X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Toverland (1/08/2018)

    Woensdag 1 augustus. Een lege agenda (verlof gotta be verlof soms). Na een tijdje ervoor hopeloos datums zitten zoeken kwam er uiteindelijk de verlossende vraag "anders gaan we vandaag gewoon?".

    Een impuls-bezoek puur sang dus. Maar tja, een wingcoaster zo nabij doet wat met een mens zeker?

    Op naar Toverland dus, een park dat ik al zeer lang wou doen (cf. Troy); maar sinds Fenix gewoon een must-do was geworden voor deze zomer.

    Na een relatief kort ritje vanuit Gent kwamen we toe op de relatief lege parking. (We kwamen toe rond een uur of 12u30, het park was immers toch open tot 23u.) Tickets waren onderweg online gekocht en na een vriendelijke begroeting waren we binnen. De weg naar & de inkom zelf mogen zeker gezien worden. Een ware verbetering.

    Je komt direct uit op het levendige Port Laguna. Waar er hier op het forum wel al eens vragen werd gesteld over de felle kleuren, moet toch wel gezegd worden dat dit in het echt toch wel beter tot zijn recht komt.





    Enige minpuntje hier is dat het in mijn ogen een beetje chaotisch aanvoelt eigenlijk. Ik weet niet zo goed wat de functie is van heel dat middenplein? Een speeltuin achtig iets ofzo? Of is het nu een half terras? Mooi gemaakt dat wel, maar het voelt een beetje aan als een gemiste kans soms...

    Wat daarentegen allesbehalve chaotisch aanvoelt is Avalon. Prachtig uitgewerkt gebied dit. Ook de positionering van de paden (als je er naar toe stapt, alsook als je effectief het gebied ingaat) is slim doordacht.


    Zicht dat je hebt op het pad naar Avalon.


    En het uitzicht als je binnenkomt... Prachtig gewoon...

    Genoeg genoten van het uitzicht, tijd om de eerste attracties te doen. En uiteraard moest dat Fenix zijn.


    (Er volgen op het einde ook nog enkele fotootjes hoor, er zitten een paar pareltjes bij, al zeg ik het zelf.)

    De (lege) wachtrij mag gezien worden. Thematisch op en top (én airco aanwezig voor het geval het er toch schuiven zou zijn) en geen onaangename zig-zag-wachtrij-taferelen. Een beetje aan de donkere kant, wat volgens mij niet altijd even veilig is, maar ach, valt zeker iets aan te doen lijkt mij?

    De vertrekhal valt op dezelfde manier te omschrijven, buiten de aanwezigheid van een airco. My god, wat een bakoven was dat daar. Telkens maar 10 minuutjes moeten wachten ofzo, maar zelfs dat was al genoeg om goed te zweten en te braden.

    De rit zelf dan. Overheen de dag hebben we 4 ritjes gemaakt, 2 langs elke kant. Laat het duidelijk zijn, links achter aan de buitenkant is toch wel de meest intense plek. Een kort (nuja kort) maar krachtig ritje zeg. Lekker soepel en enkele leuke near-misses. De baan is dus niet enkel mooi om naar te kijken, ze is ook ongelooflijk mooi om te berijden.

    Opvallend was ook hoe snel de dispatching ging. Het vorige treintje was amper in de brakes voor het station of het volgende vertrok al. En dat tempo werd overheen de dag continue aangehouden. Het personeel is duidelijk goed ingewerkt.







    De korte wachttijd liet ons hopen dat het een rustig dagje ging worden. De lange buitenwachtrij bij Merlin's Quest (die we oversloegen voor later nog eens te doen) zou ons al een signaal moeten hebben gegeven eigenlijk... In de realiteit bleek het toch iets minder rustig te zijn dan gedacht.

    Dit liet zich de eerste keer merken bij dwervelwind. Na een goede 20 minuten wachten (maar wat is 20 minuten uiteindelijk maar...) dit best intens en leuk baantje kunnen ervaren. Ook hier ging de dispatching opvallend snel, thank god.

    Tijd voor een (laat) middagmaal. Niks dan lof over het eten hier. 8 euro voor een burgermenu met frieten, saus en een flesje frisdrank. Niet al te duur lijkt me? (En een degelijke kwaliteit!)

    Tijd om naar binnen te gaan en Wunderwald & het land van Toos te ontdekken. De wachtrij van Expedition Zork stond volledig vol (vanaf het brugje dus), maar daar we maar met 2 waren en de 2-personenrij korter is dan gedacht, mochten we toch al relatief snel even verkoelen.



    Maximus' Blitz Bahn stond de hele dag op 70 minuten wachttijd, iets dat we er niet voor over hadden (en dus overgeslaan hebben, jammer genoeg).

    Na binnen nog enkele kleinere attracties gedaan te hebben, was het weer tijd om naar buiten te gaan. Boosterbike was/is eveneens een baantje dat ik al geruim lange tijd wou doen. Dat de wachtrij vol stond kon me niet deren, ik moest en zou deze baan doen.







    Was eigenlijk nog verbaasd door de lancering van dit ding. Pittiger dan gedacht dus. En soepel, dat ook. Zonde dat de capaciteit zo laag ligt...

    So far, so guud. Op naar Djengu River. Thematisatie wederom tip top in orde. Maar de rit zelf... Zwak hoor. Ik kwam er uit met misschien 5 druppeltjes water op mijn t-shirt? Toch wel de zwakste rapid die ik ooit heb gedaan hoor... Of ik had gewoon brute pech, kan ook...


    De smalle paadjes en het gebied er rond kon me wel echt bekoren. Ook de watervallen overal konden me uiteindelijk wél de nodige verkoeling bieden.

    Save the best for last dachten we. Dus was het tijd om Ithaka te bezoeken.


    Als dat geen goed nieuws was...



    Daar stond ie dan. De snelste, hoogste en langste houten achtbaan van de Benelux. Troy! Opvallend, ook hier amper een wachtrij. Bij de 2 'hevigste' attracties was er overheen de gehele dag amper een wachtrij te bespeuren...







    Troy overtrof alle verwachtingen. Wat een topbaan. Het leek wal alsof de karretjes zweefden over de baan op sommige momenten... En man, die eerste drop... Wat een machtig ding is me dit zeg? Na enkele (lees: 2) rerides moesten we zelfs even bekomen, iets dat ik nog niet veel heb gehad.

    Om af te sluiten moesten we Merlin's Quest nog eens eens passeren. De wachtrij leek kort, maar niets was minder waar. De dispatching hier is een ramp. Elk bootje moet gestopt worden en het in en uitstappen duurt soms ontiegelijk lang. Waarom is er geen apart in en uitstapgebied zelfs? Leek me perfect mogelijk? Een uur moeten wachten voor een traag boottochtje is het me echt niet waard eigenlijk, ondanks de prachtige thematisatie en het mooie stuk darkride.


    Als je nu rechts van het onderste bootje een uitstapgebied had gemaakt, zou het toch al een pak sneller gaan?

    Conclusie

    Toverland heeft me echt wel weten te verbazen. De attracties, de dispatching (bij de meeste attracties toch), het personeel, de horeca... Allemaal tip top in orde. Buiten wat werkpuntjes (verkoeling in stations, wachttijden overzicht, dispatching MQ...) mag dit park zich gerust een toppark noemen. Voor de prijs die je 'maar' betaald (29,5 euro) krijg je ongelooflijk veel terug.

    Overigens was het ook een midzomeravond-dag gisteren. Nu moet ik toegeven dat ik daar niet echt specifiek op heb gelet of naar shows ben gaan kijken ofzo. Voordeel was wel dat het park laat open was, wat toch wel mooie foto's opleverde, die ik jullie niet wil onthouden.







    Toverland, tot binnenkort!
    Je vois la vie en des biscuits.

  2. #2

    Re: [TR] Toverland (1/08/2018)

    bedankt voor je uitgebreide TR en mooie foto's. Wij gaan waarschijnlijk in september eens afzakken naar Sevenum..

  3. #3

    Re: [TR] Toverland (1/08/2018)

    Ik dacht dat er in het middenplein - vooral op dat kleine podium - toch af en toe een showtje zal opgevoerd worden?

    Voor de rest een mooi TR waar ik me in veel kan vinden. Een goede tip is om, als je rond opening zou aankomen, eerst Maximus Blitz Bahn te doen en vooral niet te rushen naar Troy en Fenix: zoals je zelf hebt opgemerkt is de rij hier zelden lang. In een tiental bezoeken Toverland heb ik nog nooit de wachtrij voor Troy langer dan de trap aan het station geweten.

    Bedankt voor je TR!

  4. #4

    Re: [TR] Toverland (1/08/2018)

    Bedankt voor het TR, ik was er op dezelfde dag als jou. Alleen hebben wij het park in de andere richting gedaan, eerst troy, dan binnen en als laatste de buitengebieden

  5. #5

    Re: [TR] Toverland (1/08/2018)

    Fijn TR. Leuk dat er af en toe wel volk loopt in dat park: het voorbije weekend liep er geen kat rond en ook daarvoor hoor ik dat het regelmatig rustig is. Ik hoop voor hen en voor ons dat de stormloop snel op gang trekt: die twee nieuwe gebieden zijn prachtig!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •