X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 240

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Het ziet er naar uit dat Disneyland Parijs binnenkort van de beurs wordt gehaald doordat the Walt Disney Company alle aandelen in eigen handen wil hebben. Op die manier kunnen ze zonder toestemming van aandeelhouders hun 1,5 miljard, die ze voorzien hebben, investeren en dat is voor de fans natuurlijk zeer goed nieuws. Sinds gisteren 11 mei kan je de aandelen in je bezit verkopen en dat tot 8 juni. Als The Walt Disney Company dan 95% van de aandelen heeft, wordt alles van de beurs gehaald. Nu staan ze op iets meer dan 86% dus het is nog even afwachten als het lukt.

    Indien het lukt, gaan ze natuurlijk fors investeren. De geruchtenmolen spreekt over verschillende zaken:
    - Verdubbeling oppervlakte van de Studios
    - Nieuwe Marvel attracties
    - Een Indiana Jones Adventure attractie
    - Soarin' (in de Studios of Adventureland?)
    - Star Wars Land
    ...

    Maar de vraag hier is: Wat zou je willen zien? Hoe zou jij die 1,5 miljard investeren in het resort?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  2. #2

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Van alle dingen op het lijstje lijkt me zo'n Indiana Jones-darkride toch wel het leukste!

  3. #3

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Heb ook ooit aandelen gekocht van Disney en deze tot op heden nooit verkocht. Verleden week zie ik mijn aandelen nog is na en effectief bieden ze 2€ per aandeel. Ga deze dus verkopen om zo aan meerderheid te geraken voor een volledige overname door Walt Disney Company.

  4. #4

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Als ze een star wars land durven zetten in het hoofdpark zet ik er effectief nooit een poot binnen. Ik hou van Jules Verniaans steampunk-futurisme en vind star wars véél te overroepen. Dat staat naar mijn mening als disney-leek ook als een tang op een varken in het hoofdpark.

  5. #5

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Met anderhalf miljard kan je heel wat doen. Bij voorkeur zie ik ze graag de Walt Disney Studios omtoveren naar een park dat Disney-waardig is. Gooi het hele 'studio' verhaal buiten en maak van dit park wat mij betreft het IP-park waar je alle films onderbrengt. Ik denk aan animatiefilms, Star Wars, Marvel,... Enfin, alles waar ze absoluut IP-driven willen zijn. Met als belofte geen kijkje te gunnen achter de schermen van een film (want laat ons eerlijk zijn, dat is saai en dat willen we niet). Maar met de belofte van in de film terecht te komen (iets wat Ratatouille b.v. prima doet). Hernoem vervolgens het park naar Disney's Hollywood Adventure.

    In het hoofdpark zie ik dan weer graag dat Disney alles met IP loslaat en opnieuw attracties ontwikkeld die hun eigen verhaal hebben. Denk ik aan Phantom Manor, Big Thunder Mountain, Pirates of the Caribbean (voor de films), Space Mountain, etc. Dat mogen zaken zijn die we al kennen uit andere parken zoals een Mystic Manor achtige darkride, een Grizzly River Run of een Challenge Trails. Maar ze mogen ook gerust vanaf nul iets nieuws bedenken van mijn part. Zo heeft Disney wat mij betreft bijzonder innovatieve gepatenteerde ritsystemen in hun catalogus. Met voorsprong zie ik graag attracties met deze systemen in Parijs verschijnen:
    - Een Test Track/Radiator Springs Racers variant
    - Een Pirates of the Caribbean Shanghai variant
    - Een Indiana Jones Adventure variant (al mag deze van mij gerust een ordinaire kopie zijn)

    Ook smeken we al jaren om een broodnodige waterattractie. Mijn voorkeur gaat uit naar een Splash Mountain in Frontierland maar met scènes uit de nooit gebouwde Western River Expedition ipv het Song of the South thema.

  6. #6

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    In het hoofdpark zie ik dan weer graag dat Disney alles met IP loslaat en opnieuw attracties ontwikkeld die hun eigen verhaal hebben.
    Ik vrees er wat voor dat ze dat ooit zullen doen... Kijkend wat ze in Anaheim bezig zijn met Star Wars land, vrees ik dat wij dergelijke mish-mash ook hier in Parijs gaan te zien krijgen. IP-attracties zijn zoveel makkelijker te promoten voor Disney en lokt ook een pak meer bezoekers die wat Disneyfilm-minded zijn (en dat is een heel grote troep mensen). Dus met pijn in het hart denk ik dat de tijden van IP-loze attracties best vervlogen zijn (al verwacht ik wel her en der een nieuwe Ip-loze attractie, maar zeker in de overgrote minderheid).

    Ik hoop dat ze WDS een DCA-metamorfoseke geven, vermoedelijk met Marvel en Pixar als uitgangspunten. In DLP denk ik dat de renovaties nog veel verder doorgetrokken zullen worden met name het vermoderniseren van bestaande/gedateerde rides als Sneeuwwitje/Pinnocio etc. Ik zie ze daar nog een Seven Dwarfs Mine Train zetten, kijkend naar het succes van deze in beide buitenlandse parken, net als een Kleine Zeemeermin/Belle & het Beest Darkride. Ook hoop ik dat ze The Village helemaal omgooien. Maak daar een leuke buurt van met mooie geveltjes en enkele hippe/deftige restaurants/shops etc. Nu is het daar best saai en onaangenaam (Grot voorbeeld is vooral de revamp van Disney Springs).

  7. #7

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Sinds gisteren weten we het, the Walt Disney Company neemt het park in Parijs over na een mooi percentage van 97% van de aandelen!
    Ons uitgebreid artikel hierover: Klik hier!

    Ik zet nog even de geruchten op een rij:

    Disneyland Park
    - Indiana Jones Adventure
    - Rapid River in Frontierland

    Walt Disney Studios
    - Algemene makeover qua aankleding
    - Toy Story Midway Mania
    - Soarin'
    - Marvel gebied op de plaats van Backlot:
    * Omvorming Tower of Terror naar Guardians of the Galaxy
    * Marvel Stuntshow in Cinemagique
    * Omvorming Armageddon
    * Spiderman Rock 'n' Roller
    * Nieuwe E-ticket Avengers
    - Verwijderen of upgraden Studio Tramtour

    Andere mogelijkheden:
    - Star Wars Land
    - Cars Land
    - Pandora
    - Frozenland

    De geruchten voor de Walt Disney Studios zijn zelfs sterk tot hoogstwaarschijnlijk.
    Soarin' zou ondertussen niet zo'n ideale attractie meer zijn gezien de Flying Theaters uit de grond komen als paddenstoelen in Europa (met Voletarium als juweeltje). Toy Story Midway Mania zegt mij persoonlijk niet veel, maar het zou een top attractie worden qua bezoekers + ideaal in Toy Story Playland. Marvel daarentegen zie ik graag komen, plus het iets wat oudere publiek in de parken zeker ook. The Walt Disney Studios moet van achter de schermen bij films gaan naar de films beleven, met de nodige sensatie.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  8. #8

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Fantastisch nieuws! Misschien raakt DLP na 25 jaar nu eindelijk uit het slop.

    Zowel de rapid als de Indiana Jones attractie zie ik zeer graag komen in het Disneyland park. Zelfs de frozen darkride lijkt me wel wat. Wat mij persoonlijk ook zeer sterk aanspreekt zijn de kwalitatieve musicals die Disney in Amerika in haar parken brengt (Aladdin, Frozen, Beauty and the Beast). Maar ik vrees dat de meertaligheid van dlp ervoor zal zorgen dat dat niet meteen echt zijn ingang gaat vinden en het zal blijven bij de sing-along shows die we in het Chaparral theatre zien.

    ED92 deelde zonet trouwens op hun facebook pagina volgende toekenning van bouwvergunning. Het gaat over nieuwe backstage accommodaties voor de parade. De beschrijving noemt "een locatie waar 400 personen samen kunnen vertrekken voor de parade". Deze ligging, verderaf van de parkgrens, doet mij vermoeden dat ze het gebied naast It's a small world, achter het doorsteekpad tussen Fantasyland en Discoveryland misschien willen gaan ontwikkelen als park (het stuk groen rechts op de foto)? Zou een uitstekende locatie zijn voor een New Fantasyland uitbreiding!



    Voor de WDS hoop ik in de eerste plaats eerder op toevoegingen dan de omvormingen van bv. ToT en RnR. Liever eerst wat extra attracties erbij! Het lijkt mij vrij waarschijnlijk dat de Studio Tramtour gaat verdwijnen. In de Amerikaanse parken hebben ze dat intussen ook gedaan. Het parcours van de attractie perkt ook elke uitbreidingsmogelijkheid van het park in door zijn onhandige ligging. Ofwel dat ze hem helemaal verplaatsen. Een Cars Land krijgen zou echt fenomenaal zijn, en zeer goed passen in de WDS! Midway Mania is echt helemaal niet aan mij besteed maar dat is persoonlijke voorkeur. Nooit gesnapt waarom mensen daarvoor uren in de rij willen staan. Maar he, het is een publiekstrekker, dus ze mogen hem van mij best bouwen, als het maar niet de enige toevoeging wordt!

    Star Wars land lijkt mij echt niet nodig, als ze de naam Discoveryland veranderen is het al zo goed als dat. Neen, liever meer verscheidenheid in het IP dat in de parken gebruikt wordt!

  9. #9

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Sommige geruchten zijn nog steeds geruchten, maar af en toe geeft het park ons nog eens wat meer zekerheid ook! In de overname documenten spreken ze nu over een nieuwe attractie in 2024! Een klein nieuwsbericht hier!

    Allé, aan de ene kant goed om weten, aan de andere kant weten we weer van niets...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #10

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    ja en 2024 is nu ook nog niet voor meteen he

  11. #11

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    das voor het hoofdpark wel. Hopelijk geven ze de studios de aandacht eerst die het verdient!

  12. #12

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    das voor het hoofdpark wel. Hopelijk geven ze de studios de aandacht eerst die het verdient!
    Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.

  13. #13

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.
    ik ga je geen ongelijk geven over het feit dat het al zeer lang geleden is, maar ik denk dat omgekeerd je me ook geen ongelijk kan geven dat de studios het veel harder nodig hebben. Als ik naar disney ga (toch wel regelmatig met mn AP) en het is voor 1 dag ben ik voor het eind van de EMH al de studios uit omdatk alles gedaan heb datk er wil doen (op Mickey & the magicien na). Als ik er voor 2 dagen ben, spendeer ik er MAX een halve dag. Langer kan je het gewoonweg niet rekken. Terwijl in het gewone park je dat wel kan.

  14. #14

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    ik ga je geen ongelijk geven over het feit dat het al zeer lang geleden is, maar ik denk dat omgekeerd je me ook geen ongelijk kan geven dat de studios het veel harder nodig hebben. Als ik naar disney ga (toch wel regelmatig met mn AP) en het is voor 1 dag ben ik voor het eind van de EMH al de studios uit omdatk alles gedaan heb datk er wil doen (op Mickey & the magicien na). Als ik er voor 2 dagen ben, spendeer ik er MAX een halve dag. Langer kan je het gewoonweg niet rekken. Terwijl in het gewone park je dat wel kan.
    Tgoh akkoord dat de Studios het mindere park zijn, maar dat ligt volgens mij eerder aan de sfeer (zo voelde het voor mij toch aan) dan aan het gebrek aan attracties. Het helpt ook wel dat ik er nooit voor iets heb moeten wachten: anders dan in het hoofdpark, waardoor ik toch meer het gevoel heb dat er daar een grote attractie ontbreekt, al is het om het volk weg te lokken van de andere rides.

  15. #15

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Tgoh akkoord dat de Studios het mindere park zijn, maar dat ligt volgens mij eerder aan de sfeer (zo voelde het voor mij toch aan) dan aan het gebrek aan attracties. Het helpt ook wel dat ik er nooit voor iets heb moeten wachten: anders dan in het hoofdpark, waardoor ik toch meer het gevoel heb dat er daar een grote attractie ontbreekt, al is het om het volk weg te lokken van de andere rides.
    Op zich ook wel zeker waar. Een toekomstige indiana jones darkride (met de nieuwe films) zou al een goe begin zijn volgens mij... Ook een splash mountain achtige ride zou ook zeker niet misstaan. Maarja, we kunnen dromen he Ik moe wel zeggen dat het al een verschil is nu bij vorig jaar in het hoofdpark. Vorige week heb ik enkele uren echt van show naar show naar parade gelopen. Dat kon vroeger wel eens anders zijn! En al zeker qua de kwaliteit ervan!

  16. #16

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.
    In 2006 opende Buzz Lightyear's Laser Blast nog in Disneyland Park. Voor mij maakt het niet veel uit in welk park de nieuwe attractie komt. Ik ken niemand die slechts één van de twee parken bezoekt als hij naar ginder trekt (al zullen die mensen wel bestaan) en ik zie het hele resort liever als een geheel.

  17. #17

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Goh, 2024 is nog zeer lang en in die periode kan er nog veel gebeuren. Ik hoop dat dit erin vermeld staat omdat ze in 2024 een uitbreiding van het park voorzien waarbij bepaalde gronden een herbestemming moeten krijgen.

    In de komende 6 jaren mogen ze eerst nog andere attracties voorzien in de parken op de beschikbare vrije ruimtes. En dit zowel in het Disneyland Park als in het Studios Park!

    Beide parken heb ik al meermaals bezocht en ik kan me er altijd prima vermaken, maar jaar na jaar hetzelfde is toch ook wat te veel van het goede. Het Studios Park vind ik best dagvullend, zeker wanneer je ook de shows meepikt.

  18. #18

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Je moet het resort inderdaad als één bekijken. Dat doe ik in Orlando of LA ook. En dan hebben we inderdaad Buzz lightyear, Tower Of Terror en Ratatouille. Echter is dit wel vrij mager van toevoegingen op al die jaren. Reden is misschien dat het park niet in handen was van Walt Disney, maar investeerders die eieren wilden voor hun geld. Nu liggen de kaarten anders en maakt het park deel uit van het grotere geheel "The Walt Disney Company". Dus ik hoop dat we de magere periode gehad hebben.

    Zowel de Studios, als het Disney park kan wel nieuwigheden gebruiken.

    Ik hoop vooral op nieuwe attracties met hogere herhalingswaarde dan een Ratatouille of Pirates. Dus meer in de zin van Space Mountain, Tower Of Terror, Big Thunder Mountain. Waar ik dan op hoop zijn attracties zoals Splash Mountain, Expedition Everest, Tron Coaster, Cars/Test Track, Star Wars land, ...

    Maar goed, het is natuurlijk een park voor heel de familie waar de beleving primeert op spectaculaire attracties. Daar is niets mis mee, maar dan moeten de attracties wel knallers zijn en daar schiet Parijs wel te kort soms.

    Ik ga nog altijd graag naar Disneyland, maar als het echt druk is vind ik veel attracties de moeite niet waard om zo lang voor te wachten. En dat is jammer.

    Dus blijven hopen op verandering nu, al hoop ik wel iets sneller dan 2024. Want dat zijn we nog lang niet. En ik hoop ook dat als ze de Tower Of Terror aanpakken ze het "hotel" concept behouden - Twilight zone hoeft niet voor mij. Maar ik zie liever een andere Guardians Of The Galaxy attractie komen, dan dat het coole hotel-concept van de Tower weg gaat. Al vrees ik dat het wel Guardians gaat worden...

  19. #19

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik zal het onder dit topic plaatsen aangezien we nog niet weten voor wanneer het juist is, maar Disneyland Paris heeft de plannen onthuld om de Marvel Superhelden op onovertroffen wijze tot leven te laten komen in het Walt Disney Studios Park met een volledig nieuwe Marvel gethematiseerde attractie. Het nieuws komt van Walt Disney Parks en Resorts voorzitter Bob Chapek.

    Het volledige bericht op onze website, de essentie is dat Rock'n Roller coaster Iron Man coaster wordt en Hotel New York zoals verwacht een Marvel sausje krijgt.

  20. #20

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik zal niet zeggen dat ik blij ben met het nieuws, maar ik baal er ook niet van. RnRC heeft tijdens mijn (eerste) bezoek vorige week mijn verwachtingen zeker ingelost en ik vind het ook de beste coaster van het resort, maar thematisch kon het wel beter. Zelf ken ik Aerosmith ook totaal niet.

    Ik ben wel opgelucht dat het uiteindelijk deze coaster is die omgebouwd wordt, en (nog) niet Tower of Terror, want van die was ik wel enorm onder de indruk.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •