X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 36 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 705

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Eerst en vooral ben ik wel wat onder de indruk. Net zoals de jongens van Ochtend in Pretparkland heb ik ook de indruk dat dit het begin is van een volledige transformatie van het park.

    Toch enkele bedenkingen bij de huidige stavaza:

    1. De paden gaan grondig moeten aangepast worden. Verschillende paden die we altijd al bewandeld hebben gaan sneuvelen of worden gewoon afgesloten. Zo denk ik dat je niet meer langst de Koggemolen, langst de Typhoon-ingang van vandaag naar de Sledgehammer gaat kunnen gaan. Ik verwacht zelfs dat het pad ter hoogte van de kettingmolen gaat worden afgesloten. Dat maakt dat de bezoekersstromen helemaal in de war gaan gaan. En dat mensen zich volledig anders en aan een ander tempo gaan verplaatsen door het park. Blijft de cowboystad bv. nog altijd die hotspot om 's middags te eten? Gaan er nog steeds mensen eerst de linkerkant van het meer als eerste aandoen? Gaat de populariteit van deze zone de andere attracties niet beïnvloeden, zoals bv. TFC?

    Wat vraag 1 betreft. Ik geloof wel dat de bezoekers zich op een andere manier gaan verplaatsen. Lands of Legends zou wel eens Cowboystad kunnen verstoten als topplek om in te zitten. Qua attractieaanbod heeft dit themagebied sowieso al betere attracties. Dat is de grootste troef ook van dit themagebied. Door de aanwezigheid van al twee thrillattracties wordt dit gebied, qua aanbod sowieso het beste van alle zones in het park. Het lijkt me dan ook logisch dat sommige gezinnen cowboystad niet bereiken als ze om 10u15 aankomen. Wanneer ze dan om 10u30 aankomen, enkele kleinere attracties doen op het voorplein (Orca Ride, Kettingmolen, ...) en rond 11u Land of Legends binnengaan, kan ik me inbeelden dat je daar toch een uur zoet bent (wanneer we een kwartier wachten tellen voor Sledgehammer en Typhoon en een half uur voor Fury bv.). Dan lijkt me die aanwezigheid van Panos optimaal. En inderdaad zoals boven hier gezegd. De horeca van BJL is ook niet wat het moet zijn, dan liever een Panos die degelijke broodjes geeft. Het laatste broodje dat ik at in BJL was uit het toenmalige Bobby's Kitchen. Het broodje kaas dat ik nam was ijskoud van in een veel te koude frigo, het serviet plakte eraan en de kaas was nogal gierig belegd. Dan denk ik dat we beter af zijn met Panos.

    2. Wordt er ook gewerkt worden met sfeerverlichting of blijft Bobbejaanland beroep doen op tijdelijke lichtinstallaties tijdens avondevenementen?

    Het zou toch wel mogen, al is het maar voor Halloween. Alhoewel... Bobbejaanland is zo weinig in het donker te bezoeken, dat het misschien zelfs niet het nadenken waard was op de ontwerptafel.

    3. Kunnen we tijdsaanduiding verwachten? Gaan we aan de ingang (de portalen dus) kunnen waarnemen hoelang de wachtrij zal zijn?
    Dat zou toch wel eens mogen. Als kleinere parken zoals Walibi het ook beginnen aanbieden, moet BJL dat ook misschien gaan doen. Zeker omdat de wachtrijen meestal geen uitbreidingen hier kennen. Waardoor een operater perfect kan doorgeven hoe lang het wachten is adhv de rij die tot een bepaald punt reikt.

    4. Misschien nog de belangrijkste vraag: gaan we in 2019 nog steeds getrapte openingen en sluitingen van attracties zien? En belangrijker: ook bij Fury?
    Laat ons hopen...

    5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?

    Bootvaart lijkt meer een woest karakter te hebben met wilde planten. Het zou wel eens een opsmukbeurt kunnen gebruiken. Kan toch ook een speelsere invulling krijgen? Waarom geen rondvaart langst die aardmannen, zoals in Plopsaland met Kaatje? Dan is die attractie plots ook populairder...
    Vraag 1: pad Typhoon verdwijnt maar er is een breder pad in aanleg naast kettingmolen.



    De boom op de voorgrond verdwijnt mogelijk nog.

    Luik 2 van de vraag, ik denk dat families nog steeds de familialere kant gaan opzoeken langs links of Cowboytown. De thrillseekers zullen meteen pas zetten naar Lang OF legends.

    Vraag 2 : ik denk dat een investering in permanente verlichting in Bobbejaanland niet gaat lonen op lange termijn, als ze houden aan de enkele nocturnes en openingsuren die ze nu hebben.

    Vraag 3: wachttijd aanduidingen zouden idd leuk zijn, maar hierover werd niets verteld en ik denk niet dat we die meteen gaan zien.

    Vraag 4: Het blijft Bobbejaanland he

    Vraag 5: ik zie Bootvaart op termijn nog verdwijnen, 1 een vrij dure attractie om te laten draaien omwille van alle pompen, 2 ze is al van een behoorlijke leeftijd, dus onderhoud wordt ook duurder en 3 de populariteit is miniem, dus als men ooit een keuze moet maken.... Dit antwoord ook een beetje op de vraag over het kasteeltje, hierin zit namelijk de technische instalatie van bootvaart. Er komt als deze ooit verdwijnt dan ook een behoorlijke oppervlakte vrij voor iets nieuws. De technische ruimte of chalet zoals je zegt, hopelijk kleden ze die ooit wat aan, verwijderen kunnen ze die moeilijk, want dit is een hoogspanningscabine.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Interessante vragen en antwoorden

    Wat je zegt over aangepaste paden. Dat is gewoon een kwestie van tijd vooraleer je je weg terug gevonden hebt. Kijk naar Phantasialand, waar er ook wat smalle paden hier en daar zijn. Na enkele bezoekjes heb je je weg ook gevonden in het park. Ook denk ik - net als bobby turbo - dat het volk zich nog zal opsplitsen. Mede doordat de meeste waterattracties zich aan de linkerkant bevinden en de thrills aan de rechterkant, heb je een mooie verdeling. De kinderattracties zijn dan weer mooi verspreid over het hele park.

    Op vlak van horeca heb ik over Lake House bij Bobbejaanland niet echt klagen. Bobby's Kitchen indertijd was inderdaad niet wow, maar met de grote vernieuwing daar vind ik de kwaliteit er ook op vooruit gegaan.

    Wat betreft verlichting, denk ik niet dat het prioriteit krijgt, maar stiekem hoop ik er toch op. Al is het maar om wat extra sfeer te verzorgen in het nieuwe gebied. Met de vier natuurelementen zijn er ook vier kleuren mee gemoeid. Hoe leuk zou het zijn om vanop de parking te zien hoe Typhoon, Sledge Hammer en Fury hun eigen kleuren hebben?

    De tijdsaanduiding hoop ik ook al langer op, maar ik vermoed dat die er rapper zal komen in vaste punten: 'vanaf hier nog xx min. wachten'. Digitaal verwacht ik deze ook nog niet zo rap...

    De Bootvaart staat er volgens mij gewoon bijgetekend omdat die er vlak aangrenst, maar zit niet mee in de plannen. Op de website kan je trouwens doorklikken naar Land of Legends en daar staat deze ook niet vermeld bij de attracties. Tbh, ik heb deze nog nooit gedaan en ik zie er ook nooit volk aanschuiven en amper mensen in zitten. Deze zal inderdaad één van de volgende worden die het park zal verlaten... Hoewel je idee met de aardmannen wel mooi lijkt!

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb er alle vertrouwen in dat dit project tot een goed einde wordt gebracht. De nieuwe directeur is de juiste man op de juiste plaats.

    Afwachten tot het eindresultaat.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Vier elementen. Da's op zich geen wereldschokkend origineel thema meer, maar op zich zie ik het wel werken in combinatie met hun Adventure zone en Western deel. Ik denk dat het een aanvaardbare stap is in hun omwenteling van attractiepark naar themapark.

    Als ze werken met een centraal plein om naar de 4 elementen te bezoeken, is het wel jammer dat Typhoon eigenlijk met zijn gat naar dat plein staat. Sowieso lijkt de wegvoering in die gebieden me bizar. Je zal een serieuze barricade moeten oprichten om bezoekers 's ochtends netjes de hele omweg langs de wind-poort te laten maken en niet gewoon rechtdoor te lopen tot aan het station van Typhoon. Sledge Hammer blijft erg achterin liggen met deze oplossing. Ik had gehoopt dat ze die wat meer adem en passeer-ruimte zouden geven.

    Ik vrees ook wat voor de uitwerking: die methode van enkele thematische poorten zetten werkte voor het bosrijke adventure gebied, maar bij de vier elementen verwacht je toch een merkbaar verschil tussen de vier omgevingen en dat zal mijns inziens toch eerder zwakjes zijn.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Het lijkt me op de conceptarts toch vooral te draaien om de grote themaobjecten. Daarbaast zie ik ook wel duidelijke verschillen in de verschillende rijken. Bij vuur heb je rode banners, bij lucht blauwe slingers, ... ook de paden en de beplanting ziet er enigszinds anders uir. Vergeet ook niet dat je ieder gebied andere personages hebt. Denk daarbij aan die heks of aan die aardmannen of zelfs de draak. Adhv die objecten zal je wel zien in welk rijk je bent.

    Als ik me niet vergis wordt het plein voor de huidige ingang van de wachtrij voor Typhoon vergroent enen verdwijnt dat pad daar. Net zoals de paden rondom Sledgehammer.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wauw, mooie concepten! Hopelijk wordt het ook realiteit zoals we het nu visueel kunnen zien!

    Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP, en dat trok al heel snel op niks. Nu, ik kan ook compleet verkeerd zijn natuurlijk, maar dat is gewoon mijn enige vrees. De baan lijkt mij een korte, doch intense ervaring te worden. Ben dus alvast benieuwd.

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP,
    Het interactieve draai-ding in de wachtrij van Tiki Waka bestaat ook uit een soort verstevigd piepschuim, net als de meeste ornamenten in heel Energylandia. Wanneer dergelijke attributen binnen of afgesloten staan en zonder kans op aanraking, is de materiaalkeuze nog een beetje te verantwoorden. In alle andere gevallen (buiten en/of aanraakbaar) lijkt meer duurzaam materiaal me aangewezen.

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Nog wat Bobbejaanland nieuws. Vanaf dit jaar zal men overstappen op een nieuw ticketsysteem van Gantner. De Plopsa-parken gebruiken dezelfde leverancier. Er zullen dus nieuwe automaten komen en nieuwe software voor toegangscontrole.

    Bron: https://blooloop.com/news/bobbejaanl...-city-gantner/

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.
    Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #12

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    Ik denk dat meermaals scannen ondertussen ook aangepast is, vorig jaar moest ik een stempel krijgen om het park even te verlaten en opnieuw te betreden.

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    ja zou eigenlijk niet mogen. of doen zoals in disney foto op het scherm en als het uw pas niet is bye bye en koopt u een nieuwe pas

  14. #14

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik vind het een mooie kleur. Qua uitstraling lijkt dit krachtig en het valt sowieso op. Hopelijk is de baan er ook eentje met veel herhalingwaarde, want dat is toch nog altijd het grootste gemis in dit park vind ik. Nu hoop ik ook dat het thema en de vernieuwing met themagebieden ertoe leidt dat de banen sowieso meer herhalingswaarde hebben, zo zou bv. Big Thunder Mountain maar een heel tamme baan zijn mocht dit niet zo prachtig gelegen zijn. Niet dat ik verwacht dat BJL Disney-achtige thematisering zal maken, maar door het uitwerken van themagebieden pogen ze wel om de belevenis te verbeteren.

    Ik vrees wel voor de wachttijden van deze baan. Als het inderdaad (waar ik echt op hoop) een baan is met veel herhalingswaarde, dan is de capaciteit (max 960ppu (zonder in-én uitstappen), waarschijnlijk eerder rond de 700 denk ik) toch wel laag vind ik. Op het eerste zicht lijkt me enkel Naga Bay nog lager te zitten qua capaciteit.

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    In Europapark kan dit ook gewoon hoor. In de plaats controleert de medewerker even je foto en bij twijfel je geboortedatum. Ik vind het juist makkelijker dat je meermaals kan scannen, dit is meer flexibel. In het geval van BJL passeer je wss maar 1x per dag de poorten, maar in parken als EP is het toch handig. Zo hoef je ook geen vuile stempel op je hand. al is het maar om iets in de auto te halen...

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Vanop het plein heb je inderdaad de toegangspoorten naar de verschillende attracties, waardoor de wachtrij van Typhoon er heel anders zal gaan uitzien. Ik ben hier toch wel enthousiast over!

  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
    Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

    Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

    Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

    Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
    Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
    Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

    Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

    Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

    Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
    Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.
    Volgens mij zijn ze wel logisch bezig. Ze zijn begonnen met Adventure Valley, waar de eerste nieuwe themazone ontstond. Daarna was het Wondergarden, gevolgd door de verjaardag van Cowboy-Stad en de zone rond Dreamcatcher. Nu wordt het gat gedicht met Lands of Legends. Zo is de rechterkant van het park quasi volledig aangepakt. De ingang en linkerkant zal dan voor de komende jaren zijn...

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    ziet er goed uit

  20. #20

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Als dat de reden is, is het wel bijzonder klantonvriendelijk dat de bezoeker 'access denied' te zien krijgt met zijn eigen abo. Bij Disney hoor je 'welcome' als je binnengaat, in BJL totaal het omgekeerde. Leuk begin van de dag is dat altijd.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •