X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 81 tot 99 van de 99
  1. #81

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Ik heb wat mixed feelings bij deze aankondiging. Dit klinkt voor mij in eerste instantie toch een soort opvulattractie ter vervanging van een klassieker...

    Bovendien hebben ze al een rapid attractie, Bengal Rapid River, en ook al een rubberbootjesglijbaan Big Chute. Dit lijkt voor mij dan een soort combinatie van die 2 (ik weet wel dat dit geen rapid river is maar de naam suggereert dat natuurlijk wel direct). Dat dan nog eens vlak bij de River Splash, en er is ook al Niagara. Ik zou zeggen dat het waterattractie-aanbod wel al groot genoeg was (ook al is Huracan tegenwoordig geen "waterattractie" meer ) Of zouden ze misschien Big Chute ook vaarwel zeggen eens dit er staat? Ik weet niet wat de levensduur daar eigenlijk van is?

    Nu ik dit typ bedenk ik me wel, River Splash zal ook wel stilaan aan vervanging toe zijn, misschien gaat deze binnenkort ook weg en dan is het argument dat je 2 waterattracties zo dicht bij elkaar hebt wel niet meer van toepassing. Anderzijds had ik ter vervanging van River Splash graag toch ook weer een soort boomstamattractie teruggezien, idealiter genre Chiapas maargoed , die kans wordt dan ook weer kleiner. De nieuwe attractie wordt met 2 splashes ook wel leuk denk ik, maar ik zou toch de charme van het rustig vooruit varen tussen het groen missen, zoals je nu bij River Splash hebt.

    Ik zie wel nog niet hoe dit in een cowboydorp / westernthema moet passen. Daarbij denk ik toch sneller aan zand dan aan water. Ik zie wel potentieel in deze attractie, maar naar mijn gevoel had dit evengoed ergens anders kunnen staan. Ik had natuurlijk zo gehoopt op die darkride - al 5-10 jaar jaar hoop ik op een Los Piratas 2.0, en Europa-Park heeft na de brand een soortgelijke attractie herbouwd dus we weten dat het kan... al besef ik ook wel dat de decors in zo'n attractie een grote kost zijn dus dat dit hen mss tegenhoudt? Een shooter zoals Knessel aanhaalt had ook perfect gekund, ik zie gewoon niet meteen andere plaats in het park waar dit zo perfect zou passen zoals ik gedacht had dat dat hier zou passen. (Earlyspencer heeft wel gelijk dat we in deze buurt idd ook al Houdini en de 4D etc hebben dus dat dat qua spreiding ook wel beter kan, maar toch)

    Gezien het Westernthema wel blijft, hoop ik dat het ook zijn charmes behoudt. Zoals eerder al gezegd, ieder park heeft wel een Westernzone maar het feit dat het hier een hoofdpad is en echt precies straatjes in een dorp en niet een open vlakte vind ik de grootste redenen waarom ik de Westernzone van Bellewaerde qua opzet beter vind dan in andere parken (ook al is het verloederd, al is dat misschien juist een pluspunt voor met Halloween ). Als het dan nu een generieke westernzone zou worden, mag het van mij evengoed een ander thema krijgen.

    Tot slot nog dit, ik zie dit ook weer terugkomen, i.t.t. velen vind ik Dawson Duel wel een mooie attractie en passend voor Bellewaerde (maar waarom in godsnaam steken ze daar geen computer tussen die de dispatchtijd van de banen regelt zodat je "eerlijk" kan racen en NIET dat je tegelijk vertrekt waardoor 1 baan altijd de snelste is...). Ik snap de commentaar wel maar ik vind hem gewoon in Bellewaerde passen. Nu was Wakala wel een heel mooie uitbreiding, zowel qua thema als qua baanverloop, waarvan ik wel het gevoel had dat dit op termijn een vervanging voor de Keverbaan zou worden. Alleen had ik na Wakala (zoals velen denk ik) toch iets hogere verwachtingen voor toekomstige nieuwe attracties...

    Maar om positief af te sluiten, dit deed mij uiteraard ook direct aan Bobby Drop denken, die heb ik nooit gedaan en ook nog niks vergelijkbaars dus ik ben toch wel benieuwd hiernaar! En ik ben eigenlijk ook verrast dat ze dit nu al bekendmaken. Seizoen 2022 is nog niet eens begonnen, het is mooi dat ze goed op voorhand duidelijk maken dat de Keverbaan weggaat, maar dat we nu ook al de nieuwe attractie weten is toch wel vroeg!

  2. #82

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Ik ben wel enthousiast over het attractietype. Zulke spinning rapids leveren naar mijn mening het soort doldwaze rit waar je graag nog eens voor instapt. Het feit dat ze hier voor een uitgebreide versie met twee liften kiezen is ook mooi meegenomen. Waterattracties doen het doorgaans goed bij families en dit is er eentje die behoorlijk vinnig uit de hoek kan komen en daardoor ook nog wel zijn waarde heeft bij bezoekers die iets meer adrenaline zoeken.

    Het is spijtig dat het park zijn thrill-segment blijft verwaarlozen en weinig inzet op indoor attracties, maar ik vind dit wél een leuke toevoeging. Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maak is de thematische uitwerking van de nieuwe attractie. Het zijn hoge en weinig elegante constructies. Dat los je niet op met enkele western-geveltjes.

    Naam:     BA_Western_I_N_02_20.jpg
Bekeken:  2170
Groote:   3,47 MB

    Naam:     Bellewaerde waterattractie.png
Bekeken:  1860
Groote:   392,6 KB
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 16-03-22 om 15:11. Reden: Beeldmateriaal ingevoegd

  3. #83

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dit is dan ook absoluut geen rafting river of wildwaterbaan, maar echt een volstrekt ander type met het doel een compleet andere ervaring te creëren. Uiteraard hebben enkele kermisexploitanten hun marketing skills gebruikt om het te verkopen als een rafting river, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
    Ik beweer nergens dat een rapid slide en een ’klassieke’ rapid hetzelfde zijn. Maar voor het gros van de bezoekers zouden beide attractietypes - zeker op het eerste zicht - onderling inwisselbaar kunnen zijn, denk ik dan. Zelf zie ik zo’n raft-slide toch vooral als een goedkoper (ogend) en minder ruimte innemend alternatief voor een rapid. Behalve P.Ast. en binnenkort dus ook Bellew. ken ik immers weinig parken in Europa die beide attractietypes aanbieden. En ja, ik weet dat er ook minderwaardige rapids zijn, Energylandia telt zelfs twee miskleunen. En ja, ook ik beleef meer lol bij Oxygenarium dan bij El Rio. Nuance als tegengif voor opdringerige waarheid-verkondigers.

    Terecht wordt elders hierboven ook verwezen naar die rubberbootjes-op-glijbaan attractie en gesuggereerd dat het nieuwste project van Bellewaerde misschien de opvolger is van de nog actieve Big Shute. Los van het verlies de Keverbaan en het omliggend terrein, lijkt het dat wel een upgrade. Net zoals Wakala mogelijk als een upgrade van de Keverbaan kan worden beschouwd.

    Ik ga die functieloze westernzone (die misschien ten dele herreist in de theming van de rapid-slide) niet missen. Maar zoals meerdere forumleden had ik hier liever een upgrade van de boomstam-attractie gezien. In een niet zo fijn scenario gaat de River Splash binnenkort op de schop en moeten we de rapid-slide als vervanger zien.

  4. #84

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik beweer nergens dat een rapid slide en een ’klassieke’ rapid hetzelfde zijn. Maar voor het gros van de bezoekers zouden beide attractietypes - zeker op het eerste zicht - onderling inwisselbaar kunnen zijn, denk ik dan.
    Net zoals een Vekoma en een B&M inwisselbaar zijn en er toch tal van parken beide hebben. Het grote publiek is echt niet zó stom. Immers zijn Ronde bootjes letterlijk de enige overeenkomst, en zelfs die trekken volstrekt niets op elkaar. Sommigen mensen zijn ongetwijfeld wel zo stom, maar zelfs die merken het verschil wel direct wel bij een ritje en daar gaat het uiteindelijk om: De andere ritervaring.

  5. #85

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Deze attractie vind ik nu wel eentje om naar uit te kijken.

    Een mega attractie kan je niet verwachten van Bellewaerde en als je ziet wat er de laatste 15 jaar is bij gekomen dan is dit toch een grote investering waar ik naar uitkijk.

    Ja, het is een water attractie waar Bellewaerde er al veel van heeft maar het is wel een speciale. Je vind een dergelijke attractie niet in de benelux. En als ik nu aan Bellewaerde denk, denk ik niet aan thrill maar aan water attracties, dieren en de boomerang. Deze investering versterkt dit.

    Wat capaciteit betreft, laat ons eerlijk zijn de keverbaan heeft al lang geen deftige capaciteit meer. de bakjes zijn zeer klein en gemiddeld is de helft gevuld met één persoon. De dispatch tijden zijn dramatisch geworden tov vroeger. Ja ik heb zelf nog gewerkt in de meli aan de kever baan in de tijd dat er nog 2 medewerkers aan deze attractie werkten. Dan ging het vooruit. Met één medewerker is dit toch al veel minder geworden.

    Ok een dergelijke attractie is geen capaciteit monster.
    Maar met deze nieuwe attractie ga je toch de lange wachttijden aan de bengal river en de boomstammetjes verlagen.

    Wat je nu wel te kort komt is een instap coaster, zo iets zoals ze in ierland in europapark hebben.
    Dit zou dan ook een logische volgende investering zijn.

  6. #86

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Misschien draaien de negatieve reacties hier bij als men deze extra info ziet:
    https://www.facebook.com/media/set/?...0952926&type=3

    Constructeur: Intamin / ABC
    Opening is wel pas voorzien in 2024!


    www.coasterfriends.de

  7. #87

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Ik vind dit best een leuke uitbreiding, waar ik stiekem wel naar benieuwd ben. Mij doet dit vermoeden dat met de grote nieuwe Spinning Rapid en de nieuwe mini Flume een stap wordt gezet om ook deel twee van het westerndorp aan te pakken, wat zou betekenen dat River Splash sluit. En dan komt er heel wat oppervlakte vrij, voor, ik zeg maar wat, een nieuwe grote achtbaan.

  8. #88

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Nieuwe mini flume?

    Ik vind dat de spinning rapid er wel spectaculair uitziet. Het is misschien wel een achtbaan dat weggaat, maar ik zie dit niet als verarming van het attractieaanbod.

  9. #89

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Die kinder-fluim, wordt dat (niet begeleidende) volwassenen niet toegelaten? Dat is o.a. het geval bij de bloemzak-attractie in Tripsdrill. Dat beleid wordt wel wennen voor het Belgisch publiek. Franse bezoekers zullen dit misschien herkennen uit zusterpark Walibi-RA. Door de lage capaciteit kan je haast niet anders dan dit exclusief voor kinderen (+ max 1 begeleider) openstellen.

    Het worden dus twee nieuwe waterattracties voor een park dat volgens een recent artikel in HNB opnieuw winteropeningen ambieert. Het versterkt mijn vermoeden dat de huidige fluim op de schop gaat zodra de grote nieuwigheid operatief wordt.

    Als ik de recente concept-arts bekijk en de theming van een bestaande Italiaanse spinning-rapid - wat een gedrochten van Angelsaksische gewauwel zijn die attractietypes toch vaak - ben ik al wat positiever.

    Maar ik zie in het Ieperse ’resort’ wel een bestaande attractie die sterk op dit type lijkt: de grote slide van het Aquapark. 3,2,1 en iemand komt hier melden hoe stom mijn vergelijking is?

  10. #90

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Nieuwe mini flume?

    Ik vind dat de spinning rapid er wel spectaculair uitziet. Het is misschien wel een achtbaan dat weggaat, maar ik zie dit niet als verarming van het attractieaanbod.
    Naam:     Inked276133142_444321740822589_508126324349676999_n_LI.jpg
Bekeken:  1841
Groote:   1,22 MB

  11. #91

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    In Parc Asterix staat ook zoiets, echt wel mini-mini hoor...
    https://www.pretparken.be/NL/Attractie/5519/hydrolix

  12. #92

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    In een persbericht van Compagnie Des Alpes (13 april 2022) over de seizoenstart van hun pretparken lees ik het volgende:
    "Enfin, Bellewaerde Park entamera sa mue dans les années à venir, afin de confirmer sa place de parc familial de référence en Belgique et auprès des visiteurs du nord de la France."
    Voor de zekerheid de Engelse versie: "Finally, Bellewaerde Park will begin its facelift over the coming years in order to confirm its place as a leading family park in Belgium, welcoming visitors also from northern France."

    Vrij vertaald: Ten slotte zal Bellewaerde Park de komende jaren beginnen met zijn transformatie/facelift om zijn plaats als toonaangevend familiepark in België en bij bezoekers uit het noorden van Frankrijk te bevestigen.

    Bron: https://news.compagniedesalpes.com/n...cs-cda-20-ans/

    Wat ik hieruit concludeer is dat die Spinning Rapids het begin is... maar wat zal die transformatie zijn? Verder oude en versleten attracties afbreken en vervangen? Themagedeelten herinrichten? Nieuwe themagedeelten? Transformeren naar resort(je)? Blijven de dieren bestaan of wordt dat terug wat versterkt?
    En dat terwijl het park al enkele jaren bezig is met investeren na jarenlang stil te hebben gelegen. Als dat gepaard gaat met grotere budgetten en wat meer uitgewerkte thema's...

  13. #93

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    In een persbericht van Compagnie Des Alpes (13 april 2022) over de seizoenstart van hun pretparken lees ik het volgende:
    "Enfin, Bellewaerde Park entamera sa mue dans les années à venir, afin de confirmer sa place de parc familial de référence en Belgique et auprès des visiteurs du nord de la France."
    Voor de zekerheid de Engelse versie: "Finally, Bellewaerde Park will begin its facelift over the coming years in order to confirm its place as a leading family park in Belgium, welcoming visitors also from northern France."

    Vrij vertaald: Ten slotte zal Bellewaerde Park de komende jaren beginnen met zijn transformatie/facelift om zijn plaats als toonaangevend familiepark in België en bij bezoekers uit het noorden van Frankrijk te bevestigen.

    Bron: https://news.compagniedesalpes.com/n...cs-cda-20-ans/

    Wat ik hieruit concludeer is dat die Spinning Rapids het begin is... maar wat zal die transformatie zijn? Verder oude en versleten attracties afbreken en vervangen? Themagedeelten herinrichten? Nieuwe themagedeelten? Transformeren naar resort(je)? Blijven de dieren bestaan of wordt dat terug wat versterkt?
    En dat terwijl het park al enkele jaren bezig is met investeren na jarenlang stil te hebben gelegen. Als dat gepaard gaat met grotere budgetten en wat meer uitgewerkte thema's...
    Dus Dawson Dual, Bellewaerde Aquapark en Wakala waren nog niet het begin? Maar sowieso leuk nieuws, want tis dringend nodig.

  14. #94

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    De bouw gaat goed vooruit!

    Naam:     bellew.jpg
Bekeken:  475
Groote:   277,1 KB


  15. #95

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Mooi dat ze er naar richten om bij seizoensopening de attractie geopend te hebben. Aan dit tempo, zal dat normaal gezien ook wel lukken, lijkt het.

  16. #96

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Koning Leeuw mocht de boot al eens uittesten:

    Naam:     bellewaerde.jpg
Bekeken:  216
Groote:   265,1 KB

  17. #97

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    De beelden vanuit de hoogte vind ik indrukwekkender dan de zittende mascotte. Dat laatste ziet er voor mij toch wel erg rapid-achtig uit, al gaat het natuurlijk om een iets of wat andersoortige attractie. Dat leidt me tot de volgende vraagstelling: "Zijn er buiten P.Ast. en binnenkort dus ook Bellew. nog Europese parken die beide attractietypes aanbieden?" Energylandia heeft twee halfwaardige rapids, dat antwoord keur ik niet goed.

  18. #98

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Ik ben toch wel benieuwd naar die freefall van 5m in zo'n boot. Lijkt mij toch echt wel iets speciaals.

  19. #99

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Blijkbaar komt er ook een kleine (mini) kindercoaster bij. Dat zijn dan al 3 nieuwe attracties voor 2024. Als dit nog maar het begin is van een lang investeringsplan dat nu nog maar begint. Dan mogen we nog op veel hopen in de toekomt... het park schreeuwt bijvoorbeeld al jaren om een woodie. Hopelijk komt iets van die aard erbij

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •