X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 19 van de 19

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Parkitect: de moeite waard?

    Toen ik enkele weken geleden de laatste Breaksection ontving, intrigeerde het artikel over Parkitect mij meteen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik na al die jaren nog liefst van al RCT2 speel. RCT3 en Planet Coaster heb ik uiteraard ook in mijn bezit, maar deze versies kunnen me niet zo bekoren.

    De graphics zijn uiteraard super en de mogelijkheden onbeperkt, maar ik vind na al die jaren nog steeds mijn draai niet in de 3D-besturing. Het liefst van al speel ik dus RCT2. Nu vroeg ik me af of iemand Parkitect al gedownload heeft? Is het de moeite waard?

    Thx voor jullie ervaringen te delen!

  2. #2

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Ik heb ook getwijfeld om het te kopen na het lezen van het artikel. Vooral het economisch aspect heb ik interesse in maar ik las wel dat het eerder beperkt was qua attracties. Dus ik ben ook benieuwd naar feedback hierover!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #3

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Is het een leuk spel? Zeker en vast. Je betaalt bijna niks momenteel voor parkitect (19,99), terwijl het spel nog steeds blijft uitbreiden omdat het nog steeds in ontwikkeling is. Via Steam word je altijd volledig op de hoogte gebracht van nieuwe ontwikkelingen en deze volgen elkaar vliegensvlug op! Ook qua management is het veel leuker opgezet dan Planet Coaster.

    Ondanks dat, blijf ik persoonlijk Planet Coaster 'leuker' vinden, puur qua realisme en bouwmogelijkheden (al is er in Parkitect ook enorm veel mogelijk natuurlijk). De coasterbuilder van Parkitect heeft wat weg van RCT, maar is net dat tikkeltje ingewikkelder doordat het realistischer bochtenwerk en dergelijke wil creëren. Ik heb al meermaals een achtbaan niet deftig kunnen afwerken omdat het maar niet wou verbinden met elkaar. Nu, dat zijn kleine bugs die het team achter het spel constant in acht nemen. En het spel verbeterd met de dag steeds meer en meer...

    ... Dus ben je een fan van RCT1/2, dan zeker dit spel kopen! Het heeft dezelfde vibe, maar er is zoveel meer mogelijk! Doen dus!
    Laatst gewijzigd door Belgiumcoasterfreak; 22-02-18 om 19:37.

  4. #4

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Hey klepje87!

    Het artikel over Parkitect in Brakesection Magazine was eentje van mij, en het doet mij erg veel plezier dat je ons artikel leuk vond!

    Ik blijf nog steeds bij wat ik geschreven heb in het magazine: een zeer leuk spel dat met passie gemaakt is, maar hou er rekening mee dat het een work in progress is. Zeker qua management overtreft het de andere games in z'n soort, en het voelt echt wel aan als een spirituele opvolger van RCT1/2, maar dan in een iets moderner jasje. Als je fan was van de eerste twee RCT's, maar niet zo van RCT3, Planet Coaster en andere 3D-ervaringen, dan is Parkitect zeker het overwegen waard.

    Qua hoeveelheid attracties en kraampjes is het spel nog aan de iets beperktere kant, maar er zijn best wel een aantal leuke en originele keuzes gemaakt voor de attracties die wél in het spel te vinden zijn (zoals een Tourbillon van ABC Rides, of een rodelbaan van Wiegand). Interessant is wel (zoals ook in het artikel stond), dat het spel volledig klaar is voor modding: dat wil dus zeggen dat andere spelers in de Steam Workshop ook attracties en decorstukken kunnen plaatsen, die je in jouw spel kan gebruiken. De andere spelers zorgen dus mee voor een diversere keuze in attracties.

    Ondertussen is het al enkele weken geleden dat ik het spel nog gespeeld heb, maar ik ben zeker dat er in tussentijd heel wat veranderd is en dat er een hoop zaken toegevoegd zijn. Elke maand komt er een grote update uit, waarin meestal ook nieuwe attracties te vinden zijn, en telkens een lange lijst van kleine veranderingen. De developers zijn nog steeds zeer actief bezig met het spel. Op hun blog kan je wekelijks zien waar ze mee bezig zijn. Of het z'n €20 waard is, moet je vooral voor jezelf afwegen, maar ik geloof zelf van wel; je krijgt immers nog heel wat maanden lang gratis en voor niks nieuwe attracties en andere updates bij in het spel.

    Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust!

    Nogmaals veel dank voor je interesse in ons artikel en ons magazine!

    Groeten,
    Bert
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  5. #5

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Bedankt voor de reacties!

    Ik was wel even aan het twijfelen, maar zal het mij aanschaffen via Steam. Zeker nu ik met een spierscheur thuis zit, kan het van pas komen. Ik ben benieuwd!

  6. #6

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Het lijkt mij vooral een spel dat draait puur om het plaatsen om shops en rides, zonder enige vorm van thematisatie of architectuur. Jammer, want die laatste twee zaken maken RCT2 zo geniaal voor mij, Parkitect lijkt op een flauw afkooksel gemaakt voor de smartphone.

  7. #7

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Het lijkt mij vooral een spel dat draait puur om het plaatsen om shops en rides, zonder enige vorm van thematisatie of architectuur. Jammer, want die laatste twee zaken maken RCT2 zo geniaal voor mij, Parkitect lijkt op een flauw afkooksel gemaakt voor de smartphone.
    Beste Phadd-F,

    Daar vergis je je in! Thematisatie is net een heel belangrijk aspect van het spel. De bezoekers kunnen namelijk zien waar je thematisatie is. De thematisatie dient om je (noodzakelijke) backstage te verstoppen. Als bezoekers deze backstage zien, zullen ze je park slechter beoordelen. Thematisatie is dus net veel belangrijker geworden dan het in de RCT-franchise was. Parkitect is naar mijn mening allesbehalve een flauw afkooksel (en het is bovendien niet beschikbaar voor smartphone). Zou het kunnen dat je even verwart met RCT Mobile?

    Groeten,
    Bert

  8. #8

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Je gaat me echt niet wijsmaken dat de thematisatie opties uitgebreider zijn dan bij RCT2, laat staan dat ze er mooier uitzien. Parkitect oogt erg kitsch en cartoonesk, niet echt een uiterlijk waarin je thematisatische meesterwerken in kan produceren. Ik laat me graag verrassen maar ik denk niet dat Parkitect even mooi werk kan opleveren als de RCT2 parken die je op New Element terug vind.

  9. #9

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Klopt, dat is voor mij ook de reden waarom ik vasthoudt aan RCT2. De 3D versies vind ik niet zo mooi, te speels imo, en Parkitect is té nostalgisch, doet me eerder denken aan transport tycoon dan aan rollercoaster tycoon.
    Waarschijnlijk zal de besturing en het management wel beter zijn, maar puur op zicht van screenshots overtreft RCT2 (en al zeker de NEDesign community) Parkitect toch op vlak van details van thematisatie.

    Bij RCT2 zien de gasten trouwens ook het thema en als er nieuwe attracties gebouwd worden, deze maken ook deel uit van je parkrating. Ook je attracties zullen anders geschaald worden in functie van het aanwezige of afwezige thema.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 24-02-18 om 12:28.

  10. #10

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Je gaat me echt niet wijsmaken dat de thematisatie opties uitgebreider zijn dan bij RCT2, laat staan dat ze er mooier uitzien. Parkitect oogt erg kitsch en cartoonesk, niet echt een uiterlijk waarin je thematisatische meesterwerken in kan produceren. Ik laat me graag verrassen maar ik denk niet dat Parkitect even mooi werk kan opleveren als de RCT2 parken die je op New Element terug vind.
    Juist die grafische stijl is wat mij er vooralsnog van weerhoudt om Parkitect aan te schaffen. Qua theming kan ik me voorstellen dat er nog veel toegevoegd wordt, zeker als de Steam Workshop eenmaal opent zullen de opties veel uitgebreider zijn dan met RCT2. Maar de grafische stijl voelt voor mij nog steeds aan als zo een flash-spel dat je vroeger in je browser speeld of - inderdaad - als een smartphone spel. Het is deze stijl die een bepaalde "feel" geeft die ik vooralsnog niet mag.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Bij RCT2 zien de gasten trouwens ook het thema en als er nieuwe attracties gebouwd worden, deze maken ook deel uit van je parkrating. Ook je attracties zullen anders geschaald worden in functie van het aanwezige of afwezige thema.
    Bij RCT2 zien ze enkel of er thema objecten in de buurt zijn. Een mooi gebouw zien ze echter niet. Als ik de uitleg hierboven goed interpreteer zien zij bij Parkitect daadwerkelijk verschil in type en niveau van theming. Het gedeelte om backstage zaken (die in RCT2 niet eens bestaan) weg te werken (inclusief de uitgebreideren management functies) spreken me dan weer wel enorm aan.

    @pretparkfan2.
    Zijn er ook missies in Parkitect? Een sandbox spel verliest ergens toch al heel snel zijn aantrekkelijkheid. een doel te hebben speelt toch mooier (ook als ik een Sandbox in RCT2 maak, stel ik altijd iets van een doel in).

  11. #11

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    @pretparkfan2.
    Zijn er ook missies in Parkitect? Een sandbox spel verliest ergens toch al heel snel zijn aantrekkelijkheid. een doel te hebben speelt toch mooier (ook als ik een Sandbox in RCT2 maak, stel ik altijd iets van een doel in).
    Die zijn er op dit moment nog niet. MAAR die komen zeker nog. In mijn gesprek met de hoofddeveloper wist hij mij te vertellen dat ze die pas in het laatste stadium van de ontwikkeling willen toevoegen, omdat ze op dit moment nog voortdurend dingen aan het uitbalanceren zijn. Missies ontwikkelen zou op dit moment dus nog niet veel nut hebben. Op dit moment is er dus enkel sandbox, maar ook daarmee kan je je heel wat uren vermaken, geloof mij.

    Hoe de theming in z'n werk gaat, kan je lezen in blogpost 165 en 166 via deze link: http://themeparkitect.tumblr.com/page/2
    Het gaat dus echt wel verder dan RCT2.

    Bovendien worden er nog steeds heel veel thematische elementen aan het basisspel toegevoegd. Het openen van de steam workshop heeft daar geen invloed op (die is op dit moment al open, als ik het goed heb).

    Voor mij voelde het spel ook helemaal niet aan als een flashspel en echt wel zeer vlot. Of de tekenstijl iets voor jou is, dat is iets persoonlijk natuurlijk, maar het is alleszins sterk gebaseerd op RCT, naar mijn aanvoelen.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  12. #12

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    Hoe de theming in z'n werk gaat, kan je lezen in blogpost 165 en 166 via deze link: http://themeparkitect.tumblr.com/page/2
    Het gaat dus echt wel verder dan RCT2.

    Kom kom, Parkitect gaat nooit pareltjes opleveren in die mate dat RCT2 heeft gedaan en doet. Daarvoor is de stijl alleen al te cartoonesk. Leuk dat je met de developer hebt kunnen praten maar ik geloof niet in zulke PR praat. Er is imo maar één pretparkspel dat RCT2 overstijgt en dat is Planet Coaster. De rest probeert maar faalt. Parkitect lijkt op niets meer dan een cartooneske rip-off van RCT2. Dan blijf je beter bij het origineel.
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 25-02-18 om 09:19.

  13. #13

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Ik denk dat er een groot verschil is qua insteek. Parkitect wil volgens mij meer de focus leggen op management van een pretpark dan RCT2. Het thema is vooral nodig om het park beter te maken en dus de game interessant. Bij RCT2 is het thema minder nodig voor je park, maar is het thema mettertijd uitgegroeid tot het belangrijkste aspect van het spel, zie de nu nog bestaande community die voornamelijk focust op hypergethematiseerde parken/attracties. Parkitect is qua graphics echter speelser en cartoonesk, maar net daardoor zal het nooit de looks bereiken die sommigen kunnen bieden met RCT2. Dus spirituele opvolger zou ik het niet noemen, eerder een neef van de RCT/RCT2 franchise.

  14. #14

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Rotsen vind ik alvast mooier:



    En blijkbaar kun je best charmante parkjes zetten met de beperkte mogelijkheden die het spel nu nog heeft:


  15. #15

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Ik snap niet dat sommige het cartooneske net een ergernis vinden, aangezien RCT(2) naar mijn mening daar niet veel beter in is. Plus, net als RCT2 is dit spel modbaar (wat ik een groot gemis vind bij Planet Coaster) en niet onlogisch zijn het bijna dezelfde ontwikkelaars zoals ShyGuy die nieuwe decorstukken momenteel ontwerpen voor het spel. Toch wel enkele bekende mensen die al wat mod-werk leveren voor het spel, net als in RCT. Ik geef het spel wel een kans, het is gewoon duidelijk nog aan het groeien.

  16. #16

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Ik snap niet dat sommige het cartooneske net een ergernis vinden
    Je hebt meerdere manieren om cartoonesk uit te beelden. RCT2 was redelijk korrelig, Parkitect is eerder flashy. Dat geeft toch wel een belangrijk verschil in "feel"

  17. #17

    Re: Parkitect: de moeite waard?

    Ik heb het spel gisteren gedownload en beginnen spelen. Het is inderdaad een totaal ander spel dan Planet Coaster en lijkt verrassend goed op RCT2. Je voelt duidelijk dat het spel nog in opbouw is, getuige het beperkt aantal kant-en-klare-attracties. Dit opent uiteraard de deur om onbeperkt zelf attracties in elkaar te steken. De grafics zijn zoals eerder gezegd een paar niveau's minder dan PC, maar zijn in vergelijking met RCT2 er toch wel op vooruit gegaan, vooral detaillistischer.

    De grote troef vind ik het managementaspect van het spel. Het is verbazingwekkend om te ontdekken waar de ontwikkelaars allemaal aan gedacht hebben. Het ondergronds buizensysteem om de depots te bevoorraden bijvoorbeeld. Vanuit het hoofddepot moet je een geheel van ondergrondse buizen koppelen naar aparte depots, waar rondhalers de voorraad van de winkels gaan oppikken. Want geen voorraad in het kraampje, betekent niets verkopen. Vooral de randzaken maken het heel realistisch om te spelen: wie denkt er nu dat de grondstofprijs van ballonnen plots stijgt of daalt?

    Ondanks de korte periode dat ik nog maar heb kunnen spelen, ben ik wel overtuigd van dit spel. Ideaal pretparkspel voor een boekhouder :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •