X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    [TR] Ski- und Rodelarena Wasserkuppe

    Het jaar is al bijna in de helft en ik had nog geen nieuwe parken ontdekt - nog maar twee nieuwe achtbaantjes op het lijstje kunnen schrijven - nog niet één grotere trip gedaan! Hoog tijd om daar verandering in te brengen. En zo geschiedde het: een dolle bustrip met de Rollercoasterfriends volgde. We zouden door zeven landen rijden en enkele niet bepaald alledaagse bestemmingen opzoeken. De trip begon op de fiets, rijdend door de ochtendmist in het pittoreske downtown Antwerp, gevolgd door een lange busrit. Maar het deel waar jullie over willen lezen begint in het verre Wasserkuppe.

    Wasserkuppe is een vreemde plek. Er staan niet echt huizen, enkel een vliegschool, wat restaurants en enkele toeristische randattracties. De meest interessante daarvan is Ski und Rodelarena Wasserkuppe, een skiresort dat buiten de winter omgetoverd word tot een vreemdsoortig pretparkje. Als we eenmaal het parkje gevonden hebben (het is niet erg duidelijk waar de Rodelarena begint en de straat eindigt), merken we al snel dat het er nogal doods is. Bij de attracties is er geen beweging, buiten onze groep loopt er geen volk rond. Uiteindelijk vinden we helemaal in het park één operator en drie bezoekers, die zich amuseren met de rodelbaan. Een beetje later worden de kassa's toch maar geopend. Jammer genoeg kregen we te horen dat de alpine slides van het park niet zouden openen omdat ze de baan niet droog kregen, maar vooralsnog waren we blij genoeg dat we wel van de rest zouden kunnen genieten.



    Vooral omdat het dichtbij was en het de enige attractie met een operator was, gingen we rechtstreeks naar de Rhönbob, de alpine coaster van het park. Het is (voor een rodelbaan) een oud beestje van 1997, maar enkele knikken extra maken dit type attractie gewoon nog leuker. De baan is zeker niet één van de langste, maar de snelheid die je erop haalt is bewonderenswaardig en bepaalde bochten behoren zeker tot de meest intense die je op rodelbanen kan vinden. Zeker de laatste drop/bocht, die je nauwelijks ziet aankomen, zijn topmomenten op een type attractie dat vaak op één hoop word gegooid omdat die dingen afzonderlijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn. Maar er is wel degelijk een verschil in kwaliteit van de rit tussen Alpine Coasters. En ik zou durven zeggen dat deze Rhönbob ergens aan de top van de voedselketen staat!







    Het park is blijkbaar van Wiegand, en dat merk je wel: ondanks enkele Sunkid-rides domineren ze het aanbod volledig. Zo deed ik er ook mijn eerste 'echte' achtbaan van de bejubelde glijbaanbouwer. Hexenbesen was best een verassing, een achtbaan die lijkt op de vleermuis met nog minder hoogteverschil maar eigenlijk gewoon een tof ding is. Het opzij zwieren is prettig, zelfs de kleinste drops zijn verassend en die lifthills zijn verassend smooth en snel. Bellewaerde had dit moeten neerplanten in de plaats van Dawson Duel!







    Een iets minder spannende manier om de berg af te gaan vonden we in Wie-Li, wat je nog het best een combinatie van een monorail en een alpine coaster kan noemen. In een bakje voor vier persoon ga je in een bochtig parcours de heuvel op, om nadien gewoon terug naar boven getakeld te worden. Je hebt echter zelf geen controle over de rit en het karretje word over heel de lengte van de baan afgeremd. Wasserkuppe heeft zijn best gedaan de rit entertainend te maken door borden met tekeningen van sprookjesfiguren onderweg te plaatsen, maar het resultaat is erg mager.





    Een verassend leuke attractie was de balletjesrace waar we gratis een souvenirballetje voor kregen. Het idee erachter is simpel, maar het is gewoon erg leuk om de balletjes door het parcours te zien gaan.



    Terwijl we de rest van het park ontdekten, bleef het park echter proberen om de rodelbanen open te krijgen en uiteindelijk is het hen gelukt. We kregen er een gratis upgrade van een uur bij - niet alleen voor de rodelbanen, maar voor alle rides in het park - en konden zo ook de alpine slides testen. Deze Somerrodelbahn was één van de snelste die ik al heb mogen doen, met onderweg ergens een serieus hevig airtimemomentje waar ik toch schrik op kreeg. Zeker geen baan waar je als beginner kan doorvliegen, ik heb de eerste paar ritten wel enkele keren geremd!

    Dat was zowat alles - Wasserkuppe is een leuke tussenstop op een pretparkenroadtrip en heeft zeker genoeg te bieden voor 2 à 3 uurtjes vertier. Er was ook nog een klimparcours en in Wasserkuppe kon je onder andere genieten van een museum over vliegtuigen.
    Laatst gewijzigd door Ignace; 23-05-18 om 20:25.

  2. #2

    Re: [TR] Ski- und Rodelarena Wasserkuppe

    Bedankt voor dit TR, Ignace, leuk om de dag te herbeleven!

  3. #3

    Re: [TR] Ski- und Rodelarena Wasserkuppe

    het ziet er inderdaad een leuke tussenstop uit op één of andere trip, want 500 km rijden enkel voor dit park lijkt me dan weer net iets van het goede teveel. Ook al zijn we hier grote liefhebber van de trapper-slider en consoorten :-).

  4. #4

    Re: [TR] Ski- und Rodelarena Wasserkuppe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Bedankt voor dit TR, Ignace, leuk om de dag te herbeleven!
    Graag gedaan !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    het ziet er inderdaad een leuke tussenstop uit op één of andere trip, want 500 km rijden enkel voor dit park lijkt me dan weer net iets van het goede teveel. Ook al zijn we hier grote liefhebber van de trapper-slider en consoorten :-).
    Een echte must-do is het park inderdaad niet, maar er eventjes voor omrijden was echt wel de moeite.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •