Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
Ik vraag me eigenlijk af of Walibi al geen volwaardig themapark is? En zeker na al de veranderingen tegen 2023. Wat is de definitie van een volwaardig themapark? Ik vind Tripsdrill een volwaardig themapark ook al staan daar niet zoveel attracties. Of Fraipertuis City bijvoorbeeld. Ik wil het niet per se op flessen trekken, maar wat is volwaardig? Walibi heeft naar mijn mening een zeer goede mix van attracties die nu ook nog eens een gethematiseerde make over gaan krijgen.

Hoe meer hoe liever natuurlijk! Maar als ze qua bezoekersaantallen de parken die je opsomt willen bijbenen is er nog een weg te gaan. En gaan ze richting resort of blijven ze een ééndagspark?

Wat ik me ook afvraag is of ze nog gaan blijven investeren na 2023? Dat zal waarschijnlijk afhangen van hoe de huidige investeringsgolf zal uitpakken. Als ze zien dat het werkt zullen ze geen 18 jaar meer wachten zeker? Of het moet natuurlijk weer verkocht worden waar ik niet van uit ga met het huidige CDA.

@GriffonofNemesis: wat bedoel je met IP?
Intellectual property, dus bekende figuren zoals van tekenfilms of dergelijke. Europa-Park doet dat nu met Arthur, Jimf Knopf, Valerian, Paddington... Parc Astérix heeft natuurlijk de Astérix figuren.

Ik bedacht me dan uiteindelijk dat Walibi al zo'n geschiedenis heeft met de Warner Bros figuren plus de verschillende stripfiguren.
Dus vandaar mijn vraag, zouden ze in de toekomst opnieuw zo'n figuren nodig hebben?
Bobbejaanland kan zichzelf eventueel redden door Nickelodeon te integreren zoals bij de andere Parques Reunidos parken, maar dat ter zijde