X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 240

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Niet akkoord voor de arrangementen. Als je een verblijf in Disneyland boekt en je vergelijkt dat qua prijs met een verblijf in andere Europese pretparken met een hotel, dan is Disney écht niet duurder dan veel andere parken...
    Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers. In 2015, off-season want buiten Bel. destijds bijna nergens herfstvakantie, betaalde ik via een bekende internationale operator 520 euro voor een gezin van vier, drie dagen in beide Disneyparken en 2 nachten Santa Fe met ontbijt: top-prijs, I know. Anno 2020 dient zich een gelijkaardige kalender-opportuniteit aan, helaas niet aan gelijkaardige prijs. Het zou me nu ruim het dubbele kosten en dat zonder ontbijt. Toegeven, de kinderen zijn wat ouder maar we hebben nog steeds een min-11-jarige.

    En welke nieuwe attracties zijn er in die vijf jaar bij gekomen, die me toch zouden overhalen om nog eens Disney Parijs te bezoeken? Make-overs en Meet en Greets tel ik niet mee. En wat zal ginds allemaal gesloten zijn dit najaar?

    Prijsvergelijkingen met andere parken? Zelfde gezin, Alton Towers off-season 2 dagen 1 nacht met ontbijt: net geen 400 euro in 2019. Met z'n drieën naar Port. Av. deden we laatst in 2019: anderhalve dag Port en een halve dag Ferrari + nacht met ontbijt: nog geen €200 ... in het totaal, dus € 66 per persoon. Prijs-vergelijkingen met kleinere parken beschouw ik minder relevant door hun veel beperkter attractie-aanbod.

    Conclusie: Disney is in Europa zonder twijfel de duurste, zeker als lucratieve promo's uitblijven. EP komt qua prijs misschien nog het dichtst in de buurt.

    Disney Parijs kan dit zich wel permitteren: de massa blijft komen, ondanks de hectometers aan refurb-schuttingen (effe in Looopings-modus). Ik denk dat dit vooral te danken is aan de ijzersterke IP en de gesubsidieerde bereikbaarheid met openbaar vervoer.

    Het is net die 'zekerheid' qua bezoekers-aantallen (ja, er was een daling die werd toegeschreven aan terreur, en in Frankrijk is dat helaas geen lachertje) die tot status quo heeft geleid. Terwijl heel veel Europese parken hun aanbod zeker sinds 2015 serieus hebben uitgebreid.

    Of de Amerikanen het nu in Parijs beter gaan doen? Ja en nee. Ja, slechter doen lijkt me haast onmogelijk. Nee, ze missen misschien de Europese feeling. De gemiddelde Europeaan of Amerikaan bestaat niet, maar toch ... Parijs zal sowieso een meer Internationaal publiek trekken dan Calif. of Florida, omdat je op 500 km van Parijs al in een land of vijf bent. Die bezoekers hebben mogelijk ook andere verwachtingen qua catering en entertainment. En ze eisen meertalig personeel. Geen idee of dat ook in de Amerikaanse Disneyparken het geval is. Europese werknemeres - zeker in het staak-grage Frankrijk - zijn dus geen klonen van het werkvolk in de US.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-02-20 om 08:47.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •