Blijkbaar hebben ze dat intussen al aangepast, want afgelopen zaterdag was er wel een 'verhalende stem'Ik weet niet of dit gekomen is door commentaren van gasten of dat het in de openingsdagen nog niet helemaal klaar was ofzo. Het leek alleszins erg passend voor de locatie, dus ergens zou ik denken dat het altijd wel de bedoeling geweest is. Ik vond het een leuke voorshow trouwens, die ook duidelijk het verhaal van de attractie meegeeft.
Verder ben ik het eens met de positieve reacties van Phadd-F en Earlyspencer. Efteling heeft er wat mij betreft weer een topper bij, die je bij elk bezoek zal willen doen. Ik vind het vooral positief dat ze voor echte decors gekozen hebben in een tijd waar toch vaak naar projecties gegrepen wordt. Danse Macabre is naar mijn mening op elk vlak een topper: wachtrij, ritsysteem, decoratie... Maar wat het vooral een topper maakt voor mij is de sfeerschepping. Ik moest zelf qua sfeerschepping heel hard denken aan Thirteen in AT, wat naar mijn mening een compliment is voor elke 'enge' attractie.
Efteling heeft ook duidelijk geprobeerd om het midden te zoeken tussen 'eng genoeg voor volwassenen' en toch 'niet te eng zodat de attractie voor de hele familie geschikt is'. Dat is wat mij betreft wel aardig gelukt. Kleine kinderen kan je wellicht beter niet meenemen in de attractie, want daarvoor zal het allemaal wel wat eng zijn, maar dat lijkt me vaak het geval bij donkere griezelattracties.
Tot slot nog als antwoord op Earlyspencer:
Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.
Open spoilers************ Spoilergedeelte ************
Volgens wat ik gehoord heb van vrienden zijn er 2 'cryptes'. Ik heb er zelf ook maar 1 gezien (dezelfde als jij), maar het hangt er van af in welk karretje je zit welke je te zien krijgt. Het loont dus de moeite om de attractie nog eens te doen.