Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
Ik moet zeggen dat het afgelopen jaar zeer veel veranderd is in positieve zin. Disney ziet er terug prima uit, de pannes zijn een stuk minder geworden, het horeca aanbod werd verbeterd (o.a. verse mosselen en scampi's op meest 'basic' buffetten). Een directe aansluiting van de Disney boulevard met de Davy Corckett Ranch. Oplevering van de prima vernieuwde kamers in Disney's Hotel Cheyenne. De introductie van de Magic Pass (de Magic Band van Disneyland Parijs).

En met name veel beter getraind en vriendelijker personeel. Het feit dat de vakbonden klagen over massale ontslagen kan misschien te maken hebben met de hogere eisen die Disney ondertussen stelt voor zijn personeel...? En de prijs... Tja, Parijs is nog steeds het goedkoopste Disney Resort ter wereld. Dat de prijzen zullen stijgen met de komst van al het nieuws lijkt me nogal wiedes (want zelfs zonder nieuwigheden stijgen ze). Er is nog een weg te gaan voor Parijs op het niveau van de Amerikaanse/Aziatische parken draait. Maar als je ziet wat er op één jaar al werd gedaan geloof ik wel dat dit goed gaat komen.
Ik denk dat prijsstijgingen sowieso een jaarlijks fenomeen zullen zijn inderdaad. In ruil krijgen we betere kwaliteit op alle vlakken, denk maar aan de grote investeringen die eraan komen. Toch denk ik dat ze gaan moeten opletten met hun Amerikaanse prijzen, want een Europeaan is het niet gewend. Er zijn genoeg alternatieven voor een verblijfje pretpark (Europa-Park, Efteling, PortAventura, Phantasialand...) Vandaar dat ze de focus leggen natuurlijk op de brands (Marvel, Star Wars...) want die kan je alleen maar daar ten volle beleven natuurlijk.

Persoonlijk zorgt het ervoor dat ik mij abonnement dit jaar niet verleng. Ik ga even wachten tot de nieuwigheden wat klaar zijn. Aan de andere kant heb ik vroeger een abo gehad terwijl er telkens niet veel nieuws te doen was en is dat nu wel het geval...

Op zich is een daling in de bezoekersaantallen niet altijd slecht. Indien ze meer uitgeven en meer betalen, kan dat winstgevender zijn zelfs.