X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 61 tot 63 van de 63

Onderwerp: [Bellewaerde] 2019

  1. #61

    Re: [Bellewaerde] 2019

    Fiësta Mortal hebben we dit jaar ook weer bezocht, tijdens een Mortal Nocturne. De nieuwigheden dit jaar waren vooral Fantasylum en Immortality Show, alsook El Buffet de los Muertos.

    Het thema van Fiësta Mortal vond ik indertijd origineel, maar tegenwoordig zie je het steeds vaker verschijnen. Neemt niet weg dat ik het nog steeds geslaagd vind in Bellewaerde als opzet. Vooral wanneer je het park via de nieuwe ingang betreedt, kom je al snel in de juiste sfeer terecht. De combinatie van de uitvoerige decoraties met de (soms iets minder) subtiele grapjes werkt ook aanstekelijk. Bij de 'doden' herkenden we dit jaar duidelijk Elvis, Karl Lagerfeld en Dominique Leroy.

    Bij aankomst besloten we eerst wat attracties mee te pikken, al dan niet in hun Halloween jasje, waarbij Bellewaerde voorlopig ook de enige in de regio blijft. Sommige van die tijdelijke aanpassingen zouden echter het hele jaar door mogen blijven, wat mij betreft.

    Kort na de middag openden de eerste spookhuizen, maar wat bleek? Dit jaar kocht je je tickets echt op uur, waarbij je telkens een timeslot van 45 minuten kreeg om het huis te bezoeken. Om 20u00 sloten alle huizen dan gelijktijdig, terwijl het park wel open bleef tot 21u00...

    Opener van de dag was Freaky Forest, het gratis spookhuis waarbij de hele familie door een betoverd bos en heksendorp wandelt. Sfeervol overdag in de klaarte, net iets schimmiger in het donker. Niet de grootste scares, maar zeker leuk voor jong en oud.

    Intussen was het tijd om de eerste betalende te bezoeken. Dit werd voor ons Voodoo Villains. Vorig jaar was deze nieuw, en het aparte thema kon me smaken. Eigenlijk loop je hier best lang door, waarbij er ook enkele verrassingen zoals een grote voodoopop en boomman plots voor je springen. Vorig jaar van genoten, dit jaar opnieuw, ondanks dat ik geen wijzigingen opmerkte.

    Kort daarna volgde de nieuwigheid dit jaar: Fantasylum. Persoonlijk was ik bang dat het een upgrade ging zijn van Hospital Fa(n)tal 2.0, zoals we die vorig jaar / vorige jaren nog kenden, maar niets bleek minder waar. Vooral de bovenverdieping heeft de grootste veranderingen ondergaan, waarbij de host je meteen in de juiste sfeer brengt. Jammer dat die niet verkleed is, want dat had nog meer bijgedragen tot de sfeer, maar toch een mooie opener. De eerste jumpscare komt er zo sneller dan je beseft! Onderweg passeer je enkele spiegels en acteurs die vooral het groepje voor ons bijna een attaque bezorgden... Grote mond, klein hartje en dus smeekten ze dat ik voorop zou lopen. Geen probleem, geeft mij meer te lachen onderweg! Wanneer je de helling naar beneden loopt, komen er ook steeds meer restanten van de vorige jaren terug naar boven: de gang met handjes, de badkamer... Je herkent wel enkele elementen, maar toch zijn ze hier en daar gewijzigd en klopt het totaalplaatje wel. Enige wat mij wat stoorde was de kettingzaag buiten. Die gaf mij geen meerwaarde om eerlijk te zijn.

    Intussen was het al een stuk in de namiddag en besloten we de spookhuizen uit het Horror District te bewaren voor 's avonds: vooral een eng buitenspookhuis pleziert me meer 's avonds als het donker is, dan wanneer het grijze lucht is. Tijd dus voor een nieuwe show: Immortality. Vorige jaren konden we hier Love After Death bekijken, welke ik knap vond, met enkele straffe acts en een mooi verhaal. Dit jaar was het... bagger. Ik heb eerlijk gezegd bijna niets van het verhaal begrepen en het komt ook maar traag op gang. Wanneer de echte trucs en stunts beginnen, ben ik al wat afgeleid en volg ik niet meer zo goed. Het einde van de show heeft wel wat, maar vraag me niet wat ik gaan bekijken ben, want ik weet het niet meer. Hopelijk krijgen we volgend jaar iets anders te zien. En sorry to all the bad guys, maar Billie Eilish hoorde hier niet thuis, toch?

    Iets na 19u trokken we dan richting Horror District voor de laatste 2 huizen. We begonnen met de engste: Mortal Mine. Persoonlijk vind ik die heel mooi aangekleed en je vergeet al heel snel dat je door een gang containers loopt. Deze leek dit jaar wel enkele wijzigingen gehad te hebben, waardoor er ook wat verrassingen en nieuwe jumpscares in staken. Halfweg had ik een diep oogcontact met een doorgedraaide mijnwerker, waarna we beiden begonnen te lachen. Dankzij hem werden we nog even opgehouden, maar toch haalden we de vorige groep in. Jammer dat deze zo kort is, maar ik blijf toch wel fan.

    Daarna was het tijd voor Camping Corpse. Ook deze leek enkele wijzigingen gehad te hebben, maar gelijktijdig ook wat minder acteurs. En toch vond ik hem beter. Volgens Bellewaerde zelf is hij minder eng dan de andere betalende spookhuizen, maar persoonlijk vond ik dit wel de engste met de grootste scares. Hier ben ik een aantal keren goed verschoten, zaten de acteurs goed in hun rol, klopten de details. Vooral in de tunnel met rook was ik even op mijn ongemak, en ook de kettingzaag op het einde was perfect getimed. Blij dat ook Bellewaerde hun bestaande spookhuizen blijft verbeteren.

    We hadden nog net tijd om een donker bosbezoekje te brengen aan het Freaky Forest, welke ik zo toch ook één van de mooiste vind. De heks in de doodskist was het grappigste, en tevens meest verrassende.

    Als afsluiter waren we getuige van Don Eduardo die zijn zus Dona Lucia vermoordde, gevolgd door een groots muzikaal vuurwerk. Betekent dit exit Dona Lucia? We zullen het wellicht volgend jaar zien.

    Conclusie: we hebben een aangename dag gehad in Bellewaerde, maar hier en daar ook was last gehad van storingen, vooral bij DD. Voor volgend jaar ben ik benieuwd wat de nieuwe achtbaan zal brengen, alsook welke andere nieuwigheden we gaan krijgen. Het macabere buffet hebben we voor gepast, vooral omdat we 's middags al uitgebreid gegeten hadden, maar het leek 's avonds in het passeren toch een zekere aantrek te hebben. Hopelijk krijgen we volgende jaren nog meer leuke shows, scare zones (!) en meer gethemede attracties. Ik kijk er al naar uit!

  2. #62

    Re: [Bellewaerde] 2019

    Groots vuurwerk? Toen wij gingen, op 1 nov, was er van vuurwerk amper sprake enkel wat stil, laag vuurwerk, totaal niet meer het niveau dat we daar gewend zijn.

  3. #63

    Re: [Bellewaerde] 2019

    Een soort vuurshow met enkele geluidsarme vuurpijlen omwille van de dieren. Een vuurwerk kan je dat inderdaad niet noemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •