X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18
  1. #1

    [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Het kleinere, Franse themapark Fraispertuis City pakt dit jaar uit met een thrillride van formaat: een Intamin drop toren van 66m hoog! Het wordt ongetwijfeld dé eyecatcher van dit park en zal een prachtig uitzicht geven over het park en het dal waar het in ligt.





    Meer info over dit project vind je in ons artikel.

    Een extra leuk weetje is dat tegelijk de hele rotsconstructie rond de drop toren en de mijntrein opnieuw wordt opgebouwd en daarin opnieuw ruimte wordt voorzien om een darkride toe te voegen. Dit zal wellicht voor 2019 zijn en de in 2016 gesloten La Mine d'Or vervangen.







    Laatst gewijzigd door flyingtiger; 13-05-17 om 11:11.

  2. #2

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Enkele foto's op een rij van de bouwwerkzaamheden:



    Op deze foto zie je heel goed wat de grootte van de werf is en hoe dus opnieuw een ruimte voor een darkride wordt gecreëerd in een nieuw "gebergte".









    Golden Driller gaat open op donderdag 25 mei, m.a.w. tijdens het O.H. Hemelvaartweekend.



    Bron: Fraisp'Fan
    Laatst gewijzigd door flyingtiger; 13-05-17 om 11:44.

  3. #3

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Nieuwe bouwfoto's:





    Foto's: © Fraisp'Fan
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Een grote darkride zal er niet inkunnen
    Een scene of 3 a 4.
    Maar verder wel een mooie uitbreiding.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

  5. #5

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evejur Bekijk Berichten
    Een grote darkride zal er niet inkunnen
    Een scene of 3 a 4.
    Maar verder wel een mooie uitbreiding.
    Er zat vroeger al een darkride in . Inderdaad niet zo'n hele grote, maar wel eens plezant.

  6. #6

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Ik blijf erbij dat dit een zeer mooie toevoeging is voor zo'n klein parkje. Volgend jaar plan ik een "tour de France" waarbij ik elk frans park die minstens over 1 coaster bezit een volledige dag zal bezoeken, Fraispertuis staat alvast zeker op de route en is misschien 1 van de parken waar ik het meest beieuwd naar ben!

  7. #7

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Ik geef etwien helemaal gelijk en vind dit ook een erg mooie uitbreiding voor zo'n park. Dit type tower is trouwens nog steeds leuk om te doen. Je kan hem vergelijken met Apocalypse in Drayton Manor ("slechts" 54m hoog), deze nieuwe hier wordt 66m. Ook weer in combinatie met stand-up en tilting, voor mij allesinds genoeg om er met trillende benen uit te komen.

  8. #8

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Naar alle verwachting zal deze attractie begin juni openen. Ondertussen begint het thema er steeds beter uit te zien:







    Bron: https://www.fraispfan.fr/

  9. #9

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Zo te zien hebben ze weer eens een stuk uit die oude Soquet gezaagd Komen er weer aanpassingen aan de layout? Of is dit puur ter renovatie/ de werken aan Golden Driller te vereenvoudigen?

  10. #10

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Fijn dat dit parkje zo sterk inzet op theming, daar kunnen heel wat grotere parken nog wat van leren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Volgend jaar plan ik een "tour de France" waarbij ik elk frans park die minstens over 1 coaster bezit een volledige dag zal bezoeken
    Elk Frans park dat minstens 1 coaster bezit?? Volgens RCDB zijn dat er een tachtigtal. Dan ben je toch al een kleine 3 maand onderweg.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  11. #11

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    Fijn dat dit parkje zo sterk inzet op theming, daar kunnen heel wat grotere parken nog wat van leren!



    Elk Frans park dat minstens 1 coaster bezit?? Volgens RCDB zijn dat er een tachtigtal. Dan ben je toch al een kleine 3 maand onderweg.

    Achteraf gezien is dat te hoog gegrepen ... Het aantal is flink op geschoefd ;-)

  12. #12

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Dit is toch ook wel een parkje dat ik eens zou willen bezoeken. Vorig jaar in Brakesection al iets over gelezen en zag er al leuk uit, maar zal er toch echt eens werk van maken!

  13. #13

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Wat ziet de attractie er al heerlijk uit:








    Bron: https://www.fraispfan.fr/

  14. #14

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Zeer leuk! En ook leuk voor een herhaalbezoek met de verschillende posities!

  15. #15

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Ook dit park plaats ik zo vlug mogelijk op de planning, al zal dat echter voor volgend jaar worden ... Top toevoeging!

  16. #16

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Vrijdag vond de officiële opening plaats. Ik ben fan:















    Foto's: Romain Fanatix @ ameworld.net
    Meer? https://www.ameworld.net/forum/index...opic=49384.240

  17. #17

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Die heupbeugeltjes lijken mij echt awesome. Dat maakt de 'zittende rit' volgens mij ook een stuk leuker.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #18

    Re: [Fraispertuis City] 2017 - Golden Driller, droptoren

    Ik ben ook fan hiervan. Maakt de herhalingswaarde van zoiets meteen een heel pak groter, omdat je meteen 4 verschillende ritten kan maken. Ook leuk dat de wachtrij zich spreidt over 2 verdiepingen, zodat je de verschillende mogelijkheden kan bekijken. Ik vermoed dat je pas later in de wachtrij je beslissing van positie moet kiezen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •