X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 181 tot 184 van de 184

Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Lang leve overnachten buiten het resort, niets zo kosten besparend
    Hangt van het resort af.. Toch al vaak genoeg situaties gehad dat het zich enorm loont om in het resort te verblijven, maar inderdaad: In het gros van de gevallen ben ik het helemaal met je eens en blijf ik ook buiten het resort.

Op het gevaar af nog meer als betweter over te komen, beaam ik de stelling "beter buiten het resort" maar ten dele. Het hangt idd af van de timing, het regionale (over)aanbod aan verblijfsaccommodatie en de extra's die je als resorter kan genieten zoals ERT.

Een voordeel van buiten het resort (mits eigen wagen of alles op wandel-/bus-afstand) is voor mijn krenterige levensstijl dat je dan ook goedkoper aan voedsel komt. Al zijn ook daar tegenvoorbeelden: Verblijvend in het Santa Fé hotel gingen we onze middag-picknick te voet scoren bij een nabijgelegen tankstation (niet goedkoop maar zeker geen Disney-prijzen).

Persoonlijk ben ik eigenlijk geen fan van al dat resort-gedoe. Met enige vorm van ironie zie ik een pretpark een beetje als een 'vrijwillige gevangenis', zoals b.v. ook een luchthaven of cinema. Je gaat er vrijwillig in, betaalt er nog eens voor en quasi alle levensnoodzakelijke dingen kosten er gauw een veelvoud van de courante winkel- of horeca-prijs. Dan ben ik blij 's avonds terug in de 'normale' wereld te vertoeven, ook al staat 's anderdaags een tweede park-bezoekdag gepland.

Natuurlijk ben ik niet blind voor het verdien-effect in de leisure-business. Er zijn wellicht parken zat waar ze met catering, overnachting e.d. meer geld en jobs creëren dan met hun louter entertainende diensten. Dat hele resort-gedoe - Heide Park noemt zich ook al zo - wil die 'vrijwillige gevangenschap' rekken in de tijd voorafgaand aan en volgend op het eigenlijke park-bezoek.

Met het pricingmodel van Disney, lijkt buiten het resort verblijven me toch niet echt vaak voordeliger te zijn, eigenlijk. In veel andere parken, waar ze tickets los verkopen en dus geen "all-in formule" aanbieden, klopt die stelling uiteraard wel.

Los daarvan vind ik het gewoon leuk om in een resort te verblijven. Dat geeft toch altijd een beetje een vakantiegevoel. Daarvoor betaal ik met plezier extra, al hangt het zeker wel af van park tot park en van hoe groot het prijsverschil is...

Wij verblijven altijd in het resort. Zeker met kleiner kinderen vind ik dit prachtig. En zo bleef je buiten het park ook nog steeds een deel van de Disney-magie. Ook al kennen ze zeker hun prijs...

Forum Rechten