Ik vind de Bob geen topper, ik zou er weinig tranen om laten als ik het ding nooit meer zou kunnen berijden. Maar ik vind het wel een goede achtbaan op vlak van diversiteit. Het is een unieke ervaring, anders dan de meeste andere achtbaantypes. Doordat de karren los 'rondrijden' in een parcours krijg je rit iets ongecontroleerd en onvoorspelbaar. Dat is een ervaring die je moeilijk kan vervangen of benaderen met een klassieke achtbaan op vaste rails.

Op dat vlak vind ik het een beetje vergelijkbaar met de Vleermuis in Plopsaland. De capaciteit is intriest, maar het biedt wel een ervaring die vrij uniek is én daarom ook moeilijk te vervangen is. Ook bij de bob kan je zeggen dat de baan wel nog steeds populair is: mensen schuiven daar effectief voor aan en hebben daar een lange wachttijd voor over. Moest niemand nog aanschuiven was de sloophamer voor beide banen al lang gevlogen.

De variant van Mack op het type heeft meer capaciteit, maar is ook duizend keer onaangenamer. Als ze de boel gaan vervangen hoop ik vurig dat ze niet zoiets als vervanger in hun hoofd hebben zitten. :-p