Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
Natuurlijk komen er veel nieuwigheden, die misschien niet zo zichtbaar zijn voor de bezoekers. Er worden diverse horecagelegenheden vernieuwd. Ook heb je de jaarlijkse attracties die weer piekfijn in orde moeten zijn voor het seizoen. En de focus ligt natuurlijk op het zwembad. Maar ik zie dat andere pretparken dit jaar ook geen nieuwigheden hebben. Plopsa had zelfs vorig jaar geen nieuwigheid (de achtbaan was er al van het jaar voordien, en dit jaar hebben zo ook geen nieuwigheden behalve het hotel, maar dit is geen attractie). Dus versta ik niet waarom een pretpark, elk jaar een nieuwigheid zou moeten hebben. De Dawson Duel was vorig jaar een succesverhaal, men zal dit wel verder benutten en kijken om de wachtrijen wat minder lang te maken.
De eerste helft van je post zijn geen nieuwigheden, maar gewoon standaard onderhoud dat in aardig wat parken beter gebeurd dan in BWP.

Maar ik ben het wel met je eens dat het vreemd is om nu al wat nieuws te verwachten. DD is net pas afgelopen jaar geopend en (like it or not) toch wel een grote (dure) attractie geweest. En dat ze zich focussen op hun waterpark voor 2019 lijkt me ook niet meer dan logisch. Ik zie in het park zelf niet eerder dan 2021 iets écht nieuws komen. Hooguit wat dieren die kleintjes krijgen.


Nu wil ik BWP nog het voordeel van de twijfel geven. CDA lijkt door te hebben dat investeren werkt. Zoals Etwien hierboven al aan kaart heeft BWP nog aardig wat problemen op te lossen. Ze hebben een behandelijk zoals DLRP heeft nog veel harder nodig dan dat het in Parijs nodig was. Nu zal CDA daar nooit de ruimte voor maken om een dergelijk grote beurt te doen. Daarnaast zal het park toch echt wel eens met wat nieuws moeten komen om volk te blijven lokken (iets wat in Parijs blijkbaar ook niet nodig is). Met een nieuwe grote attractie in 2017 is het te hopen dat ze 2018, 19 en 20 gebruiken om goede oplappingen te doen. Als het park weer kan stralen gaan mensen het ook veel aangenamer vinden en komt ook een nieuwe attractie veel beter tot zijn recht.

Ik snap trouwens niet hoe je zo veel storingen kunt hebben bij een rodelbahn. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het lijkt wel alsof ik enkel en alleen maar storingen hoor over deze attractie (uitgezonderd dan de verhalen van fans die de baan heel zal in de praktijk misschien nog wel mee vallen, maar toch: Wiegand heeft normaal toch een betere reputatie.