Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
Vele mensen weten dat er volgend jaar een nieuwe achtbaan komt en stellen hun bezoek uit tot volgend jaar, denk ik.
Opnieuw neemt iemand hier onze uit de hand gelopen hobby als gemeengoed voor occasionele pretpark-bezoekers. Ik kan er natuurlijk geen getal op plakken, maar volgens mij weten weinig 'occasionelen' iets af van die nieuwe coaster. Het park heeft er tot op heden nog maar zeer beperkt mee uitgepakt: één of twee officiële persbericht(en) en wat (bewust?) gelekte berichten. Nada betaalde publiciteit, i.t.t. de 2e VR-attractie. En ook in het park merk je quasi niks van de geplande nieuwigheid.

Redenen voor de terugval zijn i.m.o. (1) de hitte, (2) de recente uitbreidingen / toevoegingen bij de concurrentie en (3) een herhaling van hèt pijnpunt van vorig jaar: later openen, vroeger sluiten en de capaciteit bewust laag houden (Dreamcatcher met één trein). Aan (1) kunnen ze niks doen en dat trof ook de meeste andere parken. Aan (2) doen ze vanaf volgend seizoen wel iets. Maar (3) is echt onvergeeflijk. Hopen dat de ezels zich geen derde keer stoten aan diezelfde steen. (A)sociale media zijn erg belangrijk bij het pretpark-publiek, ook al wordt daar doorgaans vaker geklaagd dan toegejuicht.

Het zomer-abo en de vrienden-tickets voor abonnees in de zomer moesten meer dramatische bezoekcijfers voorkomen. Daardoor kon het af en toe best drukker zijn in de 2e helft van aug., toen het ook wat koeler werd.