Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Was gewoon aanvullend. Geen aanval ofzo op u e.

Het zal wel tegenwind krijgen, wees daar maar zeker van. Het gaat ook over een enorm bedrag e .
Cv ze Heb heel voorzichtig ook het nieuws verwoord want zoals vele van die deals is het niet altijd even duidelijk wat er nu wel en niet in zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Disney IS al veel te machtig. Ze hebben in het verleden al vaker regels aan hun laars gelapt om vervolgens gewoon de boete te betalen die - voor een bedrijf van dit formaat - peanuts is (terwijl andere bedrijven er aan kapot zouden gaan). Een voorbeeld daarvan is bij de maak van Soarin'.

Voor Filmliefhebbers lijkt me dit in elk geval in geen enkel opzicht goed nieuws. 20th Century Fox was een maatschappij die risico's durfde nemen en daarmee soms pareltjes kon neerzetten. Disney doet dat niet. Ze zullen nooit een écht slechte film neerzetten, maar ook nooit iets dat mindblowing of simpelweg: écht goed is, want daar is risico voor nodig. Er is wellicht nog wat hoop als ze TCF (Twentieth Century Fox) over nemen, maar zich er verder amper mee moeien, maar of dat lang goed blijft gaan is nog maar de vraag, want net zoals Lucasarts en Pixar zal ook TCF KPI's opgelegd krijgen die ervoor zullen zorgen dat ze noodgedwongen moeten gaan melken en er minder aandacht in de details wordt gestoken.

Voor pretparken kan dit ook geen goed nieuws zijn. Bestaande contracten zal Disney mee over moeten nemen, maar zodra die afgelopen zijn vrees ik dat verlengingen voor licenties dusdanig duur worden dat parken hun TCF attracties gaan verbouwen/slopen. Universal zal daar nog relatief makkelijk mee weg komen (die zijn immers ook niet klein), maar voor bijvoorbeeld het TCF-pretpark dat momenteel in de buurt van Kuala Lumpur gebouwd wordt kan dat rampzalig zijn, maar ook voor kleiner parkjes die met dergelijke licenties zitten - zoals MPG, dat al moeite heeft het hoofd boven water te houden - betekent dat weer minder kansen om filmrechten te verwerven, of tegen prijzen die zich niet (meer) lonen.
Wat films betreft, heb je gelijk denk ik. Ze schakelen een concurrent uit die films maakt met elementen waar Disney niet eens durft over na te denken. De enige manier dat ze dit kunnen blijven doen is om de twee merken gescheiden te houden en verder te doen onder dezelfde naam volgens mij. Moeien gaan ze zeker wel doen, maar heb je zo het gevoel dat details verloren gaan dan? Ik denk dat Disney wel doorhad dat het geen zin heeft en nu meer kiest voor een mix van kwaliteit en "we gaan dat er insteken om veel merch te verkopen". De Porgs in de laatste Star Wars zijn een mooi voorbeeld daarvan, maar ik vind ze wel een toegevoegde waarde hebben voor de film in zijn geheel.

Wat pretparken betreft, haal je inderdaard een sterk punt aan. Bij sommige franchise zal Disney het misschien liever zelf claimen dan nog verder uit te lenen zelfs. Al kan ik mij moeilijk een Springfield thema deel in een Disney park voorstellen...