X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77
  1. #1

    [Europa-Park] 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia

    De kogel is officieel door de kerk: Europa-Park bouwt darkride Piraten in Batavia en het Scandinavische gebied nagenoeg één-op-één na, nadat een grote brand in mei het volledige gebied in de as legde. Ook opnamestudio Calren die nauw betrokken was bij de ontwikkeling van Piraten in Batavia laat weten dat een wederopbouw van de attractie perfect mogelijk is. Het tijdschema lijkt ambitieus. Tegen het winterseizoen van 2020 zal het gehele Nederlandse gebied met de gebouwen en natuurlijk darkride Piraten in Batavia volledig terug opgebouwd zijn. Een jaar ervoor, in 2019, zou het Scandinavische themagebied, dat bij de brand tot aan de grond was afgebrand, weer open zijn voor het publiek.

    Véél meer info vind je in dit uitgebreide artikel: http://pretparken.be/NL/article/1974...A9%C3%A9n%20na!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Véél meer info vind je in dit uitgebreide artikel: http://pretparken.be/NL/article/1974...A9%C3%A9n%20na!
    Kan de autoplay misschien van die hmtl5-video van Calren? Ik schrok me kapot xD

    Opmerkelijk maar mooi dat ze voor een herbouw van de darkride kiezen. Ik vind het spijtig dat dit attractietype steeds minder en minder voorkomt, dus ik had gehoopt op deze beslissing!

  3. #3

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    #fail

    "When god opens a door, you close it, and nail it shut"
    - Michael Mack.


    Maar serieus: Dat er een soort van PiB terug moest komen spreekt eigenlijk wel een beetje voor zich, maar hiermee laten ze wel enorme kansen liggen. Qua infrastructuur was die omgeving al enorm slecht. Zelfs op rustige dagen koplopen, maar blijkbaar interesseert dat niet. Waar ze in Frankrijk het hoog Copy-paste-Gehalte juist weg gehaald hebben, gaan ze dit nu blijkbaar gewoon weer terug plaatsen. Eeuwig zonde. Ze hadden enorm veel met de vrijgekomen ruimte kunnen doen en tóch een soortgelijke darkride kunnen zetten met eenzelfde thema. Ik hoop in elk geval dat de moderniseringen die doorgevoerd worden een groter effect hebben dan enkel modernere poppen. Maar aangezien volgens een eerder bericht de fabrikant van de animatronics al klaar zat om deze 1:1 te herbouwen ben ik nog wat sceptisch. Wellicht dat wel de projecties en andere moderniseringen die later zijn toegepast nu wat beter worden uitgevoerd.

    Dat er nu beweert wordt dat de beslissing eigenlijk al op zondag gevallen is vind ik erg vreemd klinken. Eerder hebben de Macks zelf nog aangegeven dat de Oude Mack dit inderdaad wilde, maar de Jonge Macks hier op tegen waren waardoor er nog lang gediscussiëerd werd. Daarnaast zou EP ook écht wel al veel eerder de community hebben ingelicht. Ik geloof in elk geval niet veel van dat bericht.

  4. #4

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Ik ben alvast ook benieuwd naar hoe de nieuwe versie er zal uitzien. Kiezen ze voor een echte heropbouw, maar met enkele nieuwe technieken (vooral dan inzake animatronics)? Of wordt het een totaal nieuwe versie à la Pirates uit Shanghai Disneyland, met volledig nieuwe technologieën, waarbij wel rekening wordt gehouden met het originele verhaal?

  5. #5

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    #fail

    "When god opens a door, you close it, and nail it shut"
    - Michael Mack.


    Maar serieus: Dat er een soort van PiB terug moest komen spreekt eigenlijk wel een beetje voor zich, maar hiermee laten ze wel enorme kansen liggen. Qua infrastructuur was die omgeving al enorm slecht. Zelfs op rustige dagen koplopen, maar blijkbaar interesseert dat niet. Waar ze in Frankrijk het hoog Copy-paste-Gehalte juist weg gehaald hebben, gaan ze dit nu blijkbaar gewoon weer terug plaatsen. Eeuwig zonde. Ze hadden enorm veel met de vrijgekomen ruimte kunnen doen en tóch een soortgelijke darkride kunnen zetten met eenzelfde thema. Ik hoop in elk geval dat de moderniseringen die doorgevoerd worden een groter effect hebben dan enkel modernere poppen. Maar aangezien volgens een eerder bericht de fabrikant van de animatronics al klaar zat om deze 1:1 te herbouwen ben ik nog wat sceptisch. Wellicht dat wel de projecties en andere moderniseringen die later zijn toegepast nu wat beter worden uitgevoerd.

