Ik heb ook gekozen voor 'Status dat het verdiend'. Ik bezoek Efteling jaarlijks één tot twee keer, en telkens opnieuw heb ik er een fijne dag met weinig tot geen ergernissen. Alles loopt er vlot en goed: operations, lekkere en diverse catering, vriendelijk personeel, mooie theming die tot in de puntjes klopt... Ook hun oude tradities en attracties worden mooi in eer gehouden. Op zich heb ik dus geen echte negatieve opmerkingen op het park.

Is het het beste park? Dat nu ook weer niet. Hiervoor zou ik graag nog wat meer thrill zien voor het hele gezin, alsook een uitgebreider showaanbod. Enkele oudere attracties kunnen wat meer theming gebruiken (bvb. Python). Er zijn ook heel wat overnachtingsmogelijkheden, maar ik heb op dit moment het gevoel dat je het park nog makkelijk op 1 dag kan bezoeken.

Kleine voetnoot: ik bezoek het park jaarlijks eens in het zomer- en in het winterseizoen. De dagen van mijn bezoek zijn doorgaans weekdagen, buiten vakanties. Echt drukke dagen heb ik dus nog niet meegemaakt in de Efteling.