Ik persoonlijk doe het niet zo graag. Vorig jaar ben ik op een avond eens naar Bellewaerde geweest naar de laatste zomernocturne omdat ik er nog geen een gedaan had en de vuurshow wel eens wou zien, en Dawson Duel eens van dichterbij wou gaan bekijken (bekijken, niet doen, want ik wou dat sparen voor een keer dat ik niet alleen in het park ben zodat ik bij mijn eerste ritje wel een duel kan doen met iemand die ik ken). Ik had een Golden Pass dus vond het op dat moment wat stom dat ik gewoon nog niet in het park geweest was dat seizoen. Ik kende niemand anders met een abonnement - behalve iemand wiens moeder daar werkt en die dus ook steeds gratis binnen mag, maar die heeft het park al zo veel gezien dus dat interesseert hem niet meer. Dus zat ik in de situatie die je beschrijft.

Nu is Walibi wel een ander verhaal dan Bellewaerde natuurlijk. Naar Bellewaerde moet je vooral met vrienden gaan om er een dagje uit van te maken in een gezellige omgeving, vind ik. Bij Walibi is dat iets minder hoofdzaak en kun je ook gewoon voor de attracties op zich gaan (of de sfeer van de nieuwe zone), maar bij Bellewaerde lukt dat wat mij betreft toch iets minder. Tenzij je met Halloween eens alles in een halloweensfeertje wil meemaken, dat kan wel. Tot zover mijn mening / ervaring.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Zelf heb ik het nog niet echt meegemaakt, maar afgelopen zaterdag ben ik toch zo'n 2,5 uur alleen in Bellewaerde geweest. Het park was langer open dan gepland en een maat die mee was moest vroeger weg. Ik besloot nog te blijven en heb eerlijk gezegd mij niet echt 'lonely' of 'zielig' gevoeld. We hebben een fijne dag beleefd samen, maar 's avonds kon ik nog doen wat ik wou, dus paar re-rides na elkaar hier en daar, alsook wat meer oog voor details hebben. En sociaal contact had ik ook met de operators, waarmee ik dan even een praatje kon slaan
Offtopic, maar waarom was het park eigenlijk langer open? Door het mooi weer en de hoeveelheid volk? Grappig dat je in het park was, ik zat er een halve kilometer vandaan. Wij hielden ons eerste tentenkamp van het jaar zaterdagavond (niet in combinatie met Bellewaerde deze keer, maar dat komt nog wel later dit jaar ) en hebben de Boomerang inderdaad tot relatief laat horen rijden, we vroegen ons al af sedert wanneer het park in april al zo lang open blijft.