Heb de podcast ook beluisterd en ik kreeg er alleen maar meer respect door voor het park. Het viel me hard op hoe zeer de Spanjaarden zich in alles moeien en hoe weinig BBJ precies zelf mag beslissen. Ook sterk dat ze zelf ook een aantal zwakke punten zelf aanhaalde in het interview.

Ook leuk dat ze nu willen verder kijken om het hele park op te waarderen, zodat alles weer modern oogt. Ik was vooral blij om te weten dat ze dus wel volop bezig zijn met idee?n uit te werken, die de Spanjaarden dan moeten goedkeuren. Hierdoor denk ik wel dat we niet meteen een nieuwe grote attractie zullen krijgen... Zoals Peggy ook aanhaalt, zal het dan wellicht eerder voor de kinderen zijn.

Daarnaast vind ik het zeer goed dat ze bij Land of Legends geen IP gekozen hebben, want een Zelda zag ik er niet meteen in terug. Een neutraler thema past hier beter mee, en vormt binnen een paar jaar ook geen gedoe als de licentie afloopt.

Daartegenover ben ik wel voorstander voor IP in Kinderland! PR beschikt over de rechten van IP van Nickelodeon, wat op die manier rap te implementeren is. Lijkt me ook een mooie zet voor hen, om zo ook meer Nickelodeon events te programmeren en zo Plopsa wat meer een hak te kunnen zetten. Welke andere IP ze voor ogen hebben, had ik ook wel nog graag geweten.

Tijdens het gesprek gaf Peggy ook aan dat er weinig wachttijden in BBJ zijn, dus dat die wachtrij-indicaties niet echt nodig zijn. Gemiddelde wachttijden van 35 minuten vinden zij dus nog goed aanvaardbaar... Ikzelf zou ze toch bij meer grote attracties steken, maar juich het dus zeker toe dat ze hier al mee bezig zijn bij o.a. DC en Fury.

Haar mening over VR vond ik ook wel sterk. Moedig dat ze toegeven dat het (nog) niet perfect is, en er nog aan gesleuteld moet worden. Maar ook moedig dat ze het niet zomaar opgeven. Vooral bij MM denk ik dat deze er nog wel even zal blijven. Bij DC zal het iets moeilijker zijn, lijkt me. Time will tell in elk geval, maar het is dus ook grotendeels de fout van externe partijen en minder van BBJ zelf. Problemen die ze ondervinden zijn de hoge temperaturen van de afgelopen zomers, de slechte batterijen van de brillen, onderdelen die rap afbreken, enz.

De vergelijking van Cowboy Town uit BBJ en Walibi en Bellewaerde is ook treffend, want inderdaad, veel groter is het niet. Goed dat ze nu ook de andere troeven uitspelen, en zo ook meer andere thema's tot leven brengen, zonder de echtheid hier en daar te behouden. Ik hoop wel dat ze voor Revo een snelle back-up hebben liggen als die het ooit begeeft...

Een winteropening zal er dus ook niet snel komen, want het park is er niet op voorzien. Zowel qua infrastructuur (verlichting, verwarming...) als attracties (o.a. winterbanden voor Typhoon) en personeel (andere statuten), is het niet evident. Bovendien heb je dan een heel sterk programma nodig, waar dan ook weer veel geld naartoe gaat. Ze laten het liever over aan de concullega's zoals Efteling en Toverland die ook vlakbij liggen.

Wat Halloween betreft, heel leuk dat ze hier ook volop in investeren en ze ook merken dat er hier en daar wat moet bijgesteld worden. Per dag zouden ze dus zo'n 250 fastpassen willen verkopen, die toegang tot de 2 betalende spookhuizen (Welp en Yummie) alsook 1x fastpass-toegang tot de Land of Legends attracties (Fury, Typhoon en Sledge Hammer) verschaffen. Leuke test, en goed dat ze dit nu ook al uitwerken, want lijkt me zeker een succes te worden!