X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Sprookjesbos 14/04/2018

    Voor ons een onbekend parkje, maar met een actie van Lidl konden we met korting naar dit kinderpark in Valkenburg (Nederland).



    We kwamen aan, maar omdat er toevallig dat weekend Amstel Gold Race was, konden we ons niet parkeren op de nabijgelegen parkeerplaats Geulpark. Dan maar een parking verder. Hier was er wel geen dagtarief, dus was het een beetje gokken hoe lang we er gingen blijven.

    Achteraf zagen we dan dat het park zelf ook een kleine parking (3euro) had, maar die was spijtig genoeg slecht aangeduid (bij de Wilhelminatoren).

    Er was maar een enkele kassa (tarief vanaf 2 jaar: 9,50euro), maar werden verwelkomd door kassierster Sneeuwwitje, die maar al te graag wilde poseren voor de foto. Eenmaal binnen kwamen we aan onderaan de berg in het sprookjesgedeelte.



    Hier ging de steile klim naar boven waar heel wat sprookjes de revue passeerden. De taferelen bevatten allemaal eenvoudige animatronics, maar werkten wel allemaal en telkens kon je op de knop drukken om het verhaal te horen.





    De afwerking heeft niet altijd het niveau van Efteling, maar voor kleine kinderen was het voldoende.

    Af en toe waren er ook speelpleintjes of andere activiteiten.





    Halfweg het park was er dan meer het pretparkgedeelte. Het was wel eerder een veredelde speeltuin met enkele kinderattracties.



    De 3 grote attracties waren: de Dolle Draaimolen.



    De Zotte Zweefmolen.



    En de Sinbads Schommelboot (vanaf 3 jaar), maar echt lengtecontrole of zo was er niet.



    De zweefmolen en schommelboot waren met wisselende bediening om het uur: de schommelboot telkens op het uur, de zweefmolen telkens een half uurtje later.

    Verder had je nog een springkussen en een verkeerplein met go-karts.







    Bij Studio Beeldbouwer kon je je nog verkleden en voor een green screen staan om een foto te laten nemen.



    Jammer genoeg was er bij ons bezoek 1 attractie gesloten: de gevaarlijke groeve. Een betaalattractie (2,50euro) waar je een draak kan zien.

    Misschien ook nog te vermelden dat er ook nog een indoor speelplein was.



    Een ideaal park voor kleine kinderen (denk tot zo'n 8 jaar) die veel willen ravotten. Het park moet het zeker niet hebben van de halsbrekende attracties, want die zijn er niet.



    Het park kan wel wat opfrissing gebruiken. Je kan het park wel wat vergelijken met Efteling (maar dan zonder achtbanen), maar dan veel meer op kinderformaat en minder mooi afgewerkt. Je betaald natuurlijk ook een pak minder.





    Het personeel was heel vriendelijk.

    Een minpunt was wel dat het park op een berg is gebouwd en de paden dus onder helling liggend. Ik denk dat het park niet aan te raden is voor mensen in een rolstoel.



    We waren er omstreeks 10:30u en zijn gebleven tot rond 16.00u. Mochten de kinderen niet zoveel gespeeld hebben op de speelpleinen, ben je wel veel vlugger door het park, maar je kan er dus wel een dagje vullen.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                     

  2. #2

    Re: [TR] Sprookjesbos 14/04/2018

    Bedankt voor je verslagje - de kleinere sprookjesparken in Nederland fascineren me wel, ook al ben ik er nog nooit geraakt. Best gek om te denken dat dit parkje vroeger een best grote Log Flume had staan.

    Ik raad je wel aan in het vervolg de foto's op het forum te zetten met Imgur of een andere hostingsite .

  3. #3

    Re: [TR] Sprookjesbos 14/04/2018

    ja, met die log flume en nog een paar andere attracties was dat nog best leuk. Park had genoeg potentie. Ik zie wel dat de sprookjes een flinke upgrade hebben gehad sinds de laatste keer dat ik er was.

  4. #4

    Re: [TR] Sprookjesbos 14/04/2018

    Bedankt voor je TR! Toeval wil dat ik dit parkje ook net vorige week ontdekt had, en toen ook even rondsurfte om wat meer informatie te halen.

    Ik denk dat het wel nog leuk is om het te combineren met De Valkenier of een bezoek aan de grotten.

  5. #5

    Re: [TR] Sprookjesbos 14/04/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Bedankt voor je TR! Toeval wil dat ik dit parkje ook net vorige week ontdekt had, en toen ook even rondsurfte om wat meer informatie te halen.

    Ik denk dat het wel nog leuk is om het te combineren met De Valkenier of een bezoek aan de grotten.
    Ik vond er ook niet zo veel over terug. Vooral over de attracties was er weinig over te vinden, maar er zijn niet echt lengtebeperkingen of zo.
    We zijn de dag erop naar Gaiazoo geweest, dat is ook in de buurt.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •