X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22
  1. #1

    Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    De Japanse ontwerpers van Hoei Sangyo presenteren een interessante variant op de bekende freefall. In plaats van recht naar beneden te vallen, zitten er bultjes en inkepingen in de baan.








    Foto's en info gevonden op VHcoasters op Facebook.

    Wat vinden jullie hiervan? En welk Europees park mag het wel bouwen?

  2. #2

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Ik denk dat dit, als het niet te vroeg afgeremd word, wel eens massa's airtime kan opleveren. De enige min of meer vergelijkbare attractie die ik al deed is de freefall in Movieland Studio's en dat vond ik eigenlijk een nog intensere variant op de modernere freefall. Ik betwijfel of de attractie ooit effectief het daglicht ziet, maar ik ben helemaal voor!

  3. #3

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Het lijkt me wel een speciaal gevoel als je op een al redelijke snelheid op die bult komt. Spreek dan maar van echte ejector-airtime
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Het ziet eruit dat niet iedere track identiek is. Misschien verschillende "niveaus" van tril?

  5. #5
    borisvdd
    Guest

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    En wat een capaciteit kan dit ding halen zeg! Zoveel bakjes. (En dat terwijl de rij bij Dalton Terror al erg snel schuift sinds ze opnieuw alle bakjes gebruiken)

  6. #6

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Spreek dan maar van echte ejector-airtime
    In een freefall kan je dat volgens mij enkel bereiken door extra versneld te worden in het vallen. Op die plaatsen wordt je volgens mij eerder stevig in je beugel of rugleuning gesmeten, beiden dwars op de zitrichting.

  7. #7

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    In een freefall kan je dat volgens mij enkel bereiken door extra versneld te worden in het vallen. Op die plaatsen wordt je volgens mij eerder stevig in je beugel of rugleuning gesmeten, beiden dwars op de zitrichting.
    Precies.. en daardoor zal het gevoel van vrij te vallen juist verminderd worden. Dus als freefall attractie niet zo heel geschikt. Dat wil echter niet zeggen dat het geen leuke attractie kan zijn. Het effect zal ongetwijfeld speciaal zijn. Net als Traveler zou ik dan wel eerder opteren voor een versie met verschillende "Tracks".

  8. #8

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    In een freefall kan je dat volgens mij enkel bereiken door extra versneld te worden in het vallen. Op die plaatsen wordt je volgens mij eerder stevig in je beugel of rugleuning gesmeten, beiden dwars op de zitrichting.
    Wel, doordat je in die beugel gesmeten kan worden kan je volgens mij meer het effect krijgen dat je uit de attractie kan gesmeten worden. Letterlijk ejector dus
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Ziet er een zeer leuk concept uit en doet me toch ook wel denken aan een heel andere ervaring dan een klassieke free-fall. Aangezien er ook 'verschillende routes' in steken, draagt dit ook bij tot herhaalbezoeken. Laat maar snel overwaaien naar onze kanten!

  10. #10

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Dit is dus iets dat 100% perfect is voor Bobbejaanland. Zou terug aanknopen met vroeger. Een unieke, vernieuwende en gedurfde attractie die niemand heeft. Een toren missen ze en het zou perfect staan op het eilandje achter de draaiende steen. Wel een mooie cowboyhoed opzetten. En nog betaalbaar ook denk ik.

  11. #11

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk Berichten
    Dit is dus iets dat 100% perfect is voor Bobbejaanland. Zou terug aanknopen met vroeger. Een unieke, vernieuwende en gedurfde attractie die niemand heeft. Een toren missen ze en het zou perfect staan op het eilandje achter de draaiende steen. Wel een mooie cowboyhoed opzetten. En nog betaalbaar ook denk ik.
    En ondanks dit alles blijkt het uiteindelijk een soort attractie te zijn die niet meer is dan "leuk" maar nog steeds niet de topper die het park nodig heeft.

    Althans: Bij mijn eerste keer BJL waren zowel Indiana River als El Paso al in vrij slechte staat en hoewel het idee van een duellerende wilde muis leuk is, blijft de rit ervaring niet meer dan "wel aardig" en dat had ik toen bij zo ongeveer elke attractie. Het reuzenrad in de Rapid River waar iedereen zo over hypte vond ik eigenlijk ook weinig toevoegen, ondanks dat het concept uniek is. Etc.

    En bij deze toren hetzelfde. Het is een uniek concept, maar gezien de rails niet recht is ga je ook geen echt vrije-val gevoel krijgen (ik ken het effect al van freefall towers die rammelen tijdens de drop - effect meteen helemaal weg) en wordt het niet meer dan "Leuk".

    Eerlijk gezegd zie ik heel PR niet in staat om het beter te doen dan "wel aardig". Maargoed, dat is een andere discussie

  12. #12

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Leuker dan deze, maar ik heb het dan ook niet zo voor topspins


  13. #13

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Dat zie ik nog wel zitten eigenlijk: vooral een liggende launch lijkt me op deze manier pakken plezieriger dan de richting die Phantasialand aan zijn liggende lancering geeft.

  14. #14

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Dan lijkt die spin-toren van S&S hierboven me toch leuker.. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel gaat merken van die bobbel in de Hoei-Sangyo toren.. Voordeel is wel de gesloten bakjes, wat wellicht helpt bij geluidsoverlast. Verder ziet het er vooral heel mooi uit.

  15. #15

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Nog een nieuwe "droptoren"...


    Zal voor het eerst naar Coney Island komen:

    Naam:     coney.jpg
Bekeken:  1646
Groote:   146,1 KB

  16. #16

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Ik betwijfel of het echt een bijzonder stevige kick zal kunnen leveren. Maar ik ben wel te vinden voor de ietwat kitscherige stijl en de decadent brede waterval.

  17. #17

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    De kick zal de splash zone ernaast zijn denk ik xD

  18. #18

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Guillotine the ride. Interessant voor Halloween met rode kleurstof in de waterbak...
    Alweerrrr een winnaarrrrr

  19. #19

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Dit is echt een atractie die ik enkel zal doen voor de credit. Ik ben al niet de grootste fan van de drop tower nog nat worden in een park.
    Toch denk ik dat in de zomer hiervoor een lange rij kan staan.

  20. #20

    Re: Hoei Sangyo presenteert nieuw freefall-concept

    Ik ben echt benieuwd hoe ze die water droptower gaan doen... dat moet toch een serieuze klap geven als je daar beneden in dat water belandt? Daarvoor uiteraard die puntvorm, maar dan is er toch nog altijd de factor van gewicht lijkt me?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •