X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25
  1. #1

    Gestopt met verkoop van abonnementen

    Volgens de website met de 3 o's is Bellewaerde gestopt met de verkoop van abonnementen voor de rest van dit jaar. De reden zou zijn dat er al heel veel abonnementen verkocht zijn en dat het anders te druk zou worden in het park. Dat zou ook de reden zijn waarom je bij een Let's Go Pass van Walibi de optie Bellewaerde niet meer kunt kiezen.

    Op de website van Bellewaerde staat inderdaad De Adventure Pass is niet meer beschikbaar.

    https://www.bellewaerde.be/nl/adventure-pass

  2. #2

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Bizar! Bellewaerde vind ik echt geen fijn park bij drukte, best wel knap dat ze hiervoor durven kiezen.

  3. #3

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Ik hoop dat er volgend jaar serieus gesleuteld wordt aan de formule zodat dit niet meer voorvalt. Inderdaad zeer bizar maar sterk dat ze het durven doen.

  4. #4

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Bizar! Bellewaerde vind ik echt geen fijn park bij drukte, best wel knap dat ze hiervoor durven kiezen.
    Bizar: ik vind geen enkel park leuk bij drukte. Maar door het groene karakter en omdat je doorgaans niet in een wachtrij moet om beestjes te spotten, tolereer ik misschien wel iets makkelijker enige drukte in Bellewaerde. Sprookjesfiguren in hun habitat creëren voor mij een gelijkaardig gevoel bij de Efteling.

    On topic: Het hele Walibi-abo-systeem rammelt. Met vijf personen, niet eens onderling familie, kost een abo amper € 40 € p.p. Dan leg je al graag € 20 extra erbij voor Bellewaerde, ook al woon je in BXL, CRL of Luik. En dat parkje heeft natuurlijk maar een beperkt aantal draaiende en rijdende attracties, doorgaans met een belabberde capaciteit. In die optiek is het inderdaad dapper van Bellewaerde om nu al deze zure beslissing te nemen.

    Ik vraag me af of CdA van Walibi niet te snel (terug) Belgiës n° 1 qua bezoekers wil maken en Bellewaerde in deze collateral damage is. Als de herovering van de koppositie gebeurt met een minder ruime jaarkalender dan Plopsa DP, betekent dat dus geheid meer drukte in Wavre. Afgaande op de getuigenissen hier over het lange wachten bij de abo-opmaak in Walibi, sta ik niet te springen om in m'n nodig her-bezoekje in volle zomer te houden.

  5. #5

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Ongezien. En wat mij betreft de zoveelste flater daar in het rijtje na de sloop van Los Piratas - Huracan - Dawson Duel en de bouw van een duur, kaal waterpark.

  6. #6

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Het kan op heet eerste zich klantonvriendelijk overkomen, maar zelf bekijk ik het toch anders: niet slecht dat ze extreme drukte willen vermijden

    Soms heb ik het gevoel dat Bellewaerde door CDA 'onderdrukt' wordt ten voordele van Walibi. En dat is jammer, want bij mijn allereerste bezoek vorige zomer vond ik het best een leuk park.
    Once you sit back, you never go back.

  7. #7

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Ik was er op 2 superdrukke dagen, zaterdag 21 april, was het al heel druk met ellenlange wachtrijen, en zondag 22 april was het nog veel drukker. Maar ik hoorde dat men abonnementen kon kopen aan een hele gunstige prijs in de Carrefour. En er daarom heel veel verkocht zijn. Als je de wachtrijen zag aan de ingang om die abonnementen aan te maken, niet meer normaal. Ik denk dat Bellewaerde een heel superdruk jaar tegemoet gaat. Laat ons hopen dat CDA daar ook iets mee doet en hen de ruimte (lees geld) geeft om toch een aantal nieuwe attracties bij te plaatsen.

  8. #8

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
    Laat ons hopen dat CDA daar ook iets mee doet en hen de ruimte (lees geld) geeft om toch een aantal nieuwe attracties bij te plaatsen.
    Bellewaerde krijgt geld... en verbrast het aan alpine coasters, een zwembad en een indoor coasters, allen van het net-niet-genre. Dat lijkt me niet alleen een kwestie van Geld krijgen, maar vooral een kwestie van verstandig investeren.

  9. #9

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    In de lijn van de abonnementenstop heeft Bellewaerde vandaag de poorten gesloten. Wegens een te grote drukte laten ze geen nieuwe bezoekers meer toe.

    Op zich wel knap dat ze aan het welzijn denken van de bezoekers die al binnen zijn, maar wordt het niet tijd dat Bellewaerde terug een capaciteitsmonster krijgt. Door de toeloop op Walibi passen, nemen velen Bellewerde er bij, waardoor er meer bezoekers komen. Tel daarbij ook nog al die bezoekers uit Noord-Frankrijk en je beseft dat er heel wat volk over de vloer komt.

    Bellewaerde moet nadenken over zijn ID. Waar dat altijd al attracties, dieren en natuur was, besef ik hoe langer hoe meer dat die dieren en de natuur voor 90 percent van de bezoekers bijzaak zijn. Het wordt tijd dat Bellewaerde zijn attractieaanbod aanpakt, mogelijks door de inperking van de dieren. Volgens mij heeft het ook geen zin meer om in te zetten op dieren. Buiten West-Vlamingen weten alle Vlamingen dat je in de ZOO of in Planckendael moet zijn om veel dieren te zien. En bovendien gaan vele Vlamingen (en alle Walen) prat op Pairi Daiza.

    Zoals al vaak gezegd wordt het tijd voor een woodie, loopingachtbaan of uitgebreide waterattractie.

  10. #10

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Bellewaerde moet nadenken over zijn ID. Waar dat altijd al attracties, dieren en natuur was, besef ik hoe langer hoe meer dat die dieren en de natuur voor 90 percent van de bezoekers bijzaak zijn. Het wordt tijd dat Bellewaerde zijn attractieaanbod aanpakt, mogelijks door de inperking van de dieren. Volgens mij heeft het ook geen zin meer om in te zetten op dieren. Buiten West-Vlamingen weten alle Vlamingen dat je in de ZOO of in Planckendael moet zijn om veel dieren te zien. En bovendien gaan vele Vlamingen (en alle Walen) prat op Pairi Daiza.

    Zoals al vaak gezegd wordt het tijd voor een woodie, loopingachtbaan of uitgebreide waterattractie.
    Als het klopt wat hier bovenstaat dat vele een walibi abbo nemen en daar Bellewaerde bij nemen moet misschien die koppelverkoop eens herbekeken worden. Je kan de twee in principe ook niet met elkaar combineren aangezien het ene een echt attractiepark is en het andere het van meerdere zaken moet hebben... Dus koppel deze volledig los van elkaar.

    Ik denk dat Bellewaerde eerder terug voor eigen ID moet gaan. Dat wil zeggen: "Een diervriendelijk natuurpark met attractie's."

    Dus ik denk eerder aan een nieuw dierenverblijf met een attractie in verwerkt.. (Bv een aquarium met verschillende gebieden met niet enkel vissen maar ook zeeleeuwen, pinquins, schildpadden, alligators, ... weet ik veel wat je er nog mee kan ... en waar je dan een onderwater safari elektrische achtbaan door stuurt)

    Op zich kan dat ook een capaciteits-monster zijn...

    Maar natuurlijk zal de gemiddelde fan hier op het forum veel liever een RMC Woodie zien verschijnen ofzo ;-)

  11. #11

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Ik vraag me af of dit behalve voor de penningmeester wel goed nieuws is voor het park. Goede reclame is het volgens mij zeker niet: wie niet binnen kan, voelt zich op z'n minst teleurgesteld en als abonnee zelfs opgelicht. En wie wel binnen geraakte, zal wel heel erg lang ... (u weet wel wat ik bedoel).

    De mix dieren / attracties vind ik best OK en zelfs uniek in Bellewaerde, met de Safari-treinrit en de Jungle-rondvaart. De meeste andere parken die ook fauna en mechanica combineren, doen dit toch doorgaans in meer gescheiden zones/attracties. Zie Drayton M., Tayto P., Plopsa Coo en Kolmården. Die laatste beschikt wel over één capaciteitsmonster en dierenattractie in één:

    Naam:     DSC_02085.JPG
Bekeken:  2394
Groote:   318,0 KB

    Wegens geld- en plaatsgebrek is dit niet meteen te realiseren in B., en al zeker niet na de aanleg van het zwembad. Een goedkoper alternatief hadden ze al: een monorail! Deze lijkt me hier veel functioneler / attractiever dan in pakweg BJL of Drievliet. Dat attractietype is misschien geen capaciteitsmonster, maar creëert wel een spreiding. Bovendien is het een attractietype waar mensen op verschillende plaatsen voor kunnen aanschuiven. Het heeft dus enige herhalingswaarde. De kabelbaan in het rechtlijnige Slagharen is nog zo'n mooi voorbeeld. Stel je op een drukke dag eens voor dat al dat volk in beide stations en in de lucht zich in de Mainstreet of in de rij van een andere attractie of eettent zou bevinden.

    Het zwembad biedt volgens mij trouwens geen oplossing voor de belabberde capaciteit in het park. Bezoekers komen volgens mij momenteel (naar Wavre) voor het droge of voor het natte. De combinatie van beide op één dag zal niet zo vaak voorkomen, en dan nog vooral geconcentreerd in die uren dat het bad later openhoudt dan het park. Ik weet niet of ze in Bellewaerde gaan opteren voor het systeem van o.a. Slagharen, Duinrell, Wal. R-A, Hellendoorn en Isla Magica, waarbij het waterpark niet exclusief zonder pretpark te bezoeken is. Ik vermoed wel dat dit systeem de drukte iets meer spreidt dan wat ze in Wavre doen. Ze geven er niet zo maar Aqualibi à €5 bovenop, mits bezoek voor 13:00.

    Een groot aquarium zie ik wel zitten, maar ajb niet met een dieren-show erbij. Ik zie nog liever dezelfde (nep)indianen jaar na jaar dezelfde kunstjes uitvoeren dan opgesloten zeeleeuwen en dolfijnen.

  12. #12

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Dan kom je vandaag in Bellewaerde en is er vandaag zo goed als geen volk, wachttijden zijn verwaarloosbaar, ...
    Enkele positieve dingen die ik opgemerkt heb sinds mijn laatste bezoek:
    -De vlag bovenop de screaming eagle is vervangen, tijdens de paasvakantie hing de vlag van halloween er nog.
    -Nieuwe vlaggetjes bij de gondels van de Peter Pan.
    -De muziek van Huracan weerklinkt als nooit tevoren.
    -De eerste scene van Huracan bevat opnieuw stromend water, al zijn het niet de watervallen.
    -De keverbaan rijdt met regenweer maximaal op halve capaciteit.

    Enkele bedenkingen:
    -Water effecten blijven op veel plekken toch wel een pijnpunt.
    -Sommige zaken kunnen een likje verf gebruiken.
    -Op sommige plaatsen is de beplanting verwilderd.
    -Alle lichtjes bij El Toro zijn verwijderd.
    -De Kikker in het kidspark is gesloten voor onderhoud, de gondel ligt op de grond naast de toren.


    Maar ondanks de kalmte waren de operations weer dik in orde en het personeel was vriendelijk zoals we hier gewend zijn.
    Laatst gewijzigd door Bellewaerde2001; 13-05-18 om 16:32.

  13. #13

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten

    Maar ondanks de kalmte waren de operations weer dik in orde en het personeel was vriendelijk zoals we hier gewend zijn.
    Als het kalm is zijn de operations altijd in orde. In principe zou het heel erg zijn als het zo niet is dan.

    Een logischere zin zou zijn: ondanks de drukte waren de operations weer dik in orde.
    Laatst gewijzigd door slimmerik; 13-05-18 om 19:01.

  14. #14

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Vandaag BJL en dat was helemaal verlaten, met prima operatoren: niet moeten wachten op een volle trein, Typh. open vanaf 10:00, vaak de vraag of we nog eens wilden!

    Als zelfverklaarde kalender-autist had ik wel al eerder in de smiezen dat de zondag van het Hemelvaart-verlof vaak de kalmste van de vier is. Het grijze weer na twee zonnige dagen hielp natuurlijk ook meer dan één Ruud Vormer-handje

    Ergens had ik spijt dat ik vandaag niet naar Wal. ging voor een herkansing van Tiki Waka. Of het er kalm dan wel druk was, mogen getuigen hier laten weten, ook al is het niet echt het juiste topic.

  15. #15

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Als het kalm is zijn de operations altijd in orde. In principe zou het heel erg zijn als het zo niet is dan.

    Een logischere zin zou zijn: ondanks de drukte waren de operations weer dik in orde.
    Ik bedoel eerder dat er geen top attracties in onderhoud gingen vanwege de kalmte, wat je nu en dan wel eens in Walibi tegen komt als het kalm is.

  16. #16

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Als het kalm is zijn de operations altijd in orde. In principe zou het heel erg zijn als het zo niet is dan.
    Toch al meermaals meegemaakt hoor, dat ze er een spelletje van maken om zo weinig mogelijk treinen door te sturen... Zo krijg je rijen van een halfuur voor vier ritjes wachten (La Ronde, Flamingo Land...)

  17. #17

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Ik was er vrijdag samen met een collega die nog vlot een abo kocht (hij had er een waardebon van Carrefour) net zoals zovele andere. We vernamen nadien ook dat ze om veiligheidsredenen geen volk meer toelieten in het park. Doch ik kan dit enkel wijten aan het feit dat ze de opkomst onderschat hebben waardoor er niet voldoende personeel was. Ik heb geen enkele wachtrij gezien die vol stond. Dawson duel stond 60 min aangeduid maar na ruim 35 minuten was voor ons de rit al gedaan. De boomstammetjes deden we op ongeveer 25 min net als boomerang en huracan was ongeveer 30 min wachten. We hebben er nog het langst over gedaan om in het park te geraken, aanschuiven voor een abo was ruim 45 minuten.

  18. #18

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ongezien. En wat mij betreft de zoveelste flater daar in het rijtje na de sloop van Los Piratas - Huracan - Dawson Duel en de bouw van een duur, kaal waterpark.
    Hoe kun je het waterpark nu kaal vinden als je er nog niet kunt geweest zijn? Ze gaan ook niet elk detail op de plannen zetten hé. En Los Piratos was echt kapot. Laat je die staan, dan is er geklaag van sommigen dat het park er belabberd uitziet. En de Dawson Duel? Leuk voor kinderen, en toegegeven, het geeft geen kick, maar het uitzicht is wel de moeite.

  19. #19

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Hoe kun je het waterpark nu kaal vinden als je er nog niet kunt geweest zijn? Ze gaan ook niet elk detail op de plannen zetten hé. En Los Piratos was echt kapot. Laat je die staan, dan is er geklaag van sommigen dat het park er belabberd uitziet. En de Dawson Duel? Leuk voor kinderen, en toegegeven, het geeft geen kick, maar het uitzicht is wel de moeite.
    Concepten zijn er om een sfeerbeeld te geven. De realiteit is bijna altijd minder goed dan de concepten (budgetbeperkingen, bezuininging, last minite aanpassingen, of simpelweg niet mogelijk ivm veiligheid). Bellewaerde heeft nu ook niet bepaald de beste reputatie voor wat betreft het goed uitwerken van concepten. Gezien de concepten er al vrij kaal uit zien denk ik dat het goed is om niet al te veel verwachtingen te hebben voor het waterpark

    Los Piratas Kapot? Laatste keer dat ik hem deed was die nog prachtig. Pas gewoon fatsoenlijk onderhoud toe dan was hij om te beginnen nooit kapot gegaan. Daarnaast kun je animatronics en andere onderdelen prima vervangen voor modernere versies die minder aan onderhoud kosten. Er bestaan veel oudere darkrides, waarom zou Los Piratas dan kapot moeten zijn? Hoe je het ook went of keert: Het valt BWP te verwijten.

    Dawson Duel heb ik nog niet zelf kunnen doen, maar denk dat ik inmiddels wel een aardig beeld heb van wat te verwachten. De teleurstelling hier komt vooral doordat na jaren stilstand er dan een investering komt die toch niet goed is. Voor dat geld had je makkelijk een flinke woody kunnen zetten, maar nee: Ze komen af met wat waarschijnlijk de slechtste alpinecoaster ooit is. Het feit dat dit oorspronkelijk als family-ride was bedoelt en je het nu zelf al als Kinderattractie weg zet, zelfs nadat ze de baan sneller gemaakt hebben, zegt genoeg over wat voor een #fail deze investering was. Echter moet ik erbij toegeven dat het idee leuk was geweest, als ze het beter hadden kunnen uitwerken.

  20. #20

    Re: Gestopt met verkoop van abonnementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Hoe kun je het waterpark nu kaal vinden als je er nog niet kunt geweest zijn? Ze gaan ook niet elk detail op de plannen zetten hé. En Los Piratos was echt kapot. Laat je die staan, dan is er geklaag van sommigen dat het park er belabberd uitziet. En de Dawson Duel? Leuk voor kinderen, en toegegeven, het geeft geen kick, maar het uitzicht is wel de moeite.
    Tjah, als we al tevreden gaan moeten zijn over het uitzicht, de rit lijkt me toch wel het belangrijkste hier. En dat uitzicht heb je ook in de Boomerang of de freefall, daar hadden we Dawson Duel niet voor nodig.

    Of ga je ook zeggen van, ik heb een TV gekocht van 3.000 euro, niks waard, slecht beeld. Maar hé, hij staat wel mooi in mijn interieur he. Topaankoop!
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •