X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 240
  1. #181

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Lang leve overnachten buiten het resort, niets zo kosten besparend
    Hangt van het resort af.. Toch al vaak genoeg situaties gehad dat het zich enorm loont om in het resort te verblijven, maar inderdaad: In het gros van de gevallen ben ik het helemaal met je eens en blijf ik ook buiten het resort.

  2. #182

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Op het gevaar af nog meer als betweter over te komen, beaam ik de stelling "beter buiten het resort" maar ten dele. Het hangt idd af van de timing, het regionale (over)aanbod aan verblijfsaccommodatie en de extra's die je als resorter kan genieten zoals ERT.

    Een voordeel van buiten het resort (mits eigen wagen of alles op wandel-/bus-afstand) is voor mijn krenterige levensstijl dat je dan ook goedkoper aan voedsel komt. Al zijn ook daar tegenvoorbeelden: Verblijvend in het Santa Fé hotel gingen we onze middag-picknick te voet scoren bij een nabijgelegen tankstation (niet goedkoop maar zeker geen Disney-prijzen).

    Persoonlijk ben ik eigenlijk geen fan van al dat resort-gedoe. Met enige vorm van ironie zie ik een pretpark een beetje als een 'vrijwillige gevangenis', zoals b.v. ook een luchthaven of cinema. Je gaat er vrijwillig in, betaalt er nog eens voor en quasi alle levensnoodzakelijke dingen kosten er gauw een veelvoud van de courante winkel- of horeca-prijs. Dan ben ik blij 's avonds terug in de 'normale' wereld te vertoeven, ook al staat 's anderdaags een tweede park-bezoekdag gepland.

    Natuurlijk ben ik niet blind voor het verdien-effect in de leisure-business. Er zijn wellicht parken zat waar ze met catering, overnachting e.d. meer geld en jobs creëren dan met hun louter entertainende diensten. Dat hele resort-gedoe - Heide Park noemt zich ook al zo - wil die 'vrijwillige gevangenschap' rekken in de tijd voorafgaand aan en volgend op het eigenlijke park-bezoek.

  3. #183

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Met het pricingmodel van Disney, lijkt buiten het resort verblijven me toch niet echt vaak voordeliger te zijn, eigenlijk. In veel andere parken, waar ze tickets los verkopen en dus geen "all-in formule" aanbieden, klopt die stelling uiteraard wel.

    Los daarvan vind ik het gewoon leuk om in een resort te verblijven. Dat geeft toch altijd een beetje een vakantiegevoel. Daarvoor betaal ik met plezier extra, al hangt het zeker wel af van park tot park en van hoe groot het prijsverschil is...

  4. #184

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Wij verblijven altijd in het resort. Zeker met kleiner kinderen vind ik dit prachtig. En zo bleef je buiten het park ook nog steeds een deel van de Disney-magie. Ook al kennen ze zeker hun prijs...

  5. #185

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik ben al jaren niet meer in dit park geweest. voeger toen ik met mijn ouders reisde gingen we met een mobilhome (topunt krent) mijn moeder en grootmoeder zaten in de mobilhome op hun gemak en ik en mijn broertje liepen wat rond in het park. (je krijgt ERT met abo toen nog goedkoop)

    Nu blijft het een van die parken waar ik nog niet met de vriendin ben geweest. is er veel veranderd sinds 2012? Op dit moment kan ik de banen nog blindelings zegen hoe ze gaan (3 jaar lang bijna ieder ander weekeind).

    Hoe doen jullie het om de goedkoopste prijzen te zoeken? (nog geen kinderen en het merendeel van de vakantie kan vrij gekozen worden)

  6. #186

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik ben al jaren niet meer in dit park geweest. voeger toen ik met mijn ouders reisde gingen we met een mobilhome (topunt krent) mijn moeder en grootmoeder zaten in de mobilhome op hun gemak en ik en mijn broertje liepen wat rond in het park. (je krijgt ERT met abo toen nog goedkoop)

    Nu blijft het een van die parken waar ik nog niet met de vriendin ben geweest. is er veel veranderd sinds 2012? Op dit moment kan ik de banen nog blindelings zegen hoe ze gaan (3 jaar lang bijna ieder ander weekeind).

    Hoe doen jullie het om de goedkoopste prijzen te zoeken? (nog geen kinderen en het merendeel van de vakantie kan vrij gekozen worden)
    Ik heb eveneens ene hele tijd tussen mijn bezoeken gelaten. Tussen 2011 en 2018 niet geweest ook. In het Disney park zelf niks van verandering gemerkt (of toch niks groots; wel awesome om wat dingen terug te zien gewoon); Studios was wel enorm veranderd uiteraard. (En dat gaat het de komende jaren sowieso doen.)

    Op het forum hier hadden ze me aangeraden om de website van Disney zelf in de gaten te houden voor acties en promoties. En inderdaad, je kan op hun site wel eenvoudig de prijzen vergelijken en de verschillende tarieven. Valt niet over te klagen.

    Van periode kan je dus best sowieso in de week gaan. Heb het park in januari dit jaar nog gedaan en het was niet druk, alles behalve zelfs. in 2018 was ik er op een warme dag in mei en toen was er nog minder volk.

    Ik heb dit wel vaak gebruikt om te checken hoe het in het verleden was: https://queue-times.com/parks/4/calendar/2020/01

    Succes alvast!
    Je vois la vie en des biscuits.

  7. #187

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Goh, ik vind dat er toch wel één en ander veranderd is... Akkoord, het zijn niet de nieuwe attracties waarvoor je moet gaan, maar in beide parken is er toch wel wat nieuws te ontdekken:

    In het Disneyland Park:
    * Hyperspace Mountain vind ik toch wel een hele verbetering ook al ben ik geen Star Wars fan
    * Star Tours kreeg een grote update, waardoor elke rit wel anders verloopt
    * Big Thunder Mountain kreeg nieuwe effecten
    * Phantom Manor kreeg aanpassingen waardoor het verhaal ook duidelijker werd
    * Pirates of the Caribbean heeft een bekende inwoner: Jack Sparrow!
    * Disney Illuminations kwam er in de plaats van Disney Dreams (maar persoonlijk vond ik Dreams beter...)

    In het Walt Disney Studios Park:
    * Ratatouille heb je dan volgens mij nog niet gedaan?
    * Tower of Terror kreeg nieuwe programma's, die ook voor veel meer variatie zorgen!
    * Mickey & the Magician is ook het zeker het bekijken waard, maar zal wellicht niet voor direct zijn...
    * En als je hier nog even wacht, komt hier nog meer op je af!

  8. #188

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Van periode kan je dus best sowieso in de week gaan.
    Vaak is zondag op maandag de goedkoopste nacht om in een Disneyhotel te slapen. Qua drukte is de week uiteraard dan weer beter dan het weekend. En als je in een rustige periode gaat, zijn vooral de ochtenden (extra magic time) en de avonden echt wel een aanrader voor korte wachtrijen!

  9. #189

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Onze ervaring is zondagnamiddag vaak zelfs rustiger dan maandag of dinsdagnamiddag, omdat de weekendmensen huiswaarts keren vroege namiddag en de doordeweekse gasten vaak bewust pas op maandag aankomen. Wij gaan quasi altijd van zondagochtend (vroeg oprijden zodat we tegen EMT om 8u ter plekke zijn) tot dinsdagavond en dat is al meermaals een succesformule gebleken.

  10. #190

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Onze ervaring is zondagnamiddag vaak zelfs rustiger dan maandag of dinsdagnamiddag, omdat de weekendmensen huiswaarts keren vroege namiddag en de doordeweekse gasten vaak bewust pas op maandag aankomen. Wij gaan quasi altijd van zondagochtend (vroeg oprijden zodat we tegen EMT om 8u ter plekke zijn) tot dinsdagavond en dat is al meermaals een succesformule gebleken.
    hier kan ik volledig mee akkoord gaan! Vorig jaar temidden de halloweenperiode op zondagnamiddag alleen in een bootje gezeten in Pirates dusja!

  11. #191

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Goh, ik vind dat er toch wel één en ander veranderd is... Akkoord, het zijn niet de nieuwe attracties waarvoor je moet gaan, maar in beide parken is er toch wel wat nieuws te ontdekken:

    In het Disneyland Park:
    * Hyperspace Mountain vind ik toch wel een hele verbetering ook al ben ik geen Star Wars fan
    * Star Tours kreeg een grote update, waardoor elke rit wel anders verloopt
    * Big Thunder Mountain kreeg nieuwe effecten
    * Phantom Manor kreeg aanpassingen waardoor het verhaal ook duidelijker werd
    * Pirates of the Caribbean heeft een bekende inwoner: Jack Sparrow!
    * Disney Illuminations kwam er in de plaats van Disney Dreams (maar persoonlijk vond ik Dreams beter...)
    Hyperspace is indd een verbetering. Star Tours idem.

    BTM & PotC; gohja. Daarvoor moet je 't niet doen lijkt me. Goeie attracties, maar die 'vernieuwingen' zijn maar povertjes hoor.

    Phantom Manor is indd zichtbaar vernieuwd.
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #192

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Hyperspace is indd een verbetering. Star Tours idem.

    BTM & PotC; gohja. Daarvoor moet je 't niet doen lijkt me. Goeie attracties, maar die 'vernieuwingen' zijn maar povertjes hoor.

    Phantom Manor is indd zichtbaar vernieuwd.
    Daarin geef ik je wel gelijk

    Maar eerlijk, Pirates zonder Jack Sparrow vond ik wel wat vreemd. Akkoord, historisch gezien... maar de films hebben hun bekendheid wel bewezen, dus Jack hoorde er zeker thuis

    Vooral van BTM had ik meer verwacht van die 'explosieve scene' en was ik best teleurgesteld van het resultaat.

  13. #193

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Desalniettemin denk ik dat al die vernieuwingen door het gewoon publiek niet eens gemerkt worden. Buiten Hyperspace Mountain wellicht omdat daar ook wel veel mee geadverteerd wordt. De andere vernieuwingen zou ik zelfs eerder als groot onderhoud bestempelen. Animatronics moeten wel eens vervangen worden. Goed, nu hebben ze dat gedaan door een versie van veel hogere kwaliteit en er een masker op geplakt van een bekend persoon. Maar dat zijn toch écht niet de dingen waar iemand voor naar het park komt.

    Nu is het hoofdpark qua kwantiteit nog best oké. En de mix tussen kiddy, Familie en thrill zit er ook wel goed. Dat kan allemaal niet gezegd worden van de Studio's, dus dat ze daar grote vernieuwingen doen snap ik ook wel.

    Beetje Disney-eigen. Het "Kasteel-Park" is steeds echt een volwaardig park, maar de andere parken heb ik eigenlijk nog steeds het gevoel gehad dat er slechts een half park staat (uitgezonderd Califonia Adventure dan).

  14. #194

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Op maandag 13 juli en vrijdag 17 juli naar Disneyland geweest en aangenaam verrast hoe ze daar omgaan met de maatregelen. Het park doet zijn naam van schuttingland nu wel alle eer aan maar voor deze periode is het hen wel vergeven. Overal op de grond voldoende stickers waar je niet mag staan. Voor onze dochter was het even verwarrend aangezien je in belgie op de stickers moet staan maar in disney mag je net niet op de stikcers staan. Blijkbaar zijn er ook wel verschillende volwassene die daar problemen mee hebben. Als je op de stickers staat komen de CM de mensen er wel attent op maken om terug te keren naar het laatst vrije vak. Er is een algemeen masker verplichting op het volledig domein van disney. In begin is het wel wat ambetant om dit een ganse dag aan te houden maar je went er aan. Indien je u masker onder de neus aandoet of niet is er direct een CM die je attent maakt dat dit op moet.
    Bij de attracties winkels zijn er voldoende ontsmettinsgels bereikbaar. Bij aankomst van de wachtrij, instapplaats attractie, verlaten attractie en verlaten van de uitgang van de attractie. Ze kuisen de attractie zelf niet tussendoor maar er is voldoende onsmettingsgeld zodat dit in feite niet nodig zou moeten zijn als iedereen zich daar aan houd waar de CM wel opletten.
    De ontmoetingen met de figuren is nu vanop afstand maar valt wel nog mee. Er zijn nu ook speciale fotopunten waar er dan figuurtjes bijgezet worden een leuke toevoeging en hopelijk blijft dit behouden.

  15. #195

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    DLPReport stelt dat het definitief gedaan is met zowel Buffalo Bill’s Wild West Show, als Moteurs... Action!: Stunt Show Spectacular



  16. #196

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Van Buffalo Bill vind ik dat eigenlijk toch best jammer. Ik vond zo'n diner show wel wat hebben eigenlijk. En hij leek me toch ook nog populair te zijn?

  17. #197

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Van Buffalo Bill vind ik dat eigenlijk toch best jammer. Ik vond zo'n diner show wel wat hebben eigenlijk. En hij leek me toch ook nog populair te zijn?
    Wellicht komt er een nieuwe show?

  18. #198

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Jammer inderdaad. Maar dat Buffalo Bill zou stoppen hing al lang in de lucht. Vorig jaar zijn we met RF nog gaan kijken omdat het wel eens de laatste keer zou kunnen zijn... Iets nieuw in de plaats gaan we volgens mij niet meteen moeten verwachten, samen met de vakbonden proberen ze de getroffen Cast Members (ook straat entertainment in Disney Village stopt) een andere plaats te geven.

    Twee jaar geleden was er trouwens al sprake van een stopzetting van Buffalo Bill (en een vernieuwing + uitbreiding van Disney Village).
    Bron: Forbes
    Laatst gewijzigd door Rein; 19-11-20 om 10:19. Reden: aanvulling

  19. #199

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Straat entertainment heb ik daar nooit gezien. Dus zal het niet missen.

    Uitbreiding van de Village kan geen kwaad. Op zich stelt de versie in Parijs niet bepaald veel voor. Maar toch zou er iets meer avond-entertainment mogen komen dan. Alhoewel de parken meestal wel lang genoeg open zijn dat het wellicht niet direct nodig is, kan het een mooie optie zijn om mensen van buitenaf te trekken. Vooral hotelgasten (van externe hotels) die in de namiddag aan komen en voor de eerste dag nog geen Disney toegang hebben bijvoorbeeld.

  20. #200

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Op gebied van avond mag er altijd iets bij alhoewel dat ik Bil wel zal missen. het was nog eens leuk te doen naa een drukke dag in het park.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •