7 miljoen extra bezoekers... Met de huidige entree-en hotelprijzen zullen ze dit cijfer niet halen, zelfs niet met de uitbreidingen die op de planning staan. Doe die uitbreidingen in het Walt Disney Studios Park x2 en het lukt misschien (zonder prijsverlaging). Mét lagere prijzen zouden ze die 7 miljoen zeker halen met de huidige uitbreidingen erbij.

Jan Modaal bezoekt Disneyland 3 keer in een mensenleven. Bezoekers die er reeds geweest zijn, keren terug na ongeveer 6 jaar. Die mensen zouden sneller terugkeren moest er regelmatig een uitbreiding zijn i.c.m. lagere prijzen.

.................................................. .......

Ik klaag niet snel over prijzen maar de belabberde capaciteit van de parken, trage bediening bij restaurants, chagrijnig Franstalig personeel en het gebrek aan uitbreidingen zijn de te hoge prijzen niet waard.

Hopelijk is de lage capaciteit door de nieuwe uitbreidingen binnenkort verleden tijd. Hoewel ik sterk mijn twijfels heb dat dit zal gebeuren als ze dan toch die miljoenen extra bezoekers willen trekken. Het aantal attracties stijgt, maar het aantal bezoekers ook... Het capaciteitsprobleem blijft. Ookal zou het "maar" slechts de helft van die 7 miljoen bezoekers zijn.