X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31
  1. #1

    Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Ik wou het graag even hebben over iets wat door K-ToF werd opgemerkt in het "Nieuws en geruchten" topic:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    * Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet? Gisteren zaten wij front-seat en kregen wij toch een serieuze klets water te verduren. Op de achterste rij heb ik mensen zien uitstappen die écht zeik, zeik, zeiknat waren. Ik heb mensen gezien waarvan haren aan hun gezicht plakten en t-shirten die transparant waren geworden! Mensen in de wachtrij waren ook bezig dat ze écht niet op de laatste rij wilden zitten en aan het personeel werd écht gevraagd om ze niet op de vijfde rij te zetten.
    Dit is voor mij de reden waarom ik Pulsar tot nu toe nog nooit gedaan heb. Het lijkt alsof je al bijna zwemkledij nodig hebt omdat je zo extreem nat wordt.

    Hoe gaan jullie hier eigenlijk mee om? Want naar het schijnt helpt het niet echt om een regenponcho te dragen. Ik herinner mij uit een Youtube-filmpje dat iemand zei dat het water gewoon langs je rug naar beneden loopt tot in je ondergoed

  2. #2

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 8banen Bekijk Berichten
    Ik wou het graag even hebben over iets wat door K-ToF werd opgemerkt in het "Nieuws en geruchten" topic:



    Dit is voor mij de reden waarom ik Pulsar tot nu toe nog nooit gedaan heb. Het lijkt alsof je al bijna zwemkledij nodig hebt omdat je zo extreem nat wordt.

    Hoe gaan jullie hier eigenlijk mee om? Want naar het schijnt helpt het niet echt om een regenponcho te dragen. Ik herinner mij uit een Youtube-filmpje dat iemand zei dat het water gewoon langs je rug naar beneden loopt tot in je ondergoed
    zorgen dat je in het midden zit, daar kwam ik er vorige keer vanaf met wat relatief weinig water

  3. #3

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Pulsar kan inderdaad behoorlijk nat zijn, maar kan ook ontzettend meevallen voor de een beetje doorgewinterde pretparkliefhebber. Volgens mij zit er een verschil in natheid tussen de twee boten, en wordt je als ik het me goed herinner, in boot 2 natter dan in boot 1. Uiteraard valt het in het midden mee, maar achteraan wordt het effect nog eens versterkt door die 2 buizen achter de boot die nog een lading water extra richting de rest van de splash sturen, maar ook een deel vliegt weer terug in de boot. Overigens heeft pulsar zijn record voor natste attractie verloren voor mij, ik zat een paar weken geleden in een lekke boot van de River quest in Phl, dan kun je de hele dag als een natte pinguïn lopen.
    - Memento Mori -

  4. #4

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    we zaten vorig jaar op de voorlaatste rij, en de hoeveelheid water was er echt over. We kunnen best wat hebben, maar we waren nat tot in onze sokken, en hebben de hele dag nat en koud rondgelopen. De splash op zich is al behoorlijk nat, maar daarna krijg je nog zo'n lading water over de boot die het aangename (alvast voor ons) ver overtreft. En inderdaad, het water loopt via je rug tot de diepst verborgen plaatsen :-).

  5. #5

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    De eerste keer dat ik hem deed schrok ik ook van hoe nat hij is, hij overschrijdt voor mij wel een grens eigenlijk. Op sommige plekken tenminste. Er is een enorm verschil in zitplaats, je kan er ook zo goed als droog uitkomen als je ergens in het midden van de boot zit. Daarom dat ik het ook not done vind dat ze je daar plaatsen aanwijzen. Zo werd ik vorige zomer op een snikhete dag na meer dan een uur wachten in het midden van de boot geplaatst, daar was ik niet van gediend want ik verlangde naar verfrissing.

    Anderzijds, 'k heb het nog maar vijf keer gezegd ofzo hier op het forum, hier dan de zesde keer... Regenbroeken mensen! Ik heb zo op de fandag vorig jaar zo goed als privéritjes gehad op Pulsar in het donker, vooraan, achteraan, ik denk dat ik alle plaatsen heb gedaan zonder nat te worden. Waarom heeft niemand zoiets bij op een koudere pretparkdag?

    Wat ik wel vreemd vind is dat ze tijdens de bouw altijd gezegd hebben dat ze de splash kunnen aanpassen aan het weer maar dat ik dit tot nu toe nog geen enkele keer gezien heb. Zo'n doorweekt nat pak kan echt deugd doen op een snikhete dag, dus vind ik het leuk dat dat met deze attractie wel mogelijk is, maar ze moeten dat gewoon inperken als het kouder is. Als ze zeggen dat het kan, waarom doen ze het dan niet?

  6. #6

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Naar mijn ervaring zijn enkel de achterste rijen serieus de klos. Op elke andere plaats in de boot kreeg ik hoogstens een chiapasgewijze sprudel. Die lekke boot in River Quest heb ik geloof ik ook gehad: Ik was héél blij dat ik die stralen net voor de lift ontweken had, maar toen we de lift inhobbelden werden we plots getrakteerd op een voetbad van tien centimeter diep dat gedurende de verdere rit aangevuld werd tot 20 centimeter.

  7. #7

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Zouden ze dit niet kunnen regelen door op koudere dagen het splash basin iets minder vol te laten lopen? Bij een lager waterpeil zou de splash toch een stuk minder moeten zijn.

    Ik heb hem gedaan op een snikhete dag, en ondanks goed nat toch terug weer snel droog. Ik kan me voorstellen dat veel mensen die de attractie al kennen deze gewoon overslaan in minder weer.

  8. #8

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Ik vind Pulsar eigenlijk niet zo speciaal zeiknat. Zoals eerder gezegd is achteraan aan de zijkant het natst, maar dan valt het goed mee: het is een goed verspreide golf water die je over je krijgt, waardoor je overal wel een nat plekje hebt, maar het is niet zoveel water per vierkante centimeter heb ik de indruk (kan iedereen volgen ?). Ook ik heb eigenlijk, ook al heb ik net een zeer natte rit gehad, het gevoel redelijk snel erna al weer droog te zijn.

    Radja River vind ik toch nog steeds een heel stuk natter in ieder geval.

  9. #9

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Heb het jammergenoeg niet kunnen ondervinden hoe nat hij is, aangezien hij de hele dag dicht was vandaag.

  10. #10

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    Heb het jammergenoeg niet kunnen ondervinden hoe nat hij is, aangezien hij de hele dag dicht was vandaag.
    Gisteren ook al, hopelijk geen grote problemen. Best jammer dat hun recentste topper het vaak laat afweten...

  11. #11

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Pulsar heeft opvallend veel problemen aan het begin van dit seizoen, het grootste gedeelte van de eerste week was hij al dicht en nu blijkbaar nog wat technische problemen. Dat zou uiteraard toeval kunnen zijn, en laten we hopen dat het dat ook is.

  12. #12

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Zaterdag was hij nog open. Af en toe een kleine storing, maar geen grote pannes gemerkt toen. Spijtige zaak, zeker als je hem nog niet hebt kunnen doen. Pulsar is een storingsgevoelig ding... :s

    Ontopic: Ik sluit mij aan bij Ignace. Met ondertussen 126 ritjes op de teller heb ik geen enkele achtbaan vaker gedaan (ja, ik hou dat allemaal bij ) en weet ik goed waar je moet zitten om niet te nat te worden. Backseat en langs de zijkanten is het natst. Rij 1 en 4 zijn ook vrij nat. Rij 2 en 3 ben je op de twee middelste stoelen meestal zo goed als droog. Nog een tip is om bij de splash je niet te bukken, maar tegen de leuning te blijven zitten. Zo heeft het water niet de kans om in grote mate beneden tot in je onderbroek te lopen
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  13. #13

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Heb de indruk dat Pulsar altijd dicht is na zware regen/onweersbuien. Misschien dat de waterstand van het meer van belang is? Vandaag is de baan rond half 3 open gegaan.

  14. #14

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Nat en nat is twee: Het bovenlichaam, zelfs bij grijs weer: geen probleem. Het onderlichaam: mag ook, ik ben wèl zo iemand die een hele dag met een regenbroek zeult. Maar graag hou ik de voeten droog (ook al zitten er vaak reserve-sokken in m'n rugzak). Een permanent voetbadje zoals (heel soms) in Indiana River of in Thorpe's Storm Surge, is zelfs onder een stralende zon niet aangenaam, tenzij je sandalen aan hebt.

    Toch opmerkelijk dat ik behalve Duinrells Splash nagenoeg geen attracties ken waar je kan kiezen tussen een droge en een natte versie. Bellewaerde doet / deed dat wel met Halloween op Niagara. Laten kiezen voor een drogere of nattere plaats in hetzelfde vaartuig lijkt me iets minder sociaal voor de medepassagiers.

    Pulsar deed ik nog maar een keer of zes (en ik ben al de tel kwijt!), telkens in 'grijze' atmosferische omstandigheden. Nooit ervoer ik 'em als zeiknat. Toeval of toch gefinetuned?

  15. #15

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Nog een tip is om bij de splash je niet te bukken, maar tegen de leuning te blijven zitten. Zo heeft het water niet de kans om in grote mate beneden tot in je onderbroek te lopen
    Die fout heb ik vorig weekend nog gemaakt.
    Ondanks dat ik redelijk in het midden zat, vond ik hem ook behoorlijk natter dan vorig jaar... Of zo leek het toch.

    Gezien de afremming na de splash, valt een groot deel van het splash-water nadien opnieuw in de boot. Het nat-worden-moment lijkt hierdoor redelijk lang te duren.

  16. #16

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Mijn puntje over Pulsar was in elk geval niet negatief bedoeld. Mensen wilden niet op de achterste rij gaan zitten en vroegen dit ook aan de desbetreffende medewerker, maar niet op een manier van 'of ik dien klacht in bij elke druppel die in mijn onderbroek druipt'.

    Vind ik Pulsar zelf te nat? Neen. Pulsar is een waterattractie, dus dan weten bezoekers dat ze nat gaan worden. Destijds bij Radja River bijvoorbeeld ontving men ook klachten van bezoekers die hem overdreven nat vonden. Walibi Belgium is toen tegemoet gekomen aan de klachten van bezoekers en heeft één van de grootste boosdoeners uitgezet, namelijk het ondertussen beruchte waterplafond. Radja River is een fantastische rapid river en is al sinds x-aantal jaren mijn favoriete attractie binnen het park, maar door enkele verdwenen effecten was Radja River plots een saaie attractie. Men heeft toen gelukkig ingezien dat bezoekers moeten beseffen dat je in een waterattractie nat kan worden en als bezoekers té nat worden, dat op eigen risico is. Dus moet Walibi Belgium ervoor zorgen dat Pulsar plots minder nat is? Neen, uiteraard niet.

    Maar als je er zo over nadenkt, dan heeft Walibi Belgium met Radja River en Pulsar écht wel twee zeer natte attracties in huis. En dat terwijl FlashBack in mijn ogen toch een vrij droge logflume is.

  17. #17
    borisvdd
    Guest

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Zouden ze dit niet kunnen regelen door op koudere dagen het splash basin iets minder vol te laten lopen? Bij een lager waterpeil zou de splash toch een stuk minder moeten zijn.

    Dat werd zo aangekondigd door sommige "met inside info" hier op het forum: dat het waterpeil geregeld kon worden.
    Dus ofwel kan het niet geregeld worden en was hun info weer eens fout. Ofwel trekken de medewerkers er zich niets van aan en vinden ze het grappig om mensen nat in koud weer te laten rondlopen.

  18. #18

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Dat werd zo aangekondigd door sommige "met inside info" hier op het forum: dat het waterpeil geregeld kon worden.
    Dus ofwel kan het niet geregeld worden en was hun info weer eens fout. Ofwel trekken de medewerkers er zich niets van aan en vinden ze het grappig om mensen nat in koud weer te laten rondlopen.
    Ik heb het de marketing manager van Walibi zelf meerdere keren horen zeggen, dus volgens mij kan het wel degelijk hoor

    Verder is het ergens logisch dat ze de splash niet minder of uit zetten. Je gaat nu eenmaal in een waterattractie om nat te worden. De effecten van Radja River kan je ook allemaal uitzetten, dat doen ze ook niet, het is nu eenmaal een waterattractie.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  19. #19
    borisvdd
    Guest

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Je gaat niet alleen in een waterattractie om nat te worden he (zeker niet in Walibi)... Bij Radja River staan mensen recht om niet nat te worden bij frisser weer. Je doet wateratteracties ook voor de fun of omdat de wachtrij eens meevalt, omdat je ervoor betaald hebt bij de ingang, enz...
    Als het wel degelijk minder nat kan gezet worden op frissere dagen, dan is het weer gewoon luiheid.


    Hebben jullie gezien dat ik niets zei over de stank van het water haha.
    Laatst gewijzigd door borisvdd; 02-05-18 om 14:19. Reden: grapje

  20. #20

    Re: Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Dat werd zo aangekondigd door sommige "met inside info" hier op het forum: dat het waterpeil geregeld kon worden.
    Dus ofwel kan het niet geregeld worden en was hun info weer eens fout. Ofwel trekken de medewerkers er zich niets van aan en vinden ze het grappig om mensen nat in koud weer te laten rondlopen.
    Men vult de splash-bak met water door enkele sluisjes open te zetten tussen de bak en het aangrenzende "meer". Hierdoor komt het niveau van het water dus gelijk te staan in zowel de bak als het meertje rond de bak. Om het niveau te kunnen regelen zal men dus het volledige meertje rondom moeten laten stijgen of zakken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •