Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
Ik denk dat vooral in de Benelux iedereen wel eens in de Efteling geweest is of er op één of andere manier voeling mee heeft. Ik ben zeker van dat elke jongeren in België ofwel al in Efteling geweest is als kind of ooit foto's ervan gezien heeft in een fotoalbum bij de bomma. Volgens mij ook één van de redenen waarom Efteling buiten de Benelux ofwel enorme voorstanders heeft, ofwel zeer overtuigde tegenstanders. Zij hebben er geen voeling mee.
Daar heb je wel gelijk in, denk ik. En het sluit ook aan bij de reden waarom ik niet stem in deze poll. Voor mij persoonlijk is de Efteling moeilijk objectief te beoordelen omdat het mijn eerste herinnering aan een echt pretpark is. Ik heb er mijn thrill-ontmaagding gehad en zoiets kleurt je mening over het park toch wel

Tussen haakjes, ik moet toch nog altijd even met mijn ogen knipperen wanneer ik lees dat de Efteling weinig thrill biedt. Objectief gezien zal het vast en zeker kloppen, maar die uitspraak is volledig in strijd met mijn eigen herinneringen aan die fameuze schoolreis ...

Volgens mij wordt de Efteling niet echt overgewaardeerd. De meeste mensen lijken er graag te komen en het wordt niet op een bijna absurde manier de hemel in geprezen (wat naar mijn mening soms gebeurt met PHL).