    Dat er nu beweert wordt dat de beslissing eigenlijk al op zondag gevallen is vind ik erg vreemd klinken. Eerder hebben de Macks zelf nog aangegeven dat de Oude Mack dit inderdaad wilde, maar de Jonge Macks hier op tegen waren waardoor er nog lang gediscussiëerd werd. Daarnaast zou EP ook écht wel al veel eerder de community hebben ingelicht. Ik geloof in elk geval niet veel van dat bericht.
    Ik heb er nog nooit last van gehad dat het té druk is in het themagebied. er loopt veel volk en het is smal, ja, maar dat maakt het soms net zo gezellig. Bovendien is het slechts één van de vele manieren om in Ijsland te geraken dus ik zie het probleem niet.

    Het lijkt me sterk dat de jonge Macks zelf naar buiten zijn gekomen met het nieuws dat ze iets anders willen dan hun vader: dat lijken me geruchten die een eigen leven zijn gaan leiden. Ik vind het fantastisch dat Europa-park zijn fans tegemoet komt en de attractie zo goed mogelijk gaat nabouwen.

  6. #6

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Een attractie 1-op-1 herbouwen vind ik altijd jammer, zeker als het geen topattractie is. Toverland maakte die fout met de Woudracer, Plopsa en Asterix met hun Zierers. Je bent (bijna) evenveel kwijt als aan een nieuwe attractie en extra bezoekers lok je niet met zo'n identieke herbouw.

    Dit doet ook uitschijnen dat ze bij Mack 25 jaar na datum toch nog altijd trots waren op die darkride, terwijl ik persoonlijk (en blijkbaar toch ook vele andere fans) dat maar een matige rip-off van de Disneyklassieker vonden. Nu die er niet meer is wordt deze plots wat meer naar een cultstatus geheven, maar vroeger heb ik hier zelden tot nooit enthousiaste reacties over gehoord. De link met Holland is ook zo moeilijk vind ik. Als er een Belgisch themagebied bestond zou het ook maar raar zijn als er een Congodarkride stond.

    Vind het een gemiste kans... Europa Park had hier kunnen uitpakken met een onderscheidende darkride, voor zo'n groot park is het jammer dat dat na 43 jaar nog altijd niet gelukt is.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 26-07-18 om 10:49.

  7. #7

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Een gemiste kans is net wat ik ook denk. De vage en politiek vandaag discutabele koloniale link, de gelijkenis met Disney, ... Of geld een rol speelt in deze keuze weet ik niet: je bespaart wel gauw enkele miljoenen aan R&D, designers, e.a. uit bij een (bijna) copy/paste.

    Misschien speelt tijd wel een belangrijkere rol: je bespaart al gauw een half jaar of veel meer uit bij een (bijna) copy/paste. Dat laatste past ook in de mooie park-ethiek: "De bezoeker eerst." Ten bewijze: liever snel een (half)kale Fjordrafting dan geen. Die beslissing zullen ze zich bij dit weer niet beklagen. Mogelijk hopen ze dat de winterse bezoekersaantallen gaan toenemen wanneer het indoor waterpark open is. En dan willen ze ook op het droge voldoende indoor aanbieden.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-07-18 om 12:20.

  8. #8

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik heb er nog nooit last van gehad dat het té druk is in het themagebied. er loopt veel volk en het is smal, ja, maar dat maakt het soms net zo gezellig. Bovendien is het slechts één van de vele manieren om in Ijsland te geraken dus ik zie het probleem niet.

    Het lijkt me sterk dat de jonge Macks zelf naar buiten zijn gekomen met het nieuws dat ze iets anders willen dan hun vader: dat lijken me geruchten die een eigen leven zijn gaan leiden. Ik vind het fantastisch dat Europa-park zijn fans tegemoet komt en de attractie zo goed mogelijk gaat nabouwen.
    Welke "Vele wegen" zijn er dan nog buiten die langs Atlantica?

