X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Beste forumleden

    Enkele weken geleden hebben velen onder jullie onze parkgidsenquête kunnen invullen, en dat hebben jullie in grote getallen en met het nodige enthousiasme gedaan. We vroegen over wat jullie de sterke punten vonden, wat voor jullie de zwakkere punten waren en waar jullie het liefst meer van zouden willen zien. Met deze hoop feedback zijn we aan het werk gegaan om de gids nog beter te maken, waarvoor hartelijk bedankt!

    We merkten ook dat jullie veel nuttige specifieke verbeterpuntjes hadden. Een minimumlengte klopte niet, foto's zijn soms oud en pagina's blijven niet uit zichzelf up-to-date. We doen ons best dit soort foutjes tot een absoluut minimum te beperken, maar met bijna vijfduizend attractiepagina's is dit zeer moeilijk, om niet te zeggen quasi onmogelijk.

    Het is nogal lastig om op basis van de feedback in de enquête alle minpuntjes weg te werken. Natuurlijk zijn er foto's die niet echt geslaagd zijn - maar waar precies? Natuurlijk mag er soms wel ergens meer info - van wat zou je écht wel meer info in de gids mogen terugvinden? Is er een attractie al lang weg? Of zijn we er één vergeten? Of heb je simpelweg een dt-fout gevonden? Je kan steeds alles kwijt in dit topic, of het nu een hele lijst aan fouten is of één detail, of het nu morgen of binnen vijf jaar is: elk verbeterpuntje helpt ons een betere parkgids te presenteren.

    Heb je nog een specifieke vraag aan de parkgidsmedewerkers? Een extra tip voor een optimaal parkbezoek? Ook dat kan je hier kwijt.

    De meeste foutjes hopen we in een wip op te lossen, maar sommige dingen nemen vanzelfsprekend meer tijd in beslag. Velen van jullie wachten al lang op een modernere, mooiere en responsieve website en we kunnen vertellen dat dit er op termijn ook komt .

    Bedankt voor jullie feedback in de enquête, en alvast bedankt voor je feedback in dit topic. Als je hier tien posts achtereen hebt staan is dat geen probleem; integendeel - alle kleine beetjes helpen!

    groetjes
    Het parkgidsteam van Pretparken.be

  2. #2

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Ik ben gisteren in Phantasialand geweest en bekijk net even de parkgids en het volgende valt mij op:

    Bij de themagebieden: Klugheim ontbreekt, Rookburgh zou je ook al kunnen toevoegen

    Bij Taron: Minimale lengte: 1m30 - Minimale lengte met begeleiding: 1m40 ==> Dit laatste moet 1m20 zijn, anders zou je met begeleiding langer moeten zijn dan zonder begeleiding :-p

    Black Mamba: Ook daar is een min lengte en zelfs een max lengte (Officieel ben ik namelijk 1 cm te groot ;-) )
    Minimale lengte 140 cm
    Maximum lengte 195 cm
    Minimale leeftijd 10 jaar

    Talocan: Minimale lengte 140 cm (en niet 150 cm zoals nu in de parkgids staat)

    F.L.Y zou je ook al kunnen aankondigen al weten we daar officieel nog niks over behalve de kleur :-p

  3. #3

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik ben gisteren in Phantasialand geweest en bekijk net even de parkgids en het volgende valt mij op:

    Bij de themagebieden: Klugheim ontbreekt, Rookburgh zou je ook al kunnen toevoegen

    Bij Taron: Minimale lengte: 1m30 - Minimale lengte met begeleiding: 1m40 ==> Dit laatste moet 1m20 zijn, anders zou je met begeleiding langer moeten zijn dan zonder begeleiding :-p

    Black Mamba: Ook daar is een min lengte en zelfs een max lengte (Officieel ben ik namelijk 1 cm te groot ;-) )
    Minimale lengte 140 cm
    Maximum lengte 195 cm
    Minimale leeftijd 10 jaar

    Talocan: Minimale lengte 140 cm (en niet 150 cm zoals nu in de parkgids staat)

    F.L.Y zou je ook al kunnen aankondigen al weten we daar officieel nog niks over behalve de kleur :-p
    Hey PyongWon

    Bedankt hiervoor! De lengtes zijn al aangepast! De themagebieden en F.L.Y. zullen ook nog aangepast worden
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Iets waar ik ook net aan denk. Indien het park een officiële park-app heeft, daar naartoe linken?

    En ik weet niet in welke mate het mogelijk is om wachttijden van attracties toe te voegen aan de parkgids?

  5. #5

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Iets waar ik ook net aan denk. Indien het park een officiële park-app heeft, daar naartoe linken?

    En ik weet niet in welke mate het mogelijk is om wachttijden van attracties toe te voegen aan de parkgids?
    Dit topic is om foutjes in de parkgids aan te wijzen, suggesties voor nieuwe toevoegingen kon je doorgeven via de enquête of via het contactformulier doorgeven.

    Doorlinken naar apps heeft volgens mij geen meerwaarde in de gids - als je echt zo toegewijd een park wil bezoeken dat je er een app voor wilt installeren, vind je die zelf ook wel op een wip. Wachttijden vind je al op genoeg andere sites, Pretparken.be probeert niet de zoveelste fanpagina in een rij te zijn die hetzelfde probeert te doen als anderen.

  6. #6

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Bij Taron: Minimale lengte: 1m30 - Minimale lengte met begeleiding: 1m40 ==> Dit laatste moet 1m20 zijn, anders zou je met begeleiding langer moeten zijn dan zonder begeleiding :-p
    Taron als kind: minstens 1m30 èn met volwassen begeleider, of 1m40 zonder begeleider: http://www.phantasialand.de/nl/park/...lugheim/taron/

    Tonnere de Zeus was vroeger 1m20 met begeleider, dat is nu 1m30 geworden. Rare jongens, die Fransen!

    Ik zie dat de Parkgids dit correct weergeeft

  7. #7

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Taron als kind: minstens 1m30 èn met volwassen begeleider, of 1m40 zonder begeleider: http://www.phantasialand.de/nl/park/...lugheim/taron/

    Tonnere de Zeus was vroeger 1m20 met begeleider, dat is nu 1m30 geworden. Rare jongens, die Fransen!

    Ik zie dat de Parkgids dit correct weergeeft
    Volgens de app van Phantsialand 1m20 met begleiding, 1m30 zonder en in het park zelf had ik ook zo gezien dacht ik..

  8. #8

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Hmm.. Ik zal die verschillen van Taron eens moeten onderzoeken, want nu zijn er blijkbaar tegensprekende bronnen. Zaterdag kom ik in het park en zal ik zien hoe het bij de attractie zelf gehanteerd wordt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik ben gisteren in Phantasialand geweest en bekijk net even de parkgids en het volgende valt mij op:

    Bij de themagebieden: Klugheim ontbreekt, Rookburgh zou je ook al kunnen toevoegen
    Toch niet. Klugheim is volgens Phantasialand geen themagebied.

    Het themagebied noemt "Mystery" en Klugheim is het Dorpje in dat themagebied.

    Dezelfde constructie zie je terug bij Chiapas en Wuze Town die beide slechts delen zijn van hun themagebieden (respectievelijk Mexico en Fantasy). Dezelfde verwarring ontstaat bij deze gebieden ook wel vaker.

    Wat betreft Rookburgh: Dit zal ook geen eigen themagebied worden, maar wederom een deel van een bestaand themagebied. Vermoedelijk Berlijn, maar dat zou ook nog Fantasy kunnen zijn, dus het wordt even afwachten totdat Phantasialand met meer informatie naar buiten komt.

    Voor wat betreft de bestaande themagebieden vormen de draken de leidraad. Elk Themagebied heeft een eigen draak en ook een eigen sectie in de grote souvenirswinkel in Berlijn.

    Mystery - Schneck
    China - Wang
    Africa - Kroka
    Mexico - Quetzal
    Berlin - Drago
    Fantasy - Fenie


    Edit: F.L.Y. staat overigens achter de schermen al klaar en zal spoedig zichtbaar worden.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 01-04-18 om 12:52.

  9. #9

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Wij zaten afgelopen week in Hinsbeck (Nettetal) en gingen van daaruit 2x naar Movie Park (want gratis met BJL Silver pas), 2x naar Phantasialand (gratis terugkomticket), een keer naar Kalkar en een keer naar Toverland.

    Na 1x MPG hadden we het meeste al gedaan dus zaten we te denken de tweede dag met Kalkar samen te trekken. Voor de tweede dag PHL idem met evt een ander park ginder in de buurt, om dan op de vrijgekomen dag nog naar ergens anders te kunnen gaan. Ipv via Google Maps te kijken naar de locaties van de parken, zoals we thuis gedaan hadden, gebruikten we hiervoor het kaartje van Duitsland uit de parkgids. Aan de afstand tussen MPG en Kalkar te zien, moest het zeker mogelijk zijn om bijvoorbeeld PHL en Eifelpark ook samen te nemen. Maar bij het instellen in de gps om de exacte reistijd te bekijken, was er plots iets vreemds aan de hand: die kwam precies niet overeen met hoe we het kaartje van de parkgids gezien hadden.

    Ik heb even een tiental Duitse parken aangeduid: zie links de locaties die de Parkgids toont en rechts waar de parken écht liggen volgens Google Maps:



    PHL ligt in de gids dus lager en dieper, Kalkar bijvoorbeeld ligt compleet ergens anders. Eifelpark staat aangeduid waar eigenlijk Klotten ligt, dat dan weer op de plaats van Holiday Park is gemarkeerd. Meer parken heb ik niet bekeken, maar het kan misschien geen kwaad dat jullie de locaties eens herbekijken. En om mijn verhaal af te maken, we zijn dan maar bij ons oorspronkelijke plan gebleven.

  10. #10

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Bedankt voor je opmerking en oplettendheid, en sorry voor de misleidende informatie! Omwille van de huidige (infra)structuur van de site, is het haast onbegonnen werk om de kaartjes manueel aan te passen. Echter, achter de schermen zijn we bezig aan een flinke update van de ganse site en zal er ook een nieuw kaartsysteem ontwikkeld worden waarbij we de exacte locatie kunnen aanduiden, coming soon!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Als je op het kaartje van duitsland op Pottspark drukt, werkt de link niet.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  12. #12

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    Als je op het kaartje van duitsland op Pottspark drukt, werkt de link niet.
    Opgelost
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #13

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je opmerking en oplettendheid, en sorry voor de misleidende informatie! Omwille van de huidige (infra)structuur van de site, is het haast onbegonnen werk om de kaartjes manueel aan te passen. Echter, achter de schermen zijn we bezig aan een flinke update van de ganse site en zal er ook een nieuw kaartsysteem ontwikkeld worden waarbij we de exacte locatie kunnen aanduiden, coming soon!
    Hebben jullie hier al meer nieuws over?

  14. #14

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Hebben jullie hier al meer nieuws over?
    Nog niet, maar jullie zijn de eersten die het zullen weten! Ik kan wel al verklappen dat we naar alle waarschijnlijkheid een plug-in van Google Maps zullen gebruiken wat voor 100% accuraatheid zorgt qua plaatsbepaling
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #15

    Re: [Parkgids] Verbeterpuntjes

    Ik zie dat Coaster Express in Parque Warner gebouwd zou zijn door Intamin. Volgens mij moet dat RCCA zijn, niet?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •