Op zijn website heeft Gardaland al wat nieuwigheden bekendgemaakt voor het komende seizoen. Er komt een nieuwe 4D-ervaring bij Time Voyagers, een slotshow in de zomer en extra openingsdagen. Het meest in het oog springende is de restyling van I Corsari, de piratendarkride van het park. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken: enerzijds is het heel mooi nieuws dat het park geld wil steken in deze fantastische attractie. Anderzijds klinkt "restyling" nogal drastisch en hoop ik dat de renovatie gebeurt met respect voor het origineel. Wat mij betreft is I Corsari namelijk gemakkelijk een van de top 3-darkrides van Europa en ik zou graag hebben dat dat zo blijft...

Wat niet op de website vermeld wordt, maar wat er blijkbaar ook zit aan te komen, is een Peppa Pig Land. Na Paultons Park en Leolandia (ook in Italië!) zou Gardaland ook zijn eigen themagebied krijgen rond dit varkentje. Deze aankondiging zou namelijk al in het park te vinden zijn:


(Bron: GARDALAND PARK - FAN PAGE).

Na het Kung Fu Panda-gebied van een paar jaar terug, vind ik het spijtig dat Gardaland weer voor IP kiest in plaats van een origineel thema - iets wat Merlin de laatste tijd steeds vaker lijkt te doen.