    Maargoed.. zelfs al maken ze het pad daar breder. De échte bottleneck is de doorgang onder Fjord Rafting door die van begin af aan al te klein was.

    Hoe je drukte ervaart is natuurlijk relatief. Maar als ik op een dag waarbij de wachttijden van wodan niet boven de 30 minuten uit komen volledig stil kom te staan in dat straatje omdat het té druk is om nog vooruit te komen is er naar mijn mening toch wel écht een probleem.

    Over de opvolger kan ik inderdaad geen bron meer vinden, dus wellicht heb je gelijk dat het een gerucht is dat een eigen leven is gaan leiden. Wel Bericht zowel de familie mack als EP SPrecher meermaals - zelfs nog lang na de betreffende zondag - dat ze er nog niet over uit zijn wat er voor PiB in de plaats komt, terwijl nu dezelfde bronnen beweren dat ze het de zondag na de brand al wisten. Dus ze spreken zich in elk geval zelf tegen.

    Dit werd 30 mei nog getweet:


    Nach dem Verlust der beliebten Fahrattraktion „Piraten in Batavia“ macht sich die Inhaberfamilie Mack intensiv Gedanken über ein neues Konzept. Zum jetzigen Zeitpunkt können wir bereits bestätigen, dass dort in Zukunft wieder eine Attraktion für die ganze Familie entstehen wird.
    Klinkt niet echt alsof er toen al een beslissing was gevallen, niet?

  9. #9

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Welke "Vele wegen" zijn er dan nog buiten die langs Atlantica?

    Maargoed.. zelfs al maken ze het pad daar breder. De échte bottleneck is de doorgang onder Fjord Rafting door die van begin af aan al te klein was.

    Hoe je drukte ervaart is natuurlijk relatief. Maar als ik op een dag waarbij de wachttijden van wodan niet boven de 30 minuten uit komen volledig stil kom te staan in dat straatje omdat het té druk is om nog vooruit te komen is er naar mijn mening toch wel écht een probleem.

    Over de opvolger kan ik inderdaad geen bron meer vinden, dus wellicht heb je gelijk dat het een gerucht is dat een eigen leven is gaan leiden. Wel Bericht zowel de familie mack als EP SPrecher meermaals - zelfs nog lang na de betreffende zondag - dat ze er nog niet over uit zijn wat er voor PiB in de plaats komt, terwijl nu dezelfde bronnen beweren dat ze het de zondag na de brand al wisten. Dus ze spreken zich in elk geval zelf tegen.

    Dit werd 30 mei nog getweet:



    Klinkt niet echt alsof er toen al een beslissing was gevallen, niet?
    Klinkt als het standaardzinnetje wanneer er info is die ze nog niet bekend willen maken.

    Ik heb op al veel drukkere dagen nog nooit last gehad van een bottleneck daar. Je kan natuurlijk ook de monorail nemen. Langs Atlantica lopen er twee wegen: tegen de lifthill van Fjord en tegen de splash van Atlantica (dan moet je nog door de waterspeeltuin om in Ijsland te geraken).

  10. #10

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Mij doet dit verhaal denken aan BLJ als dit klopt tenminste( dat vader mack dit wou en dat de zonen ertegen zijn)...

    Ze laten hier wel een kans liggenn vind ik Maar langs een kant begrijp ik het ook... Muziek hebben ze al en een hoofd kunnen ze op 2 uur 'printen'... en de ontwerpen hebben ze op pc. Niet alles natuurlijk.

  11. #11

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Mij doet dit verhaal denken aan BLJ als dit klopt tenminste( dat vader mack dit wou en dat de zonen ertegen zijn)...
    Bobbejaan en de zonen hadden heel wat plannen, het was voornamelijk José die deze vaak afkeurde heb ik altijd gehoord.

  12. #12

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Bobbejaan en de zonen hadden heel wat plannen, het was voornamelijk José die deze vaak afkeurde heb ik altijd gehoord.
    Ah ok, weet ik niet. Dank u wel.

  13. #13

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Maar er is ook al aangeven dat een darkride met zoveel animatronics anno 2018 fortuinen kost, dat zou blijkbaar in de tientallen miljoenen euro gaan. In de jaren '80 was zoiets blijkbaar veel goedkoper neer te zetten, niet voor niets dat je ze sinds eind jaren '90 vrijwel niet meer gebouwd hebt zien worden.

    Dusjah, winst in tijd zal er vast zijn, maar in dit geval kost het blijkbaar wel stukken meer dan een gloednieuwe ride met nieuwere technieken.

  14. #14

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Maar er is ook al aangeven dat een darkride met zoveel animatronics anno 2018 fortuinen kost, dat zou blijkbaar in de tientallen miljoenen euro gaan. In de jaren '80 was zoiets blijkbaar veel goedkoper neer te zetten, niet voor niets dat je ze sinds eind jaren '90 vrijwel niet meer gebouwd hebt zien worden.

    Dusjah, winst in tijd zal er vast zijn, maar in dit geval kost het blijkbaar wel stukken meer dan een gloednieuwe ride met nieuwere technieken.
    Er spelen hier wel meer zaken een rol dan de kosten van een animatronic.

    Allereerst de animatronic zelf. Als je inderdaad gaat kijken naar die dansende Avatar in Disney's Animal Kingdom.. Ja, dat ding kost fortuinen. Maar plaats je gewoon dezelfde animatronics terug (of van hetzelfde niveau) als "toen" zijn die ook niet zo overdreven duur (verwacht dus niet al te veel upgrades in de animatronics zelf hier).

    Dat wetende voel je natuurlijk de spanning al. Want eigenlijk wil je als park dergelijke "oude" animatronics niet meer zetten. Je wilt die nieuwe hebben die heel duur zijn. Je publiek is niet onder de indruk van een oude animatronic.

    En dan komen we op het tweede punt: Standaard/klassieke Darkrides zijn niet echt publiekstrekkers.
    Ze kosten enorm veel in aanschaf, nog meer in onderhoud maar de gemiddelde bezoeker vind één ritje wel genoeg. In de meeste parken werken darkrides ook gewoon niet meer (Quote van een parkmanager) tenzij er een bekend IP aan gekoppeld is. Wat tegenwoordig wél nog werkt zijn thrill-darkrides of interactieve darkrides. Je ziet dat zelfs Disney en Universal steeds meer terug grijpen op thrill-elementen en dat klassieke darkrides ook daar redelijk beperkt blijven tot upgrades van de bekende/bestaande darkrides in andere parken (Haunted Mansion -> Mystic Manor bijv.). De nieuw ontwikkelde zaken (zoals Ratatouille) zitten vol met Thrill (simulator op wielen) en multimedia (3D schermen). Vooral dat laaste is relatief enorm goedkoop om te zetten en kan gemakkelijk vervangen worden.

    Maar zoals aangehaald: Bij een klassieke darkride werkt dat amper. Je koppelt er een goed IP aan (De Efteling heeft zichzelf inmiddels ontwikkeld tot een sterk eigen IP) of het wordt bij voorbaat eigenlijk al een flop (en persoonlijk heb ik er zelfs mijn twijfels over of een IP tegenwoordig al genoeg is, gezien de trend bij Disney en Universal en het noodgedwongen slopen van Curse of DarKastle).

    Anyways: Je wilt niet dat je bezoekers het na één ritje al goed vinden. Je wilt dat ze keer op keer gaan. Voor Fans lukt dat uiteraard wel, maar voor dagjesbezoekers is dat wat lastiger. En als zo'n attractie geen volk lokt, of het volk het als opvuller (één rit is genoeg) ziet, verdien je er geen geld aan terug/Niets aan.


    Dit is natuurlijk een lastige afweging geweest voor EP. Een volledig nieuwe darkride kost meer dan het oplevert. En puur en alleen om je fans (die relatief weinig opleveren) blij te maken ga je ook geen attractie terug plaatsen die miljoenen kost. Uiteindelijk kan ik me voorstellen dat die beslissing dus zeker niet gemakkelijk was. Nu is mack een gigantisch bedrijf, dus ik kan me voorstellen dat voor hun kosten en opbrengst redelijk weinig invloed heeft gehad op de keuze, maar dat deze vooral emotioneel genomen is. Of dat goed is, zal moeten blijken. Voor mij had er gerust een splash toegevoegd mogen worden om wat meer richting splash ride te gaan. Daarbuiten had relatief weinig hoeven te veranderen om de attractie toch als nieuwigheid te kunnen presenteren en er extra volk mee te lokken. Die kans laten ze nu liggen, maar eht werk waar pappie zo aan gehecht was wordt wel terug in ere hersteld.

    Ik besef me nu trouwens pas hoe ironisch het contrast is met Phantasialand, waar het oude levenswerk van pappie gewoon wordt gesloopt om er nieuwe (wereld)toppers voor in de plaats te zetten. Ik kan me voorstellen dat dit bij velen ook het gevoel oplevert dat EP een kans laat schieten om met een échte topper af te komen.

  15. #15

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Goh, of het echt 1 op 1 word, dat wil ik nog wel eens zien ;-) ik zie ze er wel degelijk nieuwe elementen en technieken in verwerken alleszins.

  16. #16

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dit doet ook uitschijnen dat ze bij Mack 25 jaar na datum toch nog altijd trots waren op die darkride, terwijl ik persoonlijk (en blijkbaar toch ook vele andere fans) dat maar een matige rip-off van de Disneyklassieker vonden. Nu die er niet meer is wordt deze plots wat meer naar een cultstatus geheven, maar vroeger heb ik hier zelden tot nooit enthousiaste reacties over gehoord.

    Exact dit. Net hetzelfde toen de Vleermuis weg ging uit De Panne, opeens vonden vele het spijtig en wouden ze er nog een laatste ritje op maken terwijl ze die anders standaard negeerden (terecht want het was een onding). PiB heb ik nooit echt speciaal goed gevonden dus ik snap de verheerlijking echt niet. Ook onbegrijpelijk dat ze die weer één op één gaan heropbouwen, die brand was spijtig maar een unieke kans om te vernieuwen... Ik blijf er maar heel sceptisch over.

  17. #17

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Dat ze beter vernieuwen ga ik niet tegenspreken, maar ikzelf vond de darkride zeker de moeite waard, ik verhemelijk hem zeker niet enkel omdat hij afgebrand is. Bij mijn laatste planning tot een bezoekje was het eerste dat ik zei, aah tof dat we PIB weer kunnen doen, tot enkele dagen het nieuws verscheen...

  18. #18

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Ik vind een heropbouw prima. Jaren geleden werd er hier moord en brang geschreeuwt omdat Bellewaerde zijn dark-ride afbrak. Ook met Ali baba in Walibi waren weinigen tevreden dat deze verdween.Ook die van PHL vonden velen jammer.
    Een klassieke dark-ride is een zeldzaamheid aan het worden. Op zich kan ik alleen maar toejuichen dat deze terug komt. Vele jong kinderen vinden zulke dark-rides net leuk. En het bied afwisseling met al die moderne attracties die er aankomen.

    Trouwens EP kennende hebben ze al lang plannen voor een nieuwe moderne dark-ride, ik denk niet dat ze die zomaar overboord gaan gooien omdat Pib afbrande. Dit past gewoon beter bij hun huidge uitbreidingsplan denk ik.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  19. #19

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Er speelt mogelijk een tweede dilemma, naast de keuze tussen heropbouw of vervanging, al kan natuurlijk ook een combinatie van beide. En ook daar spelen tijd en geld een belangrijke rol: Is het park bereid te beslissen alvorens te weten hoeveel de verzekeringen gaan uitkeren? Of spelen ze op zeker, wat wel kostbaar tijdverlies met zich meebrengt. Het gaat toch om geen habbekrats: http://versicherungswirtschaft-heute...s-50-mio-euro/ Een definitieve beslissing impliceert mogelijk dat het uit te keren bedrag al gekend zou zijn bij de Mack-dynastie.

  20. #20

    Re: [Europa-Park] 2019 & 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia en Scandinavië

    Een beetje een dubbel gevoel bij mij. Langs de ene kant ben ik heel blij dat ze vasthouden aan het idee van een klassieke darkride. Langs de andere kant had ik gehoopt dat EP na de brand een échte topdarkride zou openen.

    Leuk dus dat EP hun klassieke darkride in ere hersteld, maar ik spring geen gat in de lucht. Ik hoop zelfs dat we stiekem toch wat vernieuwingen merken waardoor hij qua niveau nog wat dichter bij de Disney-darkride komt.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •