Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Er zijn weinig andere hotels in de directe buurt, en iets verder kunnen die best prijzig zijn wegens de nabijheid van o.a. Windsor en LHR.
De avond voor ons parkbezoek sliepen we in een Airbnb nabij het treinstation van Staines.

2 dagen park + Shark Hotel kostte voor ons beide (1 adult + 1 youngster), maanden op voorhand geboekt en off season ca £140.
Tel er nog het prima ontbijt bij + gratis parking (bij ons niet van toepassing) + één uur fastrack op dag 2, en je krijgt echt wel waar voor je geld.

Bovendien sliepen we met z'n tweeën in een 4 pers. container, dus wij hadden wel genoeg ruimte. Met z'n vieren zou het er wel erg nauw worden.

Mijn bescheiden advies: bezoek Thorpe buiten de weekends, bank holidays en lokale schoolvakanties. Van alle parken die ik al bezocht heb, plaats ik Thorpe misschien wel helemaal onderaan om bij grote drukte vrijwillig te bezoeken. Het park is inderdaad best klein en ontvangt vooral teens en tweens. Een kinderloos publiek dat dus wel wat wachttijd over heeft voor thrill-attracties. Dus hier niet zoals Anubis in PDP, die nooit de drukste attractie is omdat 2/3 van het publiek er niet in wil/mag/durft.

Overig advies: ofwel Thorpe in combi met Londen, ofwel Thorpe als deel van een uitgebreide UK-reis van ruim één week incl. Alton, Chess, Lego e.a. met een Engelse Merlin Pass. De eerste combinatie is prima te doen met het openbaar vervoer. Zonder auto zal de grotere trip niet zo eenvoudig zijn. Uit ervaring: liever met de eigen wagen in het VK dan met een huurauto, met versnellingsbak links e.a. onwennigheden.
Super! Hartelijke dank voor alle tips! Deze zullen zeker en vast nog van pas komen!