X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Deel 1: Vlucht + Seaworld Orlando
    Deel 2: Bush Gardens Tampa Bay
    Deel 3: Universal's Vulcano Bay
    Deel 4: Universal Studios Orlando

    We verlaten Kings Cross Station, onbewust van wat ons te wachten stond. Terwijl ikzelf helemaal in spanning stond omdat ik naar één van dé parken trek die ik al jaren wou bezoeken, is mijn vrouw getroffen door een vloed aan nostalgie. De gehele cabine op de Hogwarts Express is een identieke kopie waar voorheen de drie Britse K3-tovernaars jaren hun nieuw schooljaar in startte (of toch bijna altijd, laat ik het zo zeggen). Dat en het idee dat ik binnen enkele minuten oog in oog zal komen te staan met Hogwarts itself... Island of Adventures, here we come!

    In mijn vorig verslag was al duidelijk dat zowel mijn vrouw als ik best 'Harry Potter'-minded zijn. Om dan in dergelijke extase te kunnen rondlopen in deze droomwereld - en dan nog in een pretpark ook - is gewoonweg mind-blowing! Maar daar zitten wij dan, op een treintje naar een verzonnen tovenaarsschool. 'The Hogwarts Express' is dus eigenlijk best een extreem leuke multifunctionele attractie. De rit is best kort, en de effectieve attractie ervaring zal misschien voor sommige betwistbaar zijn of het al dan niet de moeite waard is, maar het concept is wel erg geslaagd. Het doet wat het moet doen: een transportmiddel tussen twee parken zonder de magie volledig te doorprikken. Een gegeven wat in veel parken niet eenvoudig is, aangezien je niet elke vorm van backstage kan wegstoppen. Je blijft in het magische sfeertje hangen en voor je het al bij al goed beseft, sta je in een compleet ander pretpark.



    Island of Adventures (what's in a name) geeft al onmiddellijk een erg positieve en sterke indruk op zowel mijzelf als mijn vrouw. Zij is helemaal in haar nopjes als ze op 'Hogsmeade Station' staat, ik kan mijn ogen niet afhouden van al dat B&M staal dat krulde over en naast het perron. Het heerlijke B&M gegrom gaf dan ook instant kippenvel! De massastroom stapt in snelle passen het perron af. Wij worden, samen met een hoop natte Amerikanen en andere toeristen (het had dan weer eventjes geregend/gestormd/whatever you wanna call it), rechtstreeks naar 'Hogsmaede' gestuurd. En dan daar, in de verte, zie je het kasteel in zijn schoonheid blinken! Wat een perfect uitgevoerde force-perspective is dit! Geheel Hogwarts lijkt magistraal immens, net als in de films. Ook al besef je goed genoeg dat dit allemaal maar schijn is. Dit pronkstuk verbergt onze eerste attractie van het park: 'Harry Potter and the Forbidden Journey'.



    Net als 'Gringrotts', en elke andere grote attracties in Universal (WHY? Make it stop!), worden wij verplicht om ook hier weer een locker te huren. Laat mij je zeggen dat het allesbehalve aangenaam is om zoiets te huren als je in een dampend kot moet vechten voor een lege locker en dan nog moet hopen dat die stomme vingerscans hun werk willen doen. Leek wel een apocalyptisch gebeuren daar: schreeuwende kinderen, bijna vechtende ouders, gedram en gedreun... Maar door wat tactisch en assertief te werk gaan, waren wij hier gelukkig na vijf minuten weer buiten en konden wij onmiddellijk aansluiten in de wachtrij. 45 minuten stond er op de teller, wat nog te doen was voor de hoeveel mensen dat in het park waren op dat moment. Er was ook een Single Riders line, maar mijn vrouw wil mij hier toch zeker bij vergezellen en heb mij laten vertellen dat de wachtrij het bekijken waard was. Met schrik dat wij in de Single Riders hier niets van konden opvangen (wat later niet bleek te zijn, want deze loopt vaker naast de effectieve wachtrij), zijn wij maar gewoon eens gaan wachten. Part of the hobby I guess? Nu, de wachtrij was inderdaad zeker geen straf. Tijdens die drie kwartiertjes werden wij getrakteerd op enkele bekende decorstukken in het kasteel, als ook enkele erg indrukwekkend uitgewerkte zalen die interactief waren met de bezoekers. Zo voerde verschillende schilderijen conversaties met elkaar, en deze waren dan ook niet steeds monotoon dezelfde. Leuk detail! Voor dat ik de attractie betrad, wist ik al een beetje wat de attractie technisch eigenlijk inhield. In 2010 was ik als tiener net ietsje te nieuwsgierig en zag ik de Kuka-armen al via een backstage foto. Maar heeft het de ervaring gebroken? Helemaal niet! Beide kruipen wij op de wat krappe stoeltjes, geen idee hoe wij deze constructie zullen overleven. Maar man oh man, wauwie! Wat een attractie! De attractie combineert alles wat een Darkride zou moeten hebben: (special) effecten, oncontroleerbaarheid, erg overtuigende animatronics,... Voeg daar nog een sausje sterke storytelling en een korrel chaos aan toe en je hebt 'Harry Potter and the Forbidden Journey'. Puur qua Darkride waren wij het beide eens: dit is het beste dat Universal of misschien zelfs Orlando te bieden heeft.



    Ergens begreep ik hier toch iets niet. Hoe komt het dat Universal in 2010 dergelijke prachtige attractie wist te ontwikkelen, welke doorgaans nog steeds een people-pleaser is, om dan de laatste jaren te vervallen in enkel screenbased attracties die elk in zekere zin een kopietje zijn van elkaar. Onbegrijpelijk.



    Het regende nog steeds pijpenstelen (ja, je zou het niet zeggen op deze foto's, maar uiteraard zijn deze niet zo chronologisch) en vreemd gezien stond er voor 'Ollivanders' geen kat te wachten (was ook buiten wachten zonder afdak), dus sloten wij maar aan. Binnenin sta je oog in oog met de toverstokken-verkoper die één iemand uit het publiek plukt en de geschikte stok probeert te vinden. Hoe entertraining het een beetje was, bijster veel stelde het niet echt voor. Nadien werden wij onmiddellijk in de eerst grenzende Giftshop gedropt, toevallig vol met van die fake plastic stokjes als in Diagon Alley. Neen, bedankt. Je merkte hier toch wel dat Universal de populariteit flink had onderschat bij de bouw van deze zone in 2009/2010. De winkels in Hogsmeade waren beduidend kleiner en beperkter dan in Diagon Alley, wat al heel snel een té druk gevoel gaf. Gelukkig dus dat ze dit in 2014 hadden aangepakt, want hier was het met momenten niet te doen.

    Mijn zin naar souvernirsshoppen was wat overgewaaid en er stonden nog twee stukjes B&M-geweld op mij te wachten in dit gebied. Enkele weken/maanden voor ons Amerikaans avontuur, waren er al geruchten dat dit park zijn twee enorm bekende duellerende B&M Inverted Coasters aan het einde van hun Latijn waren. Middenin onze vakantie kwam dan ook het ultiem verdikt, de baan sloot vergoed in september. Ik moest en zou beide legendarische banen gedaan hebben. Het beeld van beide banen staat al jaren op mijn netvlies gebrand en ik moest koste wat het kost deze ervaring eens meemaken. Geluk had ik dan ook dat ze beide op dat moment nog vrolijk hun rondjes reden, zijnde niet duellerend helaas. Ondanks het thema van 'Dragon Challenge', wijlen Dueling Dragons, in zekere zin wel aansloot op het Harry Potter gebeuren, merk je doorheen de attractie en zijn omgeving dat dit eerst totaal niet de bedoeling was. Het kasteel dat beide stations omvat, heeft helemaal niets weg van geen enkele Harry Potter film. Hoe fijn en vooral sinister ik de wachtrij/catacombe vond, ik kan mij wel vinden met het argument dat de link tussen de films en deze ride erg vaag waren. Ook het station zelf is duidelijk anders uitgewerkt dan wat ze nu wouden proberen te creëren. De grootste troef van beide banen was toch wel de immense capaciteit. Erg veel mensen schoven aan voor deze beestjes, maar eenmaal je de gigantisch lange wachtrij uitgewandeld (!) had, kwam je in een stationsgebouw waar het volk aan een insane tempo werd weggewerkt. Van wachten was, buiten aan de metaaldetectors, dus geen spraken! Net voor je de attractie zou betreden, kon je kiezen tussen twee kampen: Chinese Fireball (rode baan) of de Hungarian Horntail (blauwe baan). Eenmaal op beide banen zie je pas echt wat voor een fantastische dynamiek er moest geweest zijn tussen beide als ze gelijktijdig over de rails zouden knallen. Nu dit niet het geval was, moet ik eerlijk bekennen dat het 'unieke' van de banen wel ervan af was. Desondanks waren het beide echte standalone top rollercoasters van hoog niveau. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dit ik geen uitgesproken voorkeur had voor een van de banen omdat ze toch beide een erg verschillend ritverloop, en bijgevolg verschillende ervaring, hadden. Beide waren het Old School B&M Inverteds met een grote portie intensiteit en snelheid. Het deed dan ook enkele maanden later enorme pijn om de metaalschaar zijn gaan gang daar te zien gaan. Ik gaf na enkele rerides op beide banen de constructie nog een laatste blik... Rest In Pieces Dragon Challenge!



    Je kan het waarschijnlijk al raden, maar het vrouwtje heeft in de tussentijd nog wat winkeltjes afgespeurd naar goodies. Gek genoeg had zij in de tussentijd Ollivanders nogmaals gedaan, in de hoop dat ze er deze keer wel uitgeplukt zou worden. Met succes zo bleek! Zelf gaf zij aan dat het wel eens fijn was om te doen, maar het blijft belachelijk hoeveel ze achteraf voor zo een plastic stukje brol durfden vragen. Ze probeerde haar na de show eentje aan te smeren, al hield ze het daarna voor bekeken. Ik kan mij wel inbeelden dat dit met kinderen minder makkelijk lijkt te gaan, want het is dan zogezegd 'hun' stokje. Achja, we laten Harry Potter dan maar voor wat het is, tijd voor wat nieuws! Terug een trip down memory lane: 'Jurassic Park'!





    Met de machtig herkenbare muziek van John Williams betreed je natuurlijk dit gebied in pure euforie. Dat er rechts van je (als je via Harry Potter het gebied betreed) een gigantisch showgebouw staat van Harry Potter, laten we even achterwege. Buiten de pure nostalgie in de Gift Shops en de leuke fotopunten en interactiemomenten met enkele bekende dino's, kom je naar dit gebied met één bepaald doel: 'Jurassic Park River Adventure'. De attractie neemt je mee op eenzelfde tour als de jeeptour in de eerste film (enkel is deze natuurlijk op het water) en surprise surprise, ook deze loopt fout af. De attractie zelf vond ik een pracht voor de ogen. De animatronics zien er stuk voor stuk beeldig uit en de finale van de attractie is gewoonweg fantastisch! Echt, een dijk van een waterattractie, al kwamen wij er vreemd genoeg kurkdroog uit (de miezer regen niet meegeteld natuurlijk).





    De meest recente attractie van het park, 'Skull Island: Reign of Kong', staat nogal gek gelokaliseerd. De attractie op zichzelf is een eigen themagebied (wut), ondanks het letterlijk kleeft aan Jurassic Park. Best eigenaardig, al is het een geluk dat beide in eenzelfde atmosfeer zitten waardoor er geen gigantische clash bestaat tussen beide. We betreden samen de wachtrij zonder echt te weten wat wij moesten verwachten... De beschrijving en het aanzicht doet denken aan zo een Immersive Tunnel als in Bobbejaanland of Movie Park Germany, maar desondanks maakt mij dat wel enthousiast. Als Universal met dergelijk type attractie al niets weet te creëren, dan zou het hele concept voor mij de vuilbak in mogen. De wachtrij zelf is best mysterieus, met her en der al wat bekendere props uit voorgaande King Kong films. We worden verzocht een truck in stappen en een 3D bril op te zetten, en zo kicken de verwachtingen terug naar een 'Forbidden Caves'-niveau. Oh boy... wat gaat dit worden. Uiteindelijk toch licht positief. Deze truck rijdt effectief wel rond op basis van een Trackless-Darkride systeem, ondanks het onderweg wat schermen tegenkomt (die wel beduidend overtuigender zijn natuurlijk) en dus stil blijft staan. Zeker het einde van de attractie sprak mij wel aan, zonder al te veel spoilers weg te geven. Maar om nu te zeggen dat het een topattractie is? Neen dat niet. Blijf dergelijke dingen maar niks vinden. Dus goed voor één keertje, maar niet dat ik het telkens opnieuw zou willen doen.



    De weergoden waren ons net op het juiste moment gunstig. De heerlijk tropische zon droogt onmiddellijk alles op, lachend in een mooie blauwe hemel. Geen beter moment dus om beide, en laatste, waterattracties van het park te mogen beleven. We stappen het themagebied 'Toon Lagoon' binnen en onmiddellijk heb je dat populaire aangezicht van 'Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls' laatste grote drop(s). Ik denk dat dit zo een beetje dé bekendste Logflume is op deze planeet, toch voordat Chiapas gebouwd en geopend werd. Beide Logflumes lijken ook wel sterk op elkaar: Een finale drop met een airtime hill, bootjes met awkward veiligheidsbeugels en met momenten overdreven nat. Al kan je bij deze attractie wel stellen dat die 'bijna' geschrapt mag worden... Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls is altijd soaked! Wat een ritje was mij dat! Ik had Chiapas taferelen verwacht, maar dat mag je echter niet doen. Toegegeven, thematisch gezien is deze tijdens de rit niet zo sterk als zijn Duitse aanhanger. Maar nat is deze zeer zeker wel. En dan praat ik nog niet over de 'natheid' van de drops. Watersproeiers spuiten los op je gezicht, watergordijnen gaan niet zoals in Europese parken uit als je het benaderd, maar blijven doodleuk verder op je neerspatsen. Soms tot het overdreven toe... Als je dus nat wil worden, is deze Flume een welgekomen geschenk. You WILL get soaked! Dan moet je weten dat je in deze attractie niet verplicht werd een locker te nemen. Geluk dat wij dat gedaan hadden alvast!





    En dan was het nog niet gedaan. Zijn overbuur is niet voor niets de meest beruchte Rapid River ter wereld! 'Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges' waarschuwt al ver voor je de wachtrij instapt dat je dit niet 'zomaar voor de lolz' moet gaan doen. Voor de ingang zie je namelijk al een hoop mensen ofwel jassen en poncho's massaal aandoen, of net bijna al hun kleren uitzwieren om deze vakkundig uit te wringen. Met voldoende vertrouwen stappen wij de Rapid River in, erger dan de vorige attractie kan het toch niet zijn? Neen? WRONG! Dit ding is geschift en geeft je geen enkele seconde rust. Ofwel word je nat door de metershoge golven die op je afkomen, ofwel zorgen tactische watereffecten voor de nodige douches... En als dat nog niet genoeg is, kunnen omstaanders je nog gratis natmaken met enkele waterpistolen aan de kant van de rivier... We dachten dat wij uit deze hellhole verlost waren toen wij de lifthill zagen opdoemen, meestal het rustigste en saaiste stuk van een Rapid River... WRONG AGAIN! Koste noch moeite werd gespaard om die ook vol te proppen met watersproeiers en emmers. Als je dan toch eindelijk de uitgang van de attractie overleeft, bezit je hetzelfde equivalent van een vod: even doorweekt en verrimpelt! Schaamteloos heb ik dan ook maar mijn T-shirt uitgewrongen, het gewicht van het water was echt niet te houden. De poncho van het vrouwtje was dan net wat beter bestemd tegen al dat nat gedoe. Maar de attractie was zowel lachwekkend, hilarisch leuk als beangstigend nat. Fantastisch, maar zoiets zou nooit bij ons werken denk ik dan!





    Hopend dat wij (en in het bijzonder vooral ik) snel opdrogen, verlaten wij tevreden Toon Lagoon. Nu is het terug tijd voor het echte werk! 'Marvel Super Hero Island' lijkt zo gek op zijn plaats hier nu Disney volledige eigenaar is (of toch bijna) van de gehele franchise. Nu, dat kon Universal destijds niet weten, al hadden ze zich toch beter gehouden aan het eerder geplande DC-Comics themagebied? Dat is vijgen na Pasen natuurlijk. Tijd voor weer een lang geanticipeerde Darkride: 'The Amazing Adventures of Spider-Man'. Als ik andere hun Tripreports las, werd dit vaker bekroond als het neusje van de zalm van Island of Adventures. Het zou dé beste Darkride ever moeten zijn... Ikzelf geef het een kans en loop, alleen, de Single Riders Line in (die maar vijf minuten bedroeg in totaal). Zij hield het voor gezien, aangezien deze attractie ook sinds kort 3D-brillen bezit. En weet je, dat doet enorme inbreuk aan de attractie vond ik persoonlijk. Visueel is de attractie enorm sterk gemaakt. Scène na scène is er actie gevuld met de nodige vleug humor. Ook is er slim omgegaan met enkele vormen van optische illusie en is het decor in sommige scènes echt prachtig. Toch... Het deed mij op het einde niet veel. De attractie is té vergelijkbaar met Transformers (of eerlijk gezegd andersom), waardoor de magie voor een groot stuk verloren gaat. Ook de brillen maken sommige scènes echt onnodig duister, wat wel inbreuk deed aan de algemene ritbeleving. Why oh why moesten ze dit weer nodig een 3D-upgrade geven, het blijft mij een raadsel. Ik kan mij goed inbeelden dat deze attractie perfect was zonder die achterlijke brillen, maar nu deed het mij helaas niet veel. Dat ze die dingen maar voor altijd weghouden van Harry Potter and the Forbidden Journey, want gelukkig is dit een van de weinige Darkrides in Universal zonder die 3D-misbaksels. Thank God!



    'Doctor Doom’s Fearfall' zijn zo een S&S droptorens waar ze er in Europa ook genoeg van hebben staan. Neem er dan bij dat die dingen maar een bedroevende capaciteit hebben en hier dus bijgevolg een grote wachtrij stond... Laat maar. Of, dat zou je kunnen denken. Iets wat verrassend genoeg niet veel mensen beseffen, is dat deze droptorens ook een Single Riders Line hebben. Echter, deze zit toch wel heel mooi verborgen. In de Arcade links van de attractie ingang ligt de uitgang van de attractie dat tevens fungeert als ingang voor de Single Riders Line. Net naast deze uitgang hangt namelijk een klein bordje 'Single Riders Line' te pronken, maar geen kat dat daar oog naar heeft. Je kan dan dus doodleuk tegen de richting van de uitgang inlopen om dan inderdaad halfweg een tweede bordje met een pijl te vinden die je dan leidt naar een Single Riders Line. Nooit heb ik hier meer dan twee of drie andere bezoekers in zien staan, ondanks de eigenlijke wachttijd voor de ride vaak tot 45/60 minuten aangeeft. En je zou denken "Ze zeggen niet dat deze rij bestaat", maar net in tegenstelling tot bij andere attracties riepen ze constant rondom de attractie af dat er ook een Single Riders Line is aan de uitgang. Misschien geen kat die weet waar de uitgang is? Kan. Alvast, ik was dus na minder dan vijf minuten al in de attractie, en dat was eigenlijk altijd het geval als wij de attractie voorbijkwamen. De attractie zelf is niet anders dan andere S&S-torens (buiten de intro met Doctor Dooms stem is wel geinig), maar deze handige tip maakt de attractie toch wel een pak toffer dan hij eigenlijk was.



    Als ik tegen iemand Island of Adventures zou zeggen, denkt het gros van deze mensen onmiddellijk aan één welbepaalde attractie: 'The Incredible Hulk Coaster'. Ondanks de 'Coaster' in de huidige attractienaam even overbodig is als 'The Ride' in veel andere attracties, snap je denk ik wel over welke achtbaan ik het had. Maar nog voor wij aan de baan waren, kreeg ik een flashbackske naar mijn eerdere ervaring in Bush Gardens met SheiKra. Dicht wegens opkomende storm. Nooo waaaay! Vastberaden als ik was, bleven wij wel aan de ingang van de attractie staan (ondanks zij weer ging passen voor dit ding, nu had ze wél geteld hoe vaak het overkop zou gaan!). Het moest maar gebeuren dat hij open zou schieten net als ik daar zou staan natuurlijk. En jawel, lucky me, tien minuten later geven ze het een go en is het een race 'om ter eerste'. Hilarisch. De baan zelf was even fabelachtig als ik hem had voorgesteld. De launch is lekker speciaal en wat daarop volgt is weer een rasechte B&M klassieker die nog eens botersoepel zijn parcours aflegt. De recente retrack had dus duidelijk zijn vruchten afgeworpen! Helaas deed ik de baan maar één keer gedurende het gehele verblijf (had altijd een kolossale wachtrij, ook de Single Riders Line, dus die ene keer was evenveel geluk hebben als de lotto winnen op dat moment) maar de TLC dat de baan heeft gehad maakt dat hij zeker nog vele jaren in het park zal slijten.



    Vaarwel wereld van de Disney-superhelden (heuheu), hallo bizarre wereld van Dr. Suess: 'Seuss Landing'. Buiten wat 3D animaties die recent werden uitgebracht zoals 'The Lorax', is dit hele gebeuren mij totaal onbekend. Dr. Seuss is ook iets typisch uit Amerika, dus wij beide waren totaal niet mee in het verhaal. Thematisch gezien was het wel allemaal erg vrolijk en speels gemaakt, dus op dat vlak kon het ons in zekere zin wel smaken. Het themagebied bestaat vooral uit kinderattracties, waarvan wij maar eentje deden: 'The Cat in the Hat'. Erg veel weet ik hier niet meer van (tand des tijds zeggen ze dan wel), maar ik weet nog dat ik dit eigenlijk een erg geslaagde Darkride vond. Een beetje een klassieke Darkride, met een al even grappig maar absurd verhaal. Toch is het de moeite om te doen (al is het maar om schaduw op te zoeken). Surplus: hier stond ook nooit echt veel andere mensen te wachten.








    Nog één themagebied resteerde nog over op de To-Do lijst. Resteerde, in de letterlijke zin van het woord, want 'The Lost Continent' is nog maar een samenraapsel van wat het ooit was. Voor Hogsmeade zijn intrede deed, was Dragon Challenge nog onderdeel van dit gebied wat het toch een stuk groter maakten. Nu bezit dit gebied nog één echte attractie, een show (die ik niet gezien heb wegens te veel slechte reviews) en wat eetgelegenheden. Die attractie, 'Poseidon’s Fury', is er wel eentje die tussen de hoop topattracties zeker niet vergeten mag worden. Enkele jaren eerder deed ik al 'Templo del Fuego' in Port Aventura en ik was hier toch sterk van onder de indruk. Deze versie in Island of Adventures zou daar het broertje van zijn, dus ik was hier zeer benieuwd naar. Kort voor mijn verblijf had ik wat reviews gelezen (zonder te veel spoilers te verklappen uiteraard) en viel op dat dit de attractie was waar het meest werd op bezuinigd qua effecten en dergelijke (evenzeer in Port Aventura grappig genoeg). Desondanks was daar tijdens de ervaring niets van te merken! Dit was echt een erg indrukwekkende ervaring met effecten die ik nog nooit elders gezien had! Een diepe indruk liet het wel na, zowel bij mij als mijn vrouw! Hij ligt daar nu dus wat verloren in een themagebied dat de meeste van zijn pluimen verloren is, toch raad ik iedereen aan om dit eens te doen. Echt de moeite!










    Dit park is echt de topper van de drie Universal-parken. Het bezit bijna al de grootste toppers van het Resort en vult het al fantastische aanbod van Orlando alleen maar verder aan. Zeker één van mijn favorietjes!



    Na enkele malen, op verschillende dagen, dit park bezocht te hebben was het tijd om te gaan. Via 'Port of Entry' (ironisch het laatste gebied dat ik nog niet ter spraken bracht) verlieten wij het park. Als je hierdoor wandelt, merk je waar Toverland zijn inspiratie haalde voor hun nieuwe zone. We begaven ons naar hun hotel voor onze laatste nacht. De dag nadien zouden wij ons na een weekje verblijven in dit Doubletree by Hilton hotel uitchecken om daarna koers te zetten naar de magische wereld van Disney World waar wij negen dagen helemaal los konden gaan! We maakten eerst nog twee kleine tussenstops op de weg naar de wereld van de muis, maar dat is voor een ander verslag!Tot dan
    Laatst gewijzigd door Belgiumcoasterfreak; 25-02-18 om 14:47.

  2. #2

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Bedankt voor dit geweldig verslag.

  3. #3

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Bedankt voor dit tripreport. Een park dat hoog op de wishlist staat en zo te lezen en zien alleen maar terecht.

  4. #4

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Bedankt beide!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Bedankt voor dit tripreport. Een park dat hoog op de wishlist staat en zo te lezen en zien alleen maar terecht.
    Meer dan terecht! IoA vond ik leuker puur doordat ik mij veel meer in een echt themapark waande dan in Universal Studios. Toch, IoA was niet mijn favoriete park in Orlando. Maar inderdaad, echt een must-do!

  5. #5

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Hogwarts Express is misschien wel één van de meest interessante attractie-concepten die er is. Ik weet er niet heel veel van, maar wel het basisprincipe dat je hier ook neerpent, en ik vind het bestaan ervan enorm fascinerend. Het is een beetje zoals het vlot dat Bobbejaanland ooit beloofd had te bouwen om de twee junglezones met elkaar te verbinden .

    Je merkte hier toch wel dat Universal de populariteit flink had onderschat bij de bouw van deze zone in 2009/2010. De winkels in Hogsmeade waren beduidend kleiner en beperkter dan in Diagon Alley,
    Zonder te pretenderen een kenner op dit vlak te zijn - ik dacht eens gehoord te hebben dat de 'compactheid' van deze zone een eis was van Rowling zelf? Ik meen zelfs toen begrepen te hebben dat niet Universal maar Disney een Harry Potter-gebied wilden openen, maar dat Rowling zich niet kon vinden in de schaal van het project. Ik durf het niet als feit te verkopen, het is gewoon iets dat ik ooit gelezen heb. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

    Bedankt voor het uitgebreide TR.

  6. #6

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    Ik verslind deze tripreports ook steeds vrij snel nadat ze verschenen zijn. Het is altijd leuk om te horen hoe parken met naam en faam ergens ver weg van hier, beleefd worden door iemand van hier. Prachtig dat je die Dueling Dragons nog hebt kunnen doen! Die sloop vond ik toch een van de dieptepunten van 2017.

    Je vertelstijl is soms wel een beetje fragmentarisch of van de hak op de tak springend. Ik kan er niet juist de vinger op leggen waardoor, maar soms houdt je verhaal me niet voldoende bij de les om er in één ruk door te lezen tot het einde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zonder te pretenderen een kenner op dit vlak te zijn - ik dacht eens gehoord te hebben dat de 'compactheid' van deze zone een eis was van Rowling zelf? Ik meen zelfs toen begrepen te hebben dat niet Universal maar Disney een Harry Potter-gebied wilden openen, maar dat Rowling zich niet kon vinden in de schaal van het project. Ik durf het niet als feit te verkopen, het is gewoon iets dat ik ooit gelezen heb. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
    Ik heb dat verhaal ook gehoord. Voor Disney was het een absolute voorwaarde dat ze zo'n gebied met brede lanen zouden kunnen ontwikkelen. Naast de eis over de compactheid geloof ik dat ze ook zei dat er nooit merchandise van Harry potter zelf in winkels in dat gebied zou mogen verkocht worden omdat dat verhaalgewijs niet klopt. In een toverstokkenwinkel of eender welke andere winkel op pakweg de Wegisweg zou het absurd zijn om 'dreuzelkleren' te verkopen met harry potter prints of dergelijke. Is dat ook het geval?

  7. #7

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Universal's Island of Adventures

    @ Ignace: Dat verhaal van J.K. heb ik ook al eens horen vallen. Ik vermoed dat dit ook klopt. Zij vond het ook maar niks dat Dragon Challenge geïntegreerd ging worden in het gebied, iets wat nu zijn vruchten heeft afgeworpen helaas. Ondanks het gebied, en zijn unieke souvernirs, best gezellig is, is het niet altijd even goed bestand tegen de drukte die ze in Orlando gewoon zijn. Diagon Alley leende zich dan ook beter om wat uitgestrekter te zijn en dat merk je wel onmiddellijk. Veel meer ademruimte en smalle verlaten gangetjes. Iets dat ik in Hogsmeade wel wat miste (want in de films is dit dorpje ook echt wel groter dan wat er in Universal staat denk ik dan).

    @Pretparkfreak7: Inderdaad, vond deze ook niet echt eenvoudig om te schrijven. En ik vrees dat de volgende TR's ook zo zullen zijn, al ga ik hier wel extra op letten. Het feit dat ik de attracties bijna steeds op andere willekeurige dagen heb gedaan, maakt het niet altijd eenvoudig om één rode draad door het verhaal te krijgen. Nu, in Disney heb ik elk park wel minimum één volle dag gegeven, dus dat gaat misschien al een stuk beter neerpennen. Alvast bedankt voor de feedback!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •