X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #1

    [Efteling] 2018

    In 2018 komt Efteling met een Droomvlucht alternatief voor mindervalide.

    Vanaf het voorjaar van 2018 is Droomvlucht ook toegankelijk voor bezoekers met een beperking dankzij 'Virtuele Droomvlucht'! 🙌

    De gast met een beperking zit niet letterlijk in de Droomvlucht, maar beleeft de attractie wel precies zoals die bedoeld is dankzij virtual reality en andere technieken.

    Door middel van een koptelefoon en microfoon is de gast met een beperking verbonden met zijn of haar gezelschap. Zij beleven de attractie dus helemaal samen! ✨
    https://www.efteling.com/nl/pers/eft...n-droomvlucht/

    Zelf ben ik geen fan van VR(achtbanen), maar als het op deze manier gebruikt wordt geeft het best wel een meerwaarde denk ik.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  2. #2

    Re: [Efteling] 2018

    Leuk dat het concept wordt uitgewerkt! Inderdaad, ik ben ook geen VR fan maar dit is inderdaad wel een mooie manier.

    Komt er eigenlijk geen nieuw sprookje trouwens in 2018?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #3

    Re: [Efteling] 2018

    Goed gevonden. Ik hoop dat andere parken volgen want dit is echt mooi van de Efteling

    Ik hoop dat ze er geen geld uitslaan. Waarschijnlijk niet maar je weet nooit.

  4. #4

    Re: [Efteling] 2018

    Leuke oplossing inderdaad, maar wel grappig dat de baas hier nu op terugkeert. Ik dacht namelijk dat hij VR maar helemaal niets vond.

  5. #5

    Re: [Efteling] 2018

    Met wat aanvullingen van op Twitter en Facebook, ook ons artikel.

    Indien het een succes wordt, is Villa Volta misschien de volgende trouwens.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik dacht namelijk dat hij VR maar helemaal niets vond.
    Dat kwam omdat VR een erg persoonlijke beleving is, en op achtbanen dus een minderwaarde geeft.
    Mindervaliden kunnen niet in Droomvlucht, dus kan het alleen maar beter. En met die headsets kunnen ze ook met de rest van hun groepjes praten.

  7. #7

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_twee Bekijk Berichten
    Dat kwam omdat VR een erg persoonlijke beleving is, en op achtbanen dus een minderwaarde geeft.
    Mindervaliden kunnen niet in Droomvlucht, dus kan het alleen maar beter. En met die headsets kunnen ze ook met de rest van hun groepjes praten.
    Geef ik je volledig gelijk in! Ik vind het een goede zaak dat ook rolstoelgebruikers zo de kans krijgen om de attractie te kunnen volgen. Ik vond het gewoon opmerkelijk dat ze opeens van gedacht veranderd zijn.

  8. #8

    Re: [Efteling] 2018

    De sloop van de Python is begonnen!





    De allerlaatste voorstelling van de voorstelling Pinokkio's Restaurant in Theaterrestaurant Applaus.



    Het theaterrestaurant blijft hetzelfde menu aanbieden, maar nu zonder entertainment.

  9. #9

    Re: [Efteling] 2018

    Het doet toch een beetje pijn om die schaar door de track te zien knippen... Ik ben toch heel blij dat de Efteling de baan wilt vernieuwen, want anders was dit écht zeer pijnlijk geweest.

  10. #10

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het doet toch een beetje pijn om die schaar door de track te zien knippen... Ik ben toch heel blij dat de Efteling de baan wilt vernieuwen, want anders was dit écht zeer pijnlijk geweest.
    Ongelooflijk dat zo een knap staaltje techniek ons jaren lang op een veilige manier heeft laten genieten en deze schaar het nu verknipt alsof het maar wat twijgjes zijn... Ik zou er nochtans niet graag te dichtbij willen rond lopen als zo een stukje track naar beneden valt...

  11. #11

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het doet toch een beetje pijn om die schaar door de track te zien knippen... Ik ben toch heel blij dat de Efteling de baan wilt vernieuwen, want anders was dit écht zeer pijnlijk geweest.
    Volledig mee eens! Ik ben dan toch niet het enige forumlid dat gehecht is aan de Python

    Niet mijn eerste achtbaan, ook niet mijn eerste keer overkop ... maar wel mijn eerste achtbaan die overkop ging.
    Ik herinner me nog altijd de verbaasde reacties één dag na onze schoolreis omdat uitgerekend ik hierin was gedurfd.
    En dat alles maakt deze baan voor mij toch wel erg bijzonder!
    Once you sit back, you never go back.

  12. #12

    Re: [Efteling] 2018

    Tsja.. De Python hoort nu eenmaal bij de Efteling. Toch had ik het niet erg gevonden als ze de baan wat verder naar achteren hadden gezet, of ze de kans hadden aangegrepen voor een grotere, waarbij de Loops en Kurketrekkers wel herkenbaar bleven.

  13. #13

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het doet toch een beetje pijn om die schaar door de track te zien knippen... Ik ben toch heel blij dat de Efteling de baan wilt vernieuwen, want anders was dit écht zeer pijnlijk geweest.
    Had net hetzelfde gevoel...

  14. #14

    Re: [Efteling] 2018

    Ik dacht dat alleen het station en de lift zouden blijven staan, maar ik kwam nu net dit filmpje tegen dat stelt dat alles dat weg moet, weg is en dat de eerste bocht dus ook blijft staan (en de remise ook, zo te zien).



    Tegen eind deze maand gingen de afbraakwerken gedaan zijn, die deadline is in ieder geval gehaald dan.

    Verder dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat die constructie van de lift vervangen zou worden door ronde kolommen, maar dat zal ik waarschijnlijk verkeerd begrepen hebben dan? Ik heb sowieso nooit gesnapt hoe ze dat gingen doen als ze de track van de lift zelf wilden laten staan.

    Ik vind het wel jammer dat ze het nodig vonden om samen met de track een groot deel bomen ook door te knippen, die zet je zo makkelijk niet terug...

  15. #15

    Re: [Efteling] 2018

    Gisteren in het park geweest en wat me op viel was dat ook de grond rondom het stationsgebouw volledig afgegraven is. De hellingen om in het station te komen, of er weer uit te komen bestaan momenteel niet meer. Het zou me dan ook zeker niet verbazen als er een volledig nieuwe ingang/wachtrij komt die wellicht wat beter bij de baan past.

    Moet de first drop trouwens niet ook nog afgebroken worden? Dacht dat enkel de lifthill en station bleven staan? ook zie ik nog een aardig stuk van de remsectie. Die mag wat mij betreft ook weg en vervangen worden door een meer wintervaste variant.

  16. #16

    Re: [Efteling] 2018

    Uitgebreid artikel in HLN over remake Python - focus op staalbedrijf CSM uit (Belgisch) Limburg:
    https://www.hln.be/regio/hamont-ache...ldig~aa6cfd87d

  17. #17

    Re: [Efteling] 2018



    Dit moet met voorsprong de stevigste Vekoma zijn die ik ooit gezien heb... Kijk hoe de baandelen aan elkaar gaan, vooral de rail zelf. Vroeger geen boutje te bespeuren in de hele baan, nu is't ineens allemaal bouten wat je ziet.

    zie ook https://www.looopings.nl/weblog/9457...de-Python.html
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 30-01-18 om 00:09.

  18. #18

    Re: [Efteling] 2018

    Nu je de oude en nieuwe delen vergelijkt hoop ik wel dat er een verfborstel over de oude baandelen en supports gaat.

  19. #19

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Nu je de oude en nieuwe delen vergelijkt hoop ik wel dat er een verfborstel over de oude baandelen en supports gaat.
    Ik meen op een eerdere video ook al iemand met een verfborstel gezien te hebben bij de bocht na het station, dus ik denk wel dat dat goedkomt. Het zou maar een schande zijn als ze dat niet deden, nu hun nieuwe delen nog proper zijn...

    Edit: het was deze video:



    Ik ben benieuwd hoe het er zal uitzien met die twee soorten track door elkaar. Ook grappig vind ik hoe ze beslist hebben dat de onderste supports in de loopings de baan beter 'supporten' als ze een beetje verder staan, en dat ze dan ook effectief de supportplaats op de baan veranderen, maar dan zo'n vreemde knik in de palen maken omdat ze uiteindelijk wel op de oude funderingen moeten staan.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 30-01-18 om 00:33.

  20. #20

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik dacht dat alleen het station en de lift zouden blijven staan, maar ik kwam nu net dit filmpje tegen dat stelt dat alles dat weg moet, weg is en dat de eerste bocht dus ook blijft staan (en de remise ook, zo te zien).


    Tegen eind deze maand gingen de afbraakwerken gedaan zijn, die deadline is in ieder geval gehaald dan.

    Verder dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat die constructie van de lift vervangen zou worden door ronde kolommen, maar dat zal ik waarschijnlijk verkeerd begrepen hebben dan? Ik heb sowieso nooit gesnapt hoe ze dat gingen doen als ze de track van de lift zelf wilden laten staan.
    De bedenking komt misschien al wat laat. Maar zou dat erop wijzen dat het probleem van de oude Python vooral in de supports zat en niet zozeer op de track delen zelf? Alle kolommen zijn blijven staan en de vernieuwing begint op het moment dat ook de ronde supports startte(n).
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •