Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
ik wens dat ik de eigenaar was van Europapark.
u wens gaat in vervulling, de huidige eigenaars zijn het allemaal een beetje beu, het bedrijf Mack wordt verkocht en Europa park wordt verloot via een gigantische tombola. Jij blijkt de gelukkige winaar te zijn: Hoera, je eigen pretpark... en niet zomaar een park, maar wel Europapark!

Maar het blijkt al snel dat ze dit jaar de premie van de brandverzekering zijn vergeten te betalen. Niet erg... dan maar geen nieuwe attractie, Scandinavië herbouwen stellen we nog even uit ... opgelost! Of toch niet... ?

Bovendien blijkt dat Disney zonet een proces gewonnen heeft van Europapark over de mascotte (een muis dus) en eist een gigantische schadevergoeding.

Daarbovenop: De verschillende aanwezige landen heffen een belasting op het gebruiken van hun naam en vlag en ook dat moet plots betaald worden. En alsof dat nog niet genoeg is spreken de ontbrekende landen van oneerlijke concurrentie op promotioneel vlak en Europa geeft hun volledig gelijk. Je kan niet anders dan: of elk land zijn eigen themagebied met achtbaan geven .. of een schadevergoeding ten bedrag gelijk aan het verlies van toeristische inkomsten de welke geschat worden op 50 miljoen per land, per jaar.

Je wordt als eigenaar persoonlijk aansprakelijk gesteld (had je maar moeten weten toen je dat lotje kocht) en wordt al snel gedwongen om het park voor een appel en een ei te verkopen en blijft achter met een schuld van om en bij de 1 miljard euro... maar hey, je was toch heel even de eigenaar van Europapark :-p

Ik wens dat er een nieuw gigantische pretpark wordt gebouwd op 10 km van mijn voordeur... (net ver genoeg om er geen last van te hebben ;-) )