X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 86
  1. #1

    [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Er valt nieuws te rapen bij de ingediende ontwikkelingsplannen van Erlebnispark Tripsdrill. Het oudste park van Duitsland zou stiekem twee coasters plannen die respectievelijk in 2019 en 2020 zullen openen.

    Meer info in ons nieuwsbericht

  2. #2

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    ofte een coaster van 31 meter hoog voor 2020 en een coaster van 22 meter voor volgend jaar.

    Ik vraag mij af waar ze die zouden zetten. Op zich ligt er een grote grasvlakte tussen de boomstam/badkuipbaan, de houten coaster en Karacho, maar ik heb het idee dat als je die gaat gebruiken voor een coaster met weinig aankleding, dat eerder een onaangenaam effect zou hebben op de beleving in die parkzone: al je zichtlijnen zijn dan per direct naar de zak.

  3. #3

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    31 meter? Intamin Mega-Lite iemand ? Al vermoed ik dat wij weer een Gerslauer kunnen verwachten?

  4. #4

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Wow, dit is wel zeer onverwacht nieuws! Net als Pretparkfreak7 hoop ik niet dat ze het grasveld hiervoor gebruiken. Voor mensen die het park nog niet bezochten klinkt dit misschien raar, maar het veld is inderdaad verantwoordelijk voor de esthetische pracht van de grote attracties van het park. Ik vermoed dat minstens één coaster grenzend aan het veld komt te liggen, en de andere - tenzij die heel compact is a la RC Racer/wilde Hilde, zoiets proppen ze er nog wel bij ergens in het park, mss naast de rapid - op een stuk dat tot nu toe niet bij het park betrokken is.

    Rood= waar ik gok dat de nieuwe coasters komen moesten ze veel plaats innemen. Of het linkse vak effectief van het park is laat ik even in het midden, het rechtste deel vind ik een veilige gok.

    Blauw= waar ik een eventuele compacte, lijnvormige coaster wel zie komen.

    Geel= Het grasveld dat ik graag zou behouden zien in huidige vorm.



    Qua types gok ik op een Mack Big Dipper, gewoon een voorgevoel. Het lijkt wat op Karacho en het is geen Gerstlauer, maar kom.

    Op zich nogal arrogant om niet enkel vol lof te zitten over deze mooie aankondiging, maar ik had liever andere attractietypes gehad! Dit park schreeuwt om de foutste darkride ooit en eerlijk gezegd vind ik geen van hun coasters overtuigend, maar hopelijk weten deze twee me wel te smaken!

  5. #5

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wow, dit is wel zeer onverwacht nieuws! Net als Pretparkfreak7 hoop ik niet dat ze het grasveld hiervoor gebruiken. Voor mensen die het park nog niet bezochten klinkt dit misschien raar, maar het veld is inderdaad verantwoordelijk voor de esthetische pracht van de grote attracties van het park. Ik vermoed dat minstens één coaster grenzend aan het veld komt te liggen, en de andere - tenzij die heel compact is a la RC Racer/wilde Hilde, zoiets proppen ze er nog wel bij ergens in het park, mss naast de rapid - op een stuk dat tot nu toe niet bij het park betrokken is.

    Blauw= waar ik een eventuele compacte, lijnvormige coaster wel zie komen.
    Zoiets zoals de Shy sceam?

  6. #6

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Ik zou durven gokken dat eentje een spinning wordt, een van de Gerstlauer types die ze nog niet hebben.

  7. #7

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Zoiets zoals de Shy sceam?
    Het lijkt me nogal onlogisch voor Tripsdrill om eenzelfde coaster te zetten als Holiday Park, wat helemaal niet zover ligt. Bovendien is Sky Scream puur visueel zo'n mormel dat ik niet denk dat het management van het park heil ziet in dit coastertype .

  8. #8

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Fijn nieuws, al ben ik niet zwaar onder de indruk van de hoogte-stats.

    De vraag die zich meteen opdringt, is inderdaad: 'Waar? Tripsdrill is dan wel een heel ruim park, hier kan je niet ongestraft ontgroenen. Behalve de praktische vraag 'Waar?' is er ook de thematische vraag 'Waar?' De meeste grote / semi-wilde attracties bevinden zich aan een parkgrens en best een eind wandelen van de parkingang. Gaan ze hier opteren voor een soort concentratie à la Ruigrijk of gaan ze toch eerder wat spreiden? De nieuwe vliegtuigmolen staat wat centraler in het park maar daar krijg je volgens mij onmogelijk een deftige coaster ingeplant.

    En ook ik wil een pleidooi houden voor het behoud van de grasvlakte, terwijl ik vandaag nog in een Efte-topic net het omgekeerde promootte. Ten bewijze twee plaatjes die hopelijk voor zich spreken.

    Aangezien mijn TR van enkele jaren terug 'naar de zak' is, eentje met zicht op Mammut:



    Maar toegegeven, vanop hetzelfde grasplein is het zicht naar de badkuipenbaan & Gezengde Zeug nog pittoresker:



    Bron: http://www.maniscalco.de/en/Ausflueg...ill/index.html

    Omdat ik het groene protestlied van Louis Neefs vandaag iets te politiek correct vind klinken en omdat Sam Gooris beter z'n hersencellen had laten groeien, ambeteer ik de lezers met deze eh ... evergreen: https://www.youtube.com/watch?v=u81CTfbc99c

  9. #9

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Ik zou durven gokken dat eentje een spinning wordt, een van de Gerstlauer types die ze nog niet hebben.

    Daar had die Duitser die bij ons vorig bezoek mee was, en wiens thuispark het is, het er ook over. Zowiezo dat 1 van de 2 een spinning wordt!

  10. #10

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Eén van de mooiste outdoor-spinnings in Europa staat in België en is van de hofleverancier van Tripsdrill. Ik zeg er geen 'nein' tegen, al mag het wel een iets langere versie zijn dan die van de Ardeense Viking. Spinning valt thematisch natuurlijk wel te combineren met het wijn-thema.

  11. #11

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de uitbreiding zich zou bevinden aan de linkerkant van het park, aan de andere kant dan de andere coasters dus. Dit zouden ze doen om de bezoekersstroom beter te spreiden. Ik vind alleen niet meteen terug waar ik dat net gelezen heb.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #12

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de uitbreiding zich zou bevinden aan de linkerkant van het park, aan de andere kant dan de andere coasters dus. Dit zouden ze doen om de bezoekersstroom beter te spreiden. Ik vind alleen niet meteen terug waar ik dat net gelezen heb.
    Hier!
    Op basis van dit artikel (en) en deze video (de).
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  13. #13

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Net als Ignace al aanhaalde zie ik een Gerstlauer Spinning als een zeer reëele optie. Wat de andere baan wordt blijft een raadsel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  14. #14

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Net als Ignace al aanhaalde zie ik een Gerstlauer Spinning als een zeer reëele optie. Wat de andere baan wordt blijft een raadsel ...
    Dat heb ik helemaal niet aangehaald :+).

  15. #15

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dat heb ik helemaal niet aangehaald :+).
    Oeps, ik dacht dat jij het was, foutje dus , Bob dus
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #16

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.
    Wij plannen ook bezoekjes, eind okt. 2018 en rond Pasen 2019. Maar bij ons zeker geen 'dju' omdat de nieuwigheden nog niet af zijn. Tripsdrill is voor een ouwe zak als mij zoals the Doors: er zij ongetwijfeld bands met betere songs of zelfs hele platen, maar de poëtische blues-hippies uit L.A. stellen werkelijk geen nanoseconde teleur. En dat doet Tripsdrill ook niet, zelfs bij regenweer of veel volk. Storingen heb ik er gelukkig nog niet mee gemaakt, maar dan zou je nog altijd terecht kunnen in hun Bokrijkachtige-zone of de recente ruime binnenspeeltuin. Het aanpalende wilde-dieren-park (inclusief je attractiepark-ticket, denk ik) hebben we nog nooit gedaan.

    Ik gebruik het woord verliefd nooit, zelf niet tegen die van ons, maar bij Tripsdrill voel ik toch steeds Schmetterlingen in de buik. Sorry folks, ik kan het echt niet laten: https://www.youtube.com/watch?v=SLdvnQD_eio

  17. #17

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Ik vraag me eigenlijk af of dit nieuwtje wel volledig klopt, want in deze twee Duitse artikels spreken ze maar van één achtbaan in 2019 en een nieuwe attractie van 31 meter hoog in 2020.

    bron 1

    Bron 2

  18. #18

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Klopt, we zijn hier iets te blindelings meegegaan in het enthousiasme van Parks & coasters worldwide en hebben aangepast. ;-)

  19. #19

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    Het park bevestigt vekoma en gaf deze statistieken:

    Suspended thrill coaster:
    800 meter
    30 meter
    80 km/u
    4 inversies

    Family Boomerang:
    500 meter
    22 meter
    60 km/u

  20. #20

    Re: [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen

    OOO meldt dat er veel aandacht gaat naar theming en dat beide coasters veelvuldig gaan inter-ageren. Klinkt (een beetje oneerbiedig) als Klugheim Light. Maar het park kennende, wordt het top in zijn soort voor een middel-groot park (qua aantal bezoekers). No doubt welk park in Dui m'n nummer drie is en nog wel even zal blijven. Tripje begin juli 2020 ligt al vast, duimen dat de Zwabische tweeling dan al ter wereld is gekomen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •