Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Toch wel een park om wow tegen te zeggen.

Een vraagje: weet iemand hoe PHL dit aangepakt heeft? (of was dat meer buiten het zicht?
bij PHL lag het juist nog veel meer in het zicht. Daar hadden ze binnen no-time alle restanten van de brand en de attractie volledig weg geruimd (ik kan alleen nergens meer vinden hoe lang dat geduurd heeft, maar erg lang was het niet). Daarna heeft het een tijdje als braak terrein erbij gelegen. Minder dan een jaar later opende River Quest.

EP heeft die blauwe doeken rond gebouwen zitten, echter stond er in PHL niets meer recht om doeken aan te hangen. Gezien het gebied in het Wilde Westen thema lag, was er een houten schutting rond getimmerd. Hier en daar met een kraampje of zelfs wat beplanting er voor. Als je op een hogere heuvel stond, kon je wel nog de brakke aarde zien. Zie onderstaande foto die van bovenaf China Town is genomen. De rotsen die je helemaal rechts nog net ziet horen bij Mystery Castle:



Moeilijk om er veel meer van te vinden. Toen was Social Media nog niet zo groot dus veel foto's waren er niet online en het verspreidde zich ook niet zo snel als nu. Een paar doeken printen was toen onbetaalbaar, terwijl EP daar nu gewoon zelf de apparatuur voor heeft. (PHL Volgens mij nog niet, maar ze gebruiken dezelfde methode nu wel om de bouwput van FLY af te dichten).

Phantasialand heeft echter ook een grote fout gemaakt. River quest is té snel gezet. Het plannen van een dergelijk project kost normaal 3-5 jaar en dan volgt de bouw nog. PHL had op een jaar tijd een attractie staan, met als gevolgd dat de theming vergelijkbaar was met een parkeergarage en het nu nog steeds veel geld kost om het ding qua thema passend te krijgen (want de werken aan RQ zijn nog niet klaar). Daarmee dat ik hoop dat EP zich de tijd laat en vooral niet te snel met een nieuwe attractie op de proppen komt.