Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
Het liefst zou ik het gebied van de vroegere Vertigo zien omgebouwd worden tot een nieuw parkdeel. Daar hebben ze in principe carte blanche en bovendien valt de dominantie van de Pulsar daar een beetje weg, want persoonlijk vind ik dat Pulsar wat afbreuk doet aan de sfeer van Pizza Solo (nu al). Pulsar is een topattractie maar bepaald volgens mij een zekere sfeer in een groot deel van het park. Zelfs in het Lucky Luke dorp vind ik dat vele mensen zijn afgeleidt door een af en toe omhoog vliegend bootje. Aan pizza Solo is dit effect nog groter, daar een Italiaans themagebied neerpoten lijkt me dus ietwat vreemd.
;.
Een nieuw themagebied ter hoogte van Vertigo zou ik jammer vinden. Het is, samen met de zone achter Dalton Terror en naast Espace de Moulin zo'n beetje de enige ruimte waar er nog genoeg plaats is voor een deftige attractie neer te zetten. Of toch eentje van een degelijk kaliber. Er zijn nog wel enkele plekjes in het park, maar die zijn niet groot genoeg om een grote attractie te bouwen, wel voor opvullertjes.

Trouwens, Pulsar zuigt alle aandacht binnen het park naar zich toe, maar ik denk dat die keuze bewust gemaakt is door het park. Pulsar is volgens mij zo'n beetje één van de meest geliefde attracties binnen het park en die opvallende plaatsing is volgens mij ook bewust gebeurd. Ik vind het juist een goede zaak dat Pulsar zo opvalt binnen het park. Trouwens, stel dat Walibi binnen twee jaar beslist om een grote coaster te plaatsen van aanzienlijke hoogte, dan zal die dominantie van Pulsar binnen het park verdwijnen en die nieuwe attractie alle aandacht vragen. Kijk naar Dalton Terror, ook een enorm attractie binnen het park, die de skyline enorm domineert. Maar daar is men ook gewoon aan geraakt.