Vorige week ben ik na jaren nog eens in BJL langsgeweest, samen met een vriend en een kindje van 6 en eentje van 3. Toen ik zelf klein was gingen wij jaarlijks zo'n 2/3 keer naar het park. In de jaren '90 was dit park samen met WB hét van het in ons Belgenlandje. Wat me vooral bijblijft uit de tijd van toen, was de sfeer die in het park hing. Dat Western-thema vond ik geweldig, samen met de shows in het park. Qua attracties sprong Looping Star natuurlijk in het oog.

Via een goedkoop businessticket aan 11€ (ik zou nooit de volle pot betalen) per persoon geraakten we binnen. Het was niet enorm druk maar toch had ik de indruk dat het allemaal niet vooruit ging. Zowel de kinderattracties voor de kleinsten als de iets wildere dingen gingen enorm traag vooruit. De service bij de horecapunten was beneden alles. Een rij van 20 meter aan een ijsjeskraam en toch slagen ze erin om achteraan een babbeltje te slaan ipv de mensen verder te helpen.

Dreamcatcher werkte volgens mij enkel zonder VR, maar ook hier leek het mij enorm traag te gaan. Het duurde minutenlang vooraleer een nieuw treintje naar boven ging (reed slechts met 1 treintje). En zo waren er nog wel verschillende zaken waar ik mij aan stoorde.

Voor mij was het bezoek toch wel een teleurstelling, ondanks de lage verwachtingen die ik al had na al de reacties die ik al hoorde. Het park is zijn ingangsprijs gewoon niet waard. Vele attracties ken ik nog van foto's van vroeger waar ik op zat en deze staan er nog steeds.
Leuk om nog eens te zien, maar als bezoeker verwacht je toch meer.

Heeft BJL nog toekomst? Ik vrees er eerlijk gezegd voor. Er zal al veel moeten geïnvesteerd worden om het park terug als één geheel te krijgen, want nu heb je vaak het gevoel dat het veel lege ruimtes zijn, met af en toe een attractie of een horecapunt. Hopelijk zie ik het verkeerd, maar voor dit park rij ik geen 125km enkel + inkom + parking.