tijdslot ook hadden kunnen veranderen indien het al was ingegaan (dus om 11:30 of later) weet ik niet.

- Aan de ticket-booth voor papieren reservaties was het enorm druk, je leest iets verder wel waarom. Wij hadden daar gelukkig niets te zoeken.

- Nog voor de Python-poorten moesten we van een personeelslid in een rij staan en werd iets later onder toeziend oog van een ander personeelslid gescand. Als je voor 3 personen hebt gereserveerd, moet je dezelfde QR 3 keer scannen.

- Meteen daarna sloten we aan in de gereserveerde rij, die er 100% uitziet als de gewone rij op andere dagen. Het was nog +/- 6 treinen wachten, wat met twee treinen in bedrijf wel meeviel. Opnieuw werden de plaatsen in het station toegewezen en opgevuld met singles.

- Florian had 's ochtends ook via de app een slot gereserveerd (14:30-14:45). We sloten om 14:30 opnieuw in de rij voor een scan-poort aan, maar dat was onnodig. In die rij stonden immers mensen van wie het tijdslot nog niet begonnen was. Licht asociaal/onwetend maar uiteindelijk wel 100% correct verlieten we die rij en gingen naar de rij-loze 2e scan-poort. Het vervolg is zoals bij onze eerste sessie: een 6-tal beurten geduld en vaste plaatsen.

- En wat met de 'gewone' rij? Wel, volgens mij bestaat die niet wanneer Python in reservatie-modus opereert. Er zijn in elk geval maar drie toegangen: 2 met scan en 1 voor singles. Mensen zonder reservering werden - denk ik - verplicht om ter plaatse een papieren reservering of gauw een reservering via de app aan te maken.

- Op de app en digitale infoborden werd gemeld "vanaf 16:55 vrije inloop". Wij waren toen al het park uit, dus of er toen enkel vrije inloop (+ singles) was of vrije inloop + singles + gereserveerde toegang, weet ik niet.

- Het reservatiesysteem zorgde ervoor dat wij twee keer relatief weinig moesten wachten, gelet op de parkdrukte. Maar het voelde toch anders aan dan bij Disney's fastpassen: eerder dan dan wij een versnelde toegang kregen, leek het alsof het onwetende volk de toegang tot de wachtrij enige tijd werd ontzegd.

- Of één persoon/smartphone met de app meermaals per dag kan reserveren, hebben we niet uitgeprobeerd. Voor de snoodaards: je kan misschien een tijdslot kiezen, een screenshot maken, je slot wijzigen en opnieuw een screenshot maken enz. Bij de scan zou je dan je screenshots kunnen laten scannen maar nee, dat hebben wij niet getest.

BTW: de interactief vechtende harnassen van Symbolica's Heldentour zijn stuk: ze bewegen niet meer en zien er zelfs deels geamputeerd uit.