Mijn mening sluit grotendeels hierboven aan. In onze parken heb je hogere loonkosten en hogere btw (21 % op drank en 12 % op eten), het aanbod is niet zo heel divers, enz.

In buitenlandse pretparken heb ik wel al goed (uitgebreider) gegeten, zoals bvb. Het Witte Paard in Efteling, La Place in Duinrell, diverse restaurants in EP, Unter den Linden in PHL... Ook voor de snelle hap heb ik genoten van bvb. Broodje Aap in Efteling.

Als ik dit dan vergelijk met de Belgische parken, vind ik de kwaliteit toch heel wat minder, en ben ik vaak even veel of meer kwijt dan wat ik in de eerder vernoemde restaurants gegeten heb.

Het enige restaurant dat er misschien kan uitspringen op Belgische bodem is het Prinsessia Restaurant in PDP, maar hier heb ik nog nooit gegeten. Je betaalt wel meteen een stuk meer dan een doorsnee parkrestaurant (en meteen ook de reden waarom ik er nog niet gegeten heb).

Ik denk dat je met een goed restaurant kan scoren:
- als prijs-kwaliteit in orde is (geen extreem hoge prijzen tov. de rest van het horeca-aanbod)
- het restaurant een divers aanbod heeft (geen veredelde standaardkost)
- er een zekere meerwaarde is (show, aankleding, bediening, (passend in) thema)
- het ruime openingsuren heeft (niet een paar uurtjes op de middag, maar bvb. ook 's avonds als het park sluit)
- er een speel- of attractie-aanbod in de buurt is (en dan kijk ik naar The Lake House in BBJ of Mr. Spaghetti / Maya's Restaurant / Piratengrill in PDP), zodat de ouders ook hun kinderen in de gaten kunnen houden en toch de tijd hebben om nog iets op het gemak te eten en nog even na te genieten van een drankje of dessertje