Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten

In datzelfde TR schreef ik ook dat RNRC voor mij een hele hoge herhalingswaarde had, maar dat mijn verwachtingen toch niet voor de volle 100% ingelost werden. Dat kwam vooral omdat ik in die eerste twee keren overkop ook niet zo veel G-krachten voelde (in de kurketrekker gelukkig wel!) en omdat de lancering naar mijn gevoel niet zo sterk was. Ik heb amper drie gelanceerde banen gedaan en kan dus eigenlijk niet vergelijken, maar de lancering van Psyké was precies veel beter? RNRC voelde voor mij meer als geleidelijk versnellen dan als lanceren ...

Nog een kleine technische vraag, het leek wel alsof RNRC op het einde van de lanceerstrook een beetje 'inhield' ... heeft dat met de techniek achter de lancering te maken? Omdat de trein dan zijn gewenste snelheid bereikt heeft bijvoorbeeld?
Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.

Het gevoel dat de trein "inhoudt" is omdat je lichaam wil blijven versnellen, maar de trein al zijn snelheid heeft en stopt met versnellen. Het is dus een gevoelsbedrog waardoor je denkt dat de trein afremt.