X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32
  1. #1

    [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Dierenpark Pairi Daiza laat bezoekers slapen bij de wilde dieren

    Vanaf de lente van volgend jaar kan je in dierenpark Pairi Daiza ook blijven overnachten. Naast een hotel worden er kleinere paalwoningen gebouwd en tien ondergrondse slaapplaatsen. Het is de bedoeling dat bezoekers ’s ochtends wakker worden met zicht op de wilde dieren en ze ook kunnen helpen voederen.


    In het nieuwe gedeelte van het park komt een echt Indiaans dorp. De tien meter hoge totempalen worden momenteel door indianen in Canada gemaakt.

    “Naast een klassiek gebouw met 30 kamers komen er ook 10 lodges, een soort van paalwoningen die plaats bieden aan vier personen. Nog eens tien nachtverblijven worden gedeeltelijk onder de grond gebouwd, met een groot raam aan de voorzijde. Zo hebben alle gasten vanuit hun kamer zicht op het wildernispark”, zegt Aleksandra Vidanovski van Pairi Daiza.

    “Wie komt overnachten kan buiten de openingsuren van het park vanuit zijn kamer of vanop het terras beren en wolven spotten of ’s ochtends mee de dieren voederen.”

    Met de overnachtingen wil het dierenpark bezoekers nieuwe ervaringen aanbieden. “De beleving van het park is ’s nachts helemaal anders. Er zijn dieren die ’s nachts jagen en de geluiden zijn ook helemaal anders”, zegt Vidanovski.

    Momenteel zit men nog in de fase van het openbaar onderzoek. Maar eens dat is afgerond en alle vergunningen binnen zijn, beginnen de bouwwerken. Want het is de bedoeling om vanaf de lente van 2019 de eerste bezoekers te laten slapen in het park. Over hoeveel een overnachting ongeveer zal kosten, kan men nog niets zeggen.





    Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180110_03290764

  2. #2

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Nog iets andere info, een extra concept art en de reportage uit VTM Nieuws kan je terugvinden in ons nieuwsbericht

  3. #3

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Die woordvoerder in het nieuwsbericht van VTM, is dat niet de ex-woordvoerder van Walibi?

    Verder vind ik het wel een knap project. Pairi Daiza, altijd al de innovator geweest als het op het vlak van vrijetijd aankomt. Nooit zo'n park teruggevonden waar je zo dicht bij de dieren staat als hier.

    Ik ben al helemaal niet te vinden voor zoo's, maar van Paira Daiza ben ik ongelooflijk fan. Fauna en Flora, dieren, landscaping, ... alles klopt.

  4. #4

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Die hobbithuizen met uitzicht op het wolvenverblijf lijken mij het ideale soort gimmick om zo'n verblijven aan premiumprijzen te verhuren. Als ik van één zoo niet verbaasd ga zijn wanneer ze plots uitpakken met een coaster of een andere soort belevingsattractie is het wel de deze.

  5. #5

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Tof project. Ik woon een 20 min rijden ervan. Ons trouwfotos zijn daar getrokken. Uniek

    Hoeveel denken jullie dat ze zullen vragen?

  6. #6

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Ik denk erg veel .

    Als ze een redelijk goedkope overnachting zouden aanbieden (in de toekomst dan, want dat lijkt me hier niet te gaan gebeuren) zou ik er zeker gebruik van maken: het park is toch echt wel te groot voor op je gemak op 1 dag gezien te krijgen.

  7. #7

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Ik denk ook vrij veel: 30 kamers + 10 lodges + 10 nachtverblijven (of zou dit al bij de kamers zitten??) aan 4 personen per kamer = accommodatie voor 200 personen, dat lijkt me niet erg veel voor dit park?

  8. #8

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Het is natuurlijk nog een voorzichtige zet om te zien of het aan slaat (en dat zal wel). Later kan er nog meer bij komen. Op zich goed dat ze geen risico nemen, maar het eerst aftasten. Zo geeft het ook wat meer charmes dan een massa-hotel. Zoals altijd zullen hotels in de omgeving ongetwijfeld een pak goedkoper zijn dan een hotel in het resort zelf.

    Het doet mij trouwens vooral erg aan Ierland denken en niet echt aan canada

  9. #9

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Dit lijkt me een zeer goed idee. Pairi Daiza heeft zo veel te bieden dat je het echt niet op een dag gezien krijgt, zelfs al haast je je van hot naar her - en wat heb je er dan aan? Dit park kan echt overnachtingsaccommodaties gebruiken.

    Het meteen aanbieden van verschillende types verblijven is handig om meteen in prijs te differentiëren. Het hotel zou wel een standaardprijs kunnen krijgen terwijl die hobbit huisjes mij inderdaad een premium optie lijken.

    Minder voor de hand liggend vind ik het idee om de accommodaties in het park te plaatsen. Hoe controleer je dat mensen niet 's nachts door het park gaan dwalen - je kan moeilijk iedereen binnen opsluiten; 's avonds kunnen die gasten lang blijven rondzwerven in het park waardoor andere bezoekers zich ook niet richting uitgang begeven; etc. Als ze die praktische zaken goed regelen, wordt dit een succesverhaal. Het park is uitermate populair en de moeilijke ligging plus grootte van het park zijn extra redenen om er 2 dagen te blijven. Ik zo alvast een nachtje boeken.

  10. #10

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Licht offtopic, maar toch het vermelden waard: Pairi Daiza maakt zich zorgen om welzijn van bezoekers tijdens de aankomende hittegolf en deelt daarom ongeveer 220.000 flesjes mineraalwater gratis uit in het park vanaf dinsdag.

    ► Meer info: http://bit.ly/2Lj7KO3
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    zeer mooie geste!

  12. #12

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    De werken aan de huisjes + hotel schieten goed op:









    Foto's: Gorilla Gust @ http://laafsekikkers.be/forum/

  13. #13

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Waar zijn deze nu exact gelegen?

    Ik was vorige week in het park en ik heb daar echt niets van gemerkt.

  14. #14

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    aan de uiterste rechterzijde van het park, waar ze 'terre froid' gaan bouwen...

  15. #15

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    aan de uiterste rechterzijde van het park, waar ze 'terre froid' gaan bouwen...
    Er is nog een tweede grote bouwput in het park, ik vermoed dat het nieuwe gebied daar komt. Het hotel komt inderdaad op die plaats, rechts naast de bureau's en de grote roofvogelvolières, maar dat zal niet Terre du froid zijn vermoed ik (misschien wel een deel).
    De andere bouwput (letterlijk put) grenst aan Indonesië en loopt tot die hangar van dat watervliegtuig, achter die Dino-expo die er dit jaar was. Het zou veel logischer zijn naar spreiding van het volk dat ze dat gebied gebruiken als nieuw gebied.

    Iemand trouwens enig idee of er plannen bestaan om het park heel het jaar door open te houden? Er is nu op ongeveer de helft van de paden verlichting, er komt een hotel aan en die dieren moeten ook eten van november tot april.
    Al is de ligging misschien wel nadelig want in de wintermaanden zullen het vooral abonnees zijn die langskomen vermoed ik.
    Anderzijds kunnen ze van dat hotel ook best een soort van congres hotel maken, eventueel op termijn. Bedrijven kunnen daar dan een meeting/congres houden met een bezoek aan het park, dat moet toch rendabel kunnen zijn?

  16. #16

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Bouwfoto hotel:



    Bouwfoto vakantiehuisjes:



    Bron: https://www.sudinfo.be/

  17. #17

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Hotel / gebied 1: Brits Columbia / Wilderness

    Naam:     06ce3y.jpg
Bekeken:  3541
Groote:   125,0 KB

    1: Hotel
    2: Zeeleeuwen
    3: Hobbitachtige gastenverblijven
    4: Sneeuwgeiten?
    5: Lodges
    6: Elanden, met misschien Siberische kraanvogels en Siberische Wapiti?
    7: Beren en wolven verblijf
    8: Beren en wolven verblijf (deel 2, misschien Poema)


    Hotel / gebied 2: Het hoge noorden



    1: Hotel
    2: Ijsbeer
    3: Walrussen
    4: Siberische tijgers
    5: Pinguïns
    6: Rendieren

    Op beide locaties is het park al volop aan het graven/bouwen. Hotel 1 zou waarschijnlijk openen bij de seizoensstart, Hotel 2 zijn ze pas in augustus aan begonnen en zal dus gedurende het seizoen of eventueel zelfs pas tijdens het kerstseizoen openen. Gezien het thema zou dat ook wel nog logisch zijn.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 06-12-18 om 13:45.

  18. #18

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen



    Bron: schoolbrochure Pairi Daiza 2019

  19. #19

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Extra concepts van de nieuwe overnachtingsmogelijkheden van Pairi Daiza...



    Bron: https://www.dropbox.com/s/s3nrmxz9vg...9Jzds-4rq__Y7c

  20. #20

    Re: [Pairi Daiza] hotel + paalwoningen

    Ziet er echt wel knap uit! Zeer sfeervol, net wat ik ervan verwacht had

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •