X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    Ons reisje Orlando Florida

    Ons reisje in Orlando.

    Vorig jaar hadden we deze bestemming ook al bezocht.
    En kon het niet laten om dit jaar weer terug te keren.
    De meeste gaan natuurlijk die richting uit voor de Disney Parks in Disney World.
    Maar wij zijn vooral fan van de Universal Parks.

    Als eerste hadden we al besloten om geen Universal of disey hotel te nemen.
    Maar een gewoon hotel langs de straat. Champions world resort. En eigenlijk was dit wel best een goed hotel. Met verschillende kleine zwembadjes om eens af te koelen. Disney World lag vlak bij. Vanuit het hotel kan je met de bus zelfs naar Disney, Universal en sea world. En zit in de prijs inbegrepen. Park tickets zelf niet natuurlijk. Omdat we vorig jaar al geweest waren hadden we nu maar besloten om een weekje te gaan. Lijkt niet lang en dat is het ook. Was zo voorbij gevlogen! De parken die we gingen bezoeken waren Disney animal kingdom, Universal studio, Island of adventure en Volcano Bay. Ook waren we naar Disney springs geweest een soort shopping park maar dan van Disney. Wat wel eens leuk was om te bezoeken end at was het ook. Ook hadden we een dag No-Park ingelast om ook eens iets van het mooie Florida zelf te zien. Dus waren we eens richting het strand gegaan. Clear water beache. Wat ook wel eens de moeite was om heen te gaan + het heen reiden was ook al wel fijn om te zien langs het water en dan die hoge gebouwen. Dit was wel een 90min. reiden maar was voor ons totaal geen probleem. Natuurlijk in de straat van ons hotel kon je ook al van alles doen mini golf, outlet Disney winkels... En the Orlando eye (reuzenrat) is ook niet echt heel ver. Waaraan er ook een Sea Life en een Madam Tussaud te vinden is met daarrond verschillende restaurantjes. Hieraan ligt ook heel kort Sea-World. Maar eigenlijk alle parken hoor Universal en Disney liggen er ook niet ver af. Kortom als pretpark fan is dit wel een heel fijne reis om te doen hoor. Volgend jaar zijn we niet van plan om terug te keren. Dan gaan we andere dingen bezoeken maar het jaar daarna?.... Ze zijn daar nu zo veel dingen aan het bij bouwen..Dus je hebt bijna elk jaar toch iets nieuws en dat is fijn.
    Hieronder onze aftermovie van ons reisje.
    Ik ben geen professionele cameraman of zo hoor dus verwacht geen knappe bewerking van film.


    https://youtu.be/06UE7CSw8Vg

  2. #2

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    November zal voor mij de eerste keer die kant op zijn. 2 weken pretparken en een week sightseeing. Ook ik ben eigenlijk meer van de Universal parken dan van de Disney parken, maar we gaan wel beiden bezoeken (uiteraard).

    Hoe hebben jullie het in Disney qua eten gedaan? Het schijnt dat je daar dus echt geen plek meer krijgt tenzij je een half jaar vooraf reserveert (vaarwel spontaan iets gaan eten).

  3. #3

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    In Disney hebben we toen iets klein gegeten.
    En savonds met de auto gingen we meestal iets groter eten.

  4. #4

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het schijnt dat je daar dus echt geen plek meer krijgt tenzij je een half jaar vooraf reserveert (vaarwel spontaan iets gaan eten).
    Buiten enkele zeer populaire restaurants (bv Be Our Guest), kan je gewoon ook nog evenveel geluk hebben on the spot hoor. Is mij destijds ook een paar keer gelukt. Eet gewoon niet op de piekmomenten, and you're fine.

  5. #5

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Buiten enkele zeer populaire restaurants (bv Be Our Guest), kan je gewoon ook nog evenveel geluk hebben on the spot hoor. Is mij destijds ook een paar keer gelukt. Eet gewoon niet op de piekmomenten, and you're fine.
    De meeste recensies op internet doen toch wel anders vermoeden. In zekere zin heb je gelijk, maar de wat minder populaire restaurants waar je nog een plek kunt krijgen zijn meestal van die plaatsen waar je eigenlijk liever geen punt van je Dining Plan wilt besteden. (gemiddeld genomen zou je voor elk punt voor ongeveer 31 dollar moeten besteden en dat haal simpelweg niet als je niet vooraf reserveert, want dan moet je té vaak voor counter-service kiezen). Als ik dan van jou al lees dat het je slechts een paar keer gelukt is en je "geluk moet hebben" dan interpreteer ik dat eigenlijk al als "je moet de gok niet nemen als je fatsoenlijk gebruik wilt maken van je dining plan en bij het eten ook de echt disney-ervaring wilt hebben (in plaats van bij een standaard rainforest café te gaan eten)".

    Toevallig was recentelijk het moment er dat we kunden (moesten) reserveren. Zoals je aan haalt: Be Our Guest zat er al vanaf het begin niet meer bij. (uiteindelijk wel nog kunnen boeken op een andere dag en met een wat vreemdere tijd). Maar toch waren er opvallend veel restaurants waar we niet meer terecht konden (we spreken van een tijdspanne van slechts 6 dagen):
    Tiffins
    Sci Fi Dine In
    50's Prime Time
    Tusker House
    Be Our Guest.

    En dan gaan we nog maar in November, wat een relatief rustige periode is.

    Uiteindelijk redelijk wat kunnen doen door ze te verschuiven, maar bijvoorbeeld op de dag dat we de studio's doen valt in letterlijk geen enkel restaurant in het hele park nog een diner te reserveren, tenzij je om 16u wilt gaan (maar dat werkt niet echt handig als je al een lunch om 12:10u hebt).

    Overigens moet ik zeggen dat ik het geheel enorm veel gedoe vind. In een aflevering van IoP begint jelle met "Je komt er toe en alles is geregeld", maar eerlijk gezegd: Dat mag ook wel gezien hoe hard je je moet uitsloven vooraf om alles geregeld te krijgen. Alleen al het linken van onze disney accounts aan elkaar heeft - door de ontzettend slechte technische systemen - langer geduurd dan het regelen van alle andere pretparken + overnachtingen in Orlando. Natuurlijk maken we het ons niet gemakkelijk omdat we met een groep van 12 zijn, maar het systeem van disney kan zogezegd groepen tot 50 personen aan. In de praktijk is niets minder waar. Want je kunt wel 3 tafeltjes van 4 reserveren (op exact dezelfde tijd), maar in één keer voor 12 kan dan weer niet. Een restaurant waar ik pakweg 10 jaar geleden (iets minder) werkte kon dat hier in Europa wél al (dan wel netjes met de melding erbij dat je niet tesamen aan en tafel zou zitten, maar in de meeste gevallen pakte het systeem wel tafels naast elkaar).

    Natuurlijk was het reserveren van 3 tafels vanuit één disney account dan opeens ook weer niet mogelijk, en het inloggen met 3 verschillende accounts op één computer werkt ook niet, want de sessies worden over genomen. Gevolg is dat ik 2 uur lang bezig ben geweest met het heen en weer rennen tussen 3 systemen om alle boekingen rond te krijgen, en dat er in de meeste gevallen wat tijd tussen de boekingen in zit (in het geval van Be Our Guest zelfs een half uur).

    En dan heb ik het nog niet eens over de ellende van het daadwerkelijk boeken van de vakantie zelf en vervolgens het betalen ervan.

    Disney verkoopt het als service, maar tot dusver ervaar ik het vooral als je vakantie onnodig complex maken. Als je dan kijkt hoe enorm simpel het "eet-abonnement" van six flags werkt zou ik bijna zeggen dat Disney daar nog wat van kan leren, maar heel fair is dat dan weer niet aangezien Six Flags vrijwel uitsluitend counter service doet. (maar dan nog: Daar zitten in elk geval de tips inbegrepen in je abonnement en krijg je daadwerkelijk voor elke dag je punten in plaats van - volstrekt onlogisch - elke nacht.

  6. #6

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    @andre: Hebben jullie geen dinning plan in disney? Dan kan je toch best de table service reserveren hoor. Aan de snackpunts geen probleem om te eten hoor.

  7. #7

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door els Bekijk Berichten
    @andre: Hebben jullie geen dinning plan in disney? Dan kan je toch best de table service reserveren hoor. Aan de snackpunts geen probleem om te eten hoor.
    We hebben een Dining Plan. Vandaar ook dat we tafels proberen te reserveren waarbij dat dining plan wat waard is. Zonde om het uit te geven aan snacks/fastfood.

  8. #8

    Re: Ons reisje Orlando Florida

    Wij hadden dat ook. We hebben altijd voor diner gereserveerd. Voor lunch niet. Snackpunts ook gebruiken voor drank of ijsjes overdag of koekje ofzo. Lunch namen wij altijd bij een kraampje of zo. We hebben wel eens gaan ontbijten bij Be our guest.